Više od ljubavi prema pivu

Točilice pored bačve za kupanje / Pored toga što kupanje u pivu blagotvorno deluje na kožu, podstiče osećaj opuštenosti i zadovoljstva, posetioci pivskog spa centra mogu da uživaju i u ispijanju piva
Četvrtak
25.10.2018.
Opuštanje i kupanje u pivu? Iako deluje kao fantazija, ovakav koncept zaista postoji. Osim svojih vrhunskih pivskih kupki, češki Original Beer Spa od ove godine nudi i franšizu.
 

Mnoge neće iznenaditi podatak da najviše spa centara s pivskim kupkama ima u Nemačkoj, gde je kupanje u pivu i „izmišljeno“ (1997), ali po tome ne zaostaje ni Austrija. Međutim, poslednjih godina, zahvaljujući globalno prihvaćenom imidžu „zemlje poznate po pivu“, spa centri ovog tipa su uveliko postali deo premijum turističke ponude i u Češkoj. Među njima je i Original Beer Spa (Originální Pivní Lázně), otvoren 2013. u Pragu.

Iako u Češkoj danas postoji na desetine različitih pivskih spa centara, Original Beer Spa se od početka izdvajao po vrhunskoj usluzi – kaže izvršna direktorka Karolina Pažout Kubantová, o čemu, kako ističe, svedoče i priznanja. Original Beer Spa je nosilac „Certificate of Excellence“ sajta TripAdvisor, budući da su ih četiri godine zaredom korisnici ocenjivali isključivo s pet zvezdica. Ove godine, osvojili su nagradu „Luxury Travel Guide-a“ u kategoriji Spa i Wellness, kao i priznanje na „Luxury Lifestyle Awards“ u kategoriji „najboljeg ekstravagantnog luksuznog iskustva“ (Best Extravagant Luxury Experience). 

Original Beer Spa za sada ima dva centra u Pragu, treći je u pripremi. Zanimljivo je, međutim, da od ove godine vlasnici koncepta nude i – franšizu. – Veliko interesovanje naših zadovoljnih klijenata, i njihova želja da ovakav spa postoji u još nekom gradu u Češkoj, navela nas je da razmišljamo o franšizingu – kaže direktor razvoja Jakub Orszulik.

Najveći procenat klijenata su, naime, strani turisti, što i nije neočekivano, budući da je Prag jedna od najatraktivnijih i najposećenijih turističkih destinacija u Evropi. – Međutim, vrlo je važno znati da svako mesto ima svoje goste, svoje klijente – da, većinom su to turisti, ali to ne moraju da budu isključivo strani turisti. U Pragu ćemo, prirodno, očekivati više turista iz inostranstva, dok će u Brnu situacija biti sasvim drugačija. Za neki budući Original Beer Spa u tom kraju možemo da kažemo da će najveći broj klijenata činiti domaći gosti – kaže Karolina Pažout Kubantová.

Samim tim, osim svih većih gradova Češke, franšizne podružnice bi mogle biti otvorene i u manjim mestima koja imaju turistički potencijal. Prvi franšizni ugovor, pak, već je potpisan, tako da će prvi pivski spa pod brendom Original Beer Spa uskoro biti otvoren u Karlovim Varima.  – Prema našim procenama, u Češkoj postoji potencijal za 12 podružnica – kaže Pažout Kubantová.

Širenje neće biti ograničeno samo na teritoriju Češke. Kako najavljuje sagovornica, Original Beer Spa će franšizu ponuditi i preduzetnicima iz inostranstva. Zainteresovani su za zemlje Evropske unije, pre svega Nemačku i Austriju, ali i za destinacije van Evrope. – Bitno je da će kvalitet i nivo usluge uvek i svuda biti isti. Klijent ne bi trebalo da primeti razliku, bez obzira da li se nalazi u našem Beer Spa centru u Pragu ili nekom franšiznom centru u inostranstvu – naglašava Pažout Kubantová.

Za to su se, kako kaže, pobrinuli kao davaoci franšize – sastavljen je detaljan operativni priručnik koji će primaocima Original Beer Spa franšize služiti kao „sveta knjiga“, sa svim protokolima i procedurama poslovanja. Kako to franšizna saradnja nalaže, primaoci franšize će proći i obuku, ali pre nego što uopšte potpišu ugovor, kandidati bi trebalo da ispune i nekoliko uslova.  – Idealan kandidat za našu franšizu je osoba koja će se držati pravila i standarda našeg poslovanja. Tražimo pre svega preduzetnike s iskustvom koji su se bavili ovom ili sličnom delatnošću. Naravno, i finansijski momenat je bitan, jer primalac treba da ima dovoljno kapitala da kupi licencu i investira u opremanje i uređenje spa centra, što nije mala stavka. Za povraćaj investicije potrebno je od jedne do tri godine – kaže Pažout Kubantová.


Original Beer Spa / Franšizne poslovnice mogu biti otvorene i u većim i u manjim mestima – bitno je da destinacija ima potencijala za turizam.