Sigurniji put uz franšizu
Nakon uspešnog starta franšiznih centara u Zagrebu i Podgorici, Cacao iz Kragujevca nastavlja da širi mrežu i na domaćem tržištu. Nedavno je potpisan franšizni ugovor za otvaranje centra u Užicu, a očekuje se da će Cacao biti otvoren u aprilu.
Nemanja Čalija, koji je sa suprugom Marijom i osmislio čitav koncept, uveren je da će Cacao „odjeknuti“ i kao brend i poslovni koncept u tom gradu, iako ima gotovo tri puta manje stanovnika od Kragujevca. – Postoji nekoliko faktora zbog kojih sam optimista. Primalac franšize, Marijana Ćurčić, dugo se bavila komercijalom kozmetičkih proizvoda, veoma je angažovana i posvećena, a mislimo i da je lokacija – u tržnom centru u samom gradskom jezgru – dobra. Nekada je daleko lakše pozicionirati se u manjoj sredini, posebno ukoliko nema jakih konkurenata – dodaje Nemanja Čalija.
Marijana Ćurčić kaže da je dugo razmišljala o svom privatnom poslu, želeći da se „odmori od putovanja“.
– Dugo godina radim kao komercijalista na terenu. Poželela sam da stvaram nešto svoje. Razmišljala sam o otvaranju kozmetičkog salona, budući da sam se bavila prodajom komercijalne kozmetike, ali ipak nisam o tome znala ništa. Franšizing mi se učinio kao dobar model poslovanja za početnike u biznisu. Za Cacao sam čula od svog kolege iz Kragujevca i učinio mi se kao dobra poslovna prilika – kaže Marijana.
Najznačajnije joj je što će od samog početka imati pomoć i podršku davaoca franšize. – Za nas je to najvažnije, jer, kao što sam rekla, ne znamo mnogo o ovom biznisu i sama sigurno ne bih mogla brzo i dobro da se pripremim – kaže Marijana.
U centru za negu lepote Cacao u Užicu prvo će se pružati usluge manikira i pedikira, mikroblejdinga, masaže, lash lifting-a (tretman za postizanje gustih i dugih trepavica), a postepeno će, u zavisnosti od zahteva tržišta, uvoditi i dodatne usluge. – U Užicu postoji možda samo jedan salon koji pruža širi spektar usluga, ali on nije previše poznat i drugačijeg je koncepta. Drugi su uglavnom fokusirani na pojedinačne usluge. Zato mislim da, uz lokalni marketing, možemo dobro da se pozicioniramo na tržištu – kaže Marijana.
Ona, međutim, ne računa samo na tržište Užica, već i na okolna mesta, posebno Zlatibor, kao jedno od najposećenijih turističkih mesta u Srbiji. – Zlatibor može samo da bude prednost. Žene nisu lenje kada je reč o lepoti i mislim da su spremne da dođu i deo odmora posvete ulepšavanju, i to u centru koji već postaje prepoznatljiv po pružanju kvalitetnih usluga. Kada je reč o dobroj usluzi, devojke su spremne da dođu i iz drugih gradova. Svakako da nam je lokalno tržište najvažnije, ali u perspektivi, mislim da ono može da bude i veće – kaže ona.
Posao namerava da razvija sa svojom suprugom Markom Starčevićem. – Suprug trenutno radi u Moskvi, ali će se vratiti kroz nekoliko meseci i ideja je da mi pomogne oko svih logističkih stvari i marketinga, a zatim, i da Cacao razvijamo kao porodični posao – kaže ona.
Osvrćući se na dosadašnje poslovanje, Nemanja Čalija kaže da su položili težak ispit jer su sa franšizom prvo ušli na inostrana tržišta. – I Zagreb i Podgorica su veoma ozbiljna tržišta, a zadovoljni smo dosadašnjim poslovanjem. Većina ljudi bi možda pomislila da je lakše probiti se u većoj sredini, ali naprotiv. Na tim tržištima je konkurencija veoma jaka. Ipak, pokazalo se da Cacao franšizni sistem može da se uspešno izbori za svoje klijente, pohvale dobijaju i primaoci naše franšize, ali i mi, kao davaoci, što nam daje dodatni „vetar u leđa“ – kaže Nemanja Čalija.

POGLEDAJTE ČLANKE

DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sad u fokusu i kako će se nadalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alešandre Lorenso
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...