„Livade“ u komšiluku
Jezdimir Kuč je 1992. osnovao zanatsku radnju koja je tada prerađivala svega 500 litara mleka dnevno, i pored pasterizovanog mleka, proizvodila jogurt i papriku u pavlaci. Danas se u mlekari Kuč Company iz Kragujevca preradi 60 tona mleka dnevno, a paleta proizvoda je značajno proširena.
Iako su svoje proizvode počeli da prodaju i velikim trgovinskim lancima, pa čak i da izvoze, želeli su još više da se približe potrošačima. Zato su 2009. osnovali svoj maloprodajni trgovinski lanac – Livade.
– Želeli smo da dodatno promovišemo brend mlekare Kuč Company i da napravimo svog strateškog partnera u maloprodaji. Sledeće godine, maloprodajne trgovine Livade proslaviće deceniju poslovanja, u kojoj je tržišni udeo konstantno rastao na celoj teritoriji Srbije, a brendovi mlekare Kuč vremenom bili sve bliži potrošačima – kaže Stamenka Marković, zadužena za maloprodaju i širenje brenda Livade.
U trgovinama Livade prodaje se uglavnom asortiman mlekare Kuč Company: mleko, jogurt, kisela mleka, pavlake, mileram, surutka, sirni namazi, mlečni namazi, beli sirevi, kačkavalji, kajmak, maslac. Međutim, želeći da svojim potrošačima ponude i nešto više, uvrstili su i prozivode koji su kompatibilni s njihovima te su sklopili distributivne ugovore sa kompanijama Dijamant, Atalntic Brands, Nelt Co, Don Don.
Razvijajući maloprodaju u svim krajevima Srbije, nailazili su na pozitivne reakcije. Mnogi preduzetni ljudi su počeli da im se javljaju, zainteresovani kako bi oni mogli da postanu deo maloprodajnog lanca Livade. Tako se rodila ideja o franšiznom širenju mreže. – Rekla bih da se franšiza rodila kao zajednička težnja – nas u kompaniji i zainteresovanih preduzetnika – da gradimo dobru poslovnu priču iza koje stoji uspešna proizvodna kompanija sa širokim asortimanom proizvoda. Franšize nam omogućavaju da maloprodajnu mrežu širimo još brže, da imamo siguran kanal prodaje naših proizvoda, a s druge strane, omogućili smo ljudima da, ma u kojem mestu da žive, pokrenu sopstveni posao i uposle svoju porodicu – kaže Stamenka Marković.
Prva franšizna radnja otvorena je 2011. godine u Novom Sadu, druga, naredne godine u Jagodini. Tako je krenulo, a danas u maloprodajnoj mreži posluje 20 objekata u vlasništvu kompanije i više od 120 franšiznih objekata. – Često nam se desi da nas tokom priprema za otvaranje sopstvenog objekta u nekom gradu kontaktiraju ljudi za otvaranje franšize. Ukoliko je teritorija dovoljno velika, onda otvaramo i sopstvenu radnju i franšizu. Neretko se desi da prepustimo lokaciju primaocu i na taj način podstaknemo da se širi preduzetništvo – objašnjava Marković.
Uslovi za pristupanje maloprodajnoj mreži Livade nisu suviše strogi, najvažnije je da, kako kaže Stamenka Marković, postoji želja da se radi. – Za početak je potrebno da postoji volja da se započne sopstveni posao. Neophodno je da zajedno obezbedimo lokaciju, koja će imati najmanje 20 kvadrata i sve potrebne sanitarne uslove za rad. Prvo punjenje radnje se plaća avansno, a primalac dostavlja i dve registrovane menice kao garanciju. Primalac franšize prodaje samo robu mlekare Kuč kada je je reč o mlečnom asortimanu, dok im dodatni asortiman preporučujemo, ali nisu u obavezi da rade sa distributerima sa kojima mi imamo ugovore. Pojedini se odluče za saradnju sa lokalnim distributerima – kaže Marković.
Pre otvaranja radnje, primalac franšize prolazi obuku koja obuhvata upoznavanje sa mlečnim proizvodima, načinom njihove prodaje, ali i strategijama reklamiranja objekta, organizovanja degustacija i promocija. – U potpunosti im pomažemo da započnu posao, upućujući ih i na svu neophodnu papirologiju, a tokom poslovanja ih redovno posećujemo i kontrolišemo njihov rad – kaže Marković.
Trenutno, prioritet kompanije je širenje i jačanje maloprodajnog lanca na severu Srbije, a od jeseni će biti aktivniji na jugu. – Po tom pitanju, uvek smo otvoreni za franšiznu saradnju – kaže Marković.

POGLEDAJTE ČLANKE

Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com