Luksuz u izlogu
Primalac master franšize Von Poll za teritoriju Srbije je kompanija INC Gama Property, a prva poslovnica otvorena je sredinom februara 2018. u Dečanskoj ulici u Beogradu. Gojko Potparić, vlasnik i direktor kompanije, svestan je da velike svetske franšize iz oblasti nekretnina nisu imale mnogo uspeha na srpskom tržištu, ali ističe da je Von Poll posve „drugačija priča“. – Von Poll je koncept drugačiji od nama već poznatih i oprobanih sistema kao što su RE/MAX ili Century 21, koji više ne rade u Srbiji. Von Poll ima svoj koncept, visoke standarde, i da bi neko postao deo sistema, mora da ispuni te izuzetno visoke standarde – objašnjava on.
Potparić kaže da planiraju da u narednom periodu otvore poslovnice u Novom Sadu i Nišu. – Kao primaoci master franšize imamo mogućnost da odlučimo da li ćemo se širiti samostalno ili ćemo ponuditi i pojedinačne franšize – dodaje on.
Podrška davaoca franšize, čije je sedište u Frankfurtu na Majni, ne izostaje, tvrdi Potparić. – Saradnja sa matičnom kućom je pravo zadovoljstvo. Naime, tim u Frankfurtu je sačinjen od profesionalaca koji nam u svakom trenutku pružaju tehničku podršku kroz softvere i alate, prenose know-how sa svetskog tržišta, a kroz sopstvenu akademiju, razne treninge, edukaciju, vebinare – prenose znanje i našim zaposlenima – kaže Potparić.
Najveći izazov bio im je da, kako kaže, ispune zahteve po pitanju prostora. Koncept, naime, zahteva retail prostor – lokal sa velikim izlogom ka ulici – na veoma prometnoj lokaciji. – U Beogradu takav prostor nije lako naći. Opremanje i uređenje prostora, kao i prenošenje vizuelnog identiteta kompanije – treba uraditi prema knjizi standarda, što smo uspeli da izvedemo. Tako smo dobili jedinstven prostor na teritoriji Beograda, jer ovakav koncept još nije viđen u ovoj branši – objašnjava Potparić.
Foto: Von Poll Srbija – Izlog poslovnice u Beogradu
Specifičnost agencija poput Von Poll-a je što određene nekretnine iz ponude predstavljaju i u izlogu svoje poslovnice, što je odavno usvojen trend na razvijenim tržištima, ali nije bio prisutan u Srbiji. Pored toga, Von Poll je specijalizovan za prodaju luksuznih nekretnina. – Sve nas u Von Poll-u vezuje ista strast prema premijum nekretninama. Luksuz je lako dostižan sa nama kao partnerima, i u Srbiji ga ima, ma šta neki o tome mislili – kaže Potparić.
Von Poll Real Estate je jedna od vodećih evropskih kompanija za nekretnine sa sedištem u Frankfurtu na Majni. Kompanija je osnovana 2000. godine i sada ima više od 1.200 zaposlenih u više od 300 poslovnica u 10 evropskih zemalja – Nemačkoj, Švajcarskoj, Austriji, Italiji, Španiji, Portugalu, Holandiji, Luksemburgu, Hrvatskoj i Srbiji.
POGLEDAJTE ČLANKE
Sotheby’s International Realty, svetski lider na tržištu luksuznih nekretnina, u martu 2020. otvara franšiznu podružnicu u nautičkom naselju Porto Montenegro u Crnoj Gori.
Jedna od najvećih franšizinih agencija za promet nekretninama u svetu, američki RE/MAX, nedavno je započeo poslovanje u Srbiji, a cilj je da se mreža poslovnica na ovom tržištu proširi i kroz pojedinačne franšize.
Srbija je, pored Crne Gore i Letonije, jedna od tri najnovije članice RE/MAX franšizne porodice.
Kompanija za prodaju luksuznih nekretnina Sotheby’s International Realty Affiliates dala je nedavno franšizu kako bi proširila poslovanje u Istočnoj Evropi. Prve poslovnice su otvorene u Hrvatskoj i Češkoj.
Century 21 širi svoj „globalni otisak“. Nove franšize su uspostavljene u Aziji, Africi i Južnoj Americi.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.