Više od ljubavi prema pivu
Mnoge neće iznenaditi podatak da najviše spa centara s pivskim kupkama ima u Nemačkoj, gde je kupanje u pivu i „izmišljeno“ (1997), ali po tome ne zaostaje ni Austrija. Međutim, poslednjih godina, zahvaljujući globalno prihvaćenom imidžu „zemlje poznate po pivu“, spa centri ovog tipa su uveliko postali deo premijum turističke ponude i u Češkoj. Među njima je i Original Beer Spa (Originální Pivní Lázně), otvoren 2013. u Pragu.
– Iako u Češkoj danas postoji na desetine različitih pivskih spa centara, Original Beer Spa se od početka izdvajao po vrhunskoj usluzi – kaže izvršna direktorka Karolina Pažout Kubantová, o čemu, kako ističe, svedoče i priznanja. Original Beer Spa je nosilac „Certificate of Excellence“ sajta TripAdvisor, budući da su ih četiri godine zaredom korisnici ocenjivali isključivo s pet zvezdica. Ove godine, osvojili su nagradu „Luxury Travel Guide-a“ u kategoriji Spa i Wellness, kao i priznanje na „Luxury Lifestyle Awards“ u kategoriji „najboljeg ekstravagantnog luksuznog iskustva“ (Best Extravagant Luxury Experience).
Original Beer Spa za sada ima dva centra u Pragu, treći je u pripremi. Zanimljivo je, međutim, da od ove godine vlasnici koncepta nude i – franšizu. – Veliko interesovanje naših zadovoljnih klijenata, i njihova želja da ovakav spa postoji u još nekom gradu u Češkoj, navela nas je da razmišljamo o franšizingu – kaže direktor razvoja Jakub Orszulik.
Najveći procenat klijenata su, naime, strani turisti, što i nije neočekivano, budući da je Prag jedna od najatraktivnijih i najposećenijih turističkih destinacija u Evropi. – Međutim, vrlo je važno znati da svako mesto ima svoje goste, svoje klijente – da, većinom su to turisti, ali to ne moraju da budu isključivo strani turisti. U Pragu ćemo, prirodno, očekivati više turista iz inostranstva, dok će u Brnu situacija biti sasvim drugačija. Za neki budući Original Beer Spa u tom kraju možemo da kažemo da će najveći broj klijenata činiti domaći gosti – kaže Karolina Pažout Kubantová.
Samim tim, osim svih većih gradova Češke, franšizne podružnice bi mogle biti otvorene i u manjim mestima koja imaju turistički potencijal. Prvi franšizni ugovor, pak, već je potpisan, tako da će prvi pivski spa pod brendom Original Beer Spa uskoro biti otvoren u Karlovim Varima. – Prema našim procenama, u Češkoj postoji potencijal za 12 podružnica – kaže Pažout Kubantová.
Širenje neće biti ograničeno samo na teritoriju Češke. Kako najavljuje sagovornica, Original Beer Spa će franšizu ponuditi i preduzetnicima iz inostranstva. Zainteresovani su za zemlje Evropske unije, pre svega Nemačku i Austriju, ali i za destinacije van Evrope. – Bitno je da će kvalitet i nivo usluge uvek i svuda biti isti. Klijent ne bi trebalo da primeti razliku, bez obzira da li se nalazi u našem Beer Spa centru u Pragu ili nekom franšiznom centru u inostranstvu – naglašava Pažout Kubantová.
Za to su se, kako kaže, pobrinuli kao davaoci franšize – sastavljen je detaljan operativni priručnik koji će primaocima Original Beer Spa franšize služiti kao „sveta knjiga“, sa svim protokolima i procedurama poslovanja. Kako to franšizna saradnja nalaže, primaoci franšize će proći i obuku, ali pre nego što uopšte potpišu ugovor, kandidati bi trebalo da ispune i nekoliko uslova. – Idealan kandidat za našu franšizu je osoba koja će se držati pravila i standarda našeg poslovanja. Tražimo pre svega preduzetnike s iskustvom koji su se bavili ovom ili sličnom delatnošću. Naravno, i finansijski momenat je bitan, jer primalac treba da ima dovoljno kapitala da kupi licencu i investira u opremanje i uređenje spa centra, što nije mala stavka. Za povraćaj investicije potrebno je od jedne do tri godine – kaže Pažout Kubantová.

POGLEDAJTE ČLANKE

DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sad u fokusu i kako će se nadalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alešandre Lorenso
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
NAJČITANIJE

Naftna kompanija MOL, nakon Slovenije i Hrvatske, uvodi partnerski sistem poslovanja i u Srbiji.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Na tržištu u Makedoniji posluje nekoliko čuvenih svetskih franšiznih sistema. Većina ih je došla u poslednje tri godine i svoje prve objekte otvorila u glavnom gradu, Skoplju.
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...