Sigurniji put uz franšizu
Nakon uspešnog starta franšiznih centara u Zagrebu i Podgorici, Cacao iz Kragujevca nastavlja da širi mrežu i na domaćem tržištu. Nedavno je potpisan franšizni ugovor za otvaranje centra u Užicu, a očekuje se da će Cacao biti otvoren u aprilu.
Nemanja Čalija, koji je sa suprugom Marijom i osmislio čitav koncept, uveren je da će Cacao „odjeknuti“ i kao brend i poslovni koncept u tom gradu, iako ima gotovo tri puta manje stanovnika od Kragujevca. – Postoji nekoliko faktora zbog kojih sam optimista. Primalac franšize, Marijana Ćurčić, dugo se bavila komercijalom kozmetičkih proizvoda, veoma je angažovana i posvećena, a mislimo i da je lokacija – u tržnom centru u samom gradskom jezgru – dobra. Nekada je daleko lakše pozicionirati se u manjoj sredini, posebno ukoliko nema jakih konkurenata – dodaje Nemanja Čalija.
Marijana Ćurčić kaže da je dugo razmišljala o svom privatnom poslu, želeći da se „odmori od putovanja“.
– Dugo godina radim kao komercijalista na terenu. Poželela sam da stvaram nešto svoje. Razmišljala sam o otvaranju kozmetičkog salona, budući da sam se bavila prodajom komercijalne kozmetike, ali ipak nisam o tome znala ništa. Franšizing mi se učinio kao dobar model poslovanja za početnike u biznisu. Za Cacao sam čula od svog kolege iz Kragujevca i učinio mi se kao dobra poslovna prilika – kaže Marijana.
Najznačajnije joj je što će od samog početka imati pomoć i podršku davaoca franšize. – Za nas je to najvažnije, jer, kao što sam rekla, ne znamo mnogo o ovom biznisu i sama sigurno ne bih mogla brzo i dobro da se pripremim – kaže Marijana.
U centru za negu lepote Cacao u Užicu prvo će se pružati usluge manikira i pedikira, mikroblejdinga, masaže, lash lifting-a (tretman za postizanje gustih i dugih trepavica), a postepeno će, u zavisnosti od zahteva tržišta, uvoditi i dodatne usluge. – U Užicu postoji možda samo jedan salon koji pruža širi spektar usluga, ali on nije previše poznat i drugačijeg je koncepta. Drugi su uglavnom fokusirani na pojedinačne usluge. Zato mislim da, uz lokalni marketing, možemo dobro da se pozicioniramo na tržištu – kaže Marijana.
Ona, međutim, ne računa samo na tržište Užica, već i na okolna mesta, posebno Zlatibor, kao jedno od najposećenijih turističkih mesta u Srbiji. – Zlatibor može samo da bude prednost. Žene nisu lenje kada je reč o lepoti i mislim da su spremne da dođu i deo odmora posvete ulepšavanju, i to u centru koji već postaje prepoznatljiv po pružanju kvalitetnih usluga. Kada je reč o dobroj usluzi, devojke su spremne da dođu i iz drugih gradova. Svakako da nam je lokalno tržište najvažnije, ali u perspektivi, mislim da ono može da bude i veće – kaže ona.
Posao namerava da razvija sa svojom suprugom Markom Starčevićem. – Suprug trenutno radi u Moskvi, ali će se vratiti kroz nekoliko meseci i ideja je da mi pomogne oko svih logističkih stvari i marketinga, a zatim, i da Cacao razvijamo kao porodični posao – kaže ona.
Osvrćući se na dosadašnje poslovanje, Nemanja Čalija kaže da su položili težak ispit jer su sa franšizom prvo ušli na inostrana tržišta. – I Zagreb i Podgorica su veoma ozbiljna tržišta, a zadovoljni smo dosadašnjim poslovanjem. Većina ljudi bi možda pomislila da je lakše probiti se u većoj sredini, ali naprotiv. Na tim tržištima je konkurencija veoma jaka. Ipak, pokazalo se da Cacao franšizni sistem može da se uspešno izbori za svoje klijente, pohvale dobijaju i primaoci naše franšize, ali i mi, kao davaoci, što nam daje dodatni „vetar u leđa“ – kaže Nemanja Čalija.

POGLEDAJTE ČLANKE

DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sad u fokusu i kako će se nadalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alešandre Lorenso
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
NAJČITANIJE

Naftna kompanija MOL, nakon Slovenije i Hrvatske, uvodi partnerski sistem poslovanja i u Srbiji.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Na tržištu u Makedoniji posluje nekoliko čuvenih svetskih franšiznih sistema. Većina ih je došla u poslednje tri godine i svoje prve objekte otvorila u glavnom gradu, Skoplju.
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...