Lako uz Semilac
Prodaja hibridnih lakova za nokte je prilično uska branša. To, međutim, nije pokolebalo poljsku kompaniju Nesperta kada je odlučila da kreira brend Semilac i pokrene proizvodnju i prodaju hibridnih lakova i kozmetike za manikir. Iako se radilo o „specijalizovanoj“ paleti proizvoda, Semilac je za relativno kratko vreme postao vodeći brend na domaćem tržištu. S povećanjem potražnje, prirodno, rasla je i prodajna mreža, pa Semilac danas ima gotovo 120 prodajnih jedinica širom Poljske. Najveći broj prodajnih mesta, pak, vode – primaoci franšize.
– Popularnost hibridnih lakova raste, a Semilac je vodeći brend na tržištu Poljske – kaže Paulina Patelka, direktorka razvoja franšizne mreže Semilac. – To potrvđuje i istraživanje tržišta koje smo sproveli u decembru 2017. na reprezentativnom uzorku žena, starosti od 18 do 65 godina, koje je i pokazalo da čak 67% ispitanica koristi lakove našeg brenda – ističe Patelka i dodaje da se Semilac proizvodi plasiraju i na više od 30 tržišta širom sveta. Tokom prošle godine, pak, proširili su ponudu i uveli novu kategoriju – kozmetiku za šminkanje. – Prirodna posledica tih aktivnosti je dinamičniji razvoj franšizne mreže na poljskom, ali i inostranim tržištima. Trenutno, u Poljskoj imamo tri svoja prodajna mesta i više od 110 franšiznih – kaže Patelka i napominje da franšizne partnere aktivno traže na tržištima Evrope, a od zemalja ove regije, posebno su zainteresovani za Sloveniju. U daljem razgovoru nam je otkrila i ko su idealni partneri, koliko bi trebalo investirati u kupovinu franšize te na kakvu podršku mogu računati primaoci koji se opredele za brend Semilac.
Kad pokreću biznis koji se zasniva na maloprodaji, preduzetnici najpre razmišljaju o lokaciji prodajnog mesta. Kakva je strategija Semilac-a po tom pitanju?
Naša strategija je da se fokusiramo na lokacije unutar tržnih centara, a poželjno je da to budu centri u gradovima sa više od 30.000 stanovnika – iako to nije rigidan zahtev niti preduslov za saradnju, franšizni partneri bi trebalo da to imaju na umu. Mi bismo svakako želeli da se pojavimo u svim većim gradovima na jednom tržištu, a naš poslovni koncept je pogodan i za iskusne preduzetnike i za one koji bi tek da pokrenu sopstveni biznis. To uključuje i kozmetičare, stiliste za nokte ili entuzijaste koji su koristili i radili s našom kozmetikom, a sada žele da iskoriste to iskustvo za nešto „ozbiljniju priču“. Tražimo prvenstveno poslovne partnere koji žele da se uključe i rastu zajedno s našim brendom.
Koji „formati“ franšize se nude zainteresovanim preduzetnicima?
Naša ponuda uključuje tri glavna formata – štand ili „ostrvo“, klasična prodavnica i Akademija Semilac. Fleksibilni smo i otvoreni za nove ideje, tako da često prilagođavamo formate nestandardnim upitima primalaca franšize. Shvatili smo, recimo, koliko je važna obuka u našoj industriji i primetili da vlada veliko interesovanje za otvaranje Akademije. Radi se, zapravo, o edukativnom centru u kojem se – zahvaljujući širokoj ponudi kurseva i radionica – obučavaju i profesionalci i žene koje tek započinju svoju avanturu na polju stilizacije noktiju. Trenutno, imamo centre za obuku u nekoliko gradova u Poljskoj – Poznanju, Varšavi, Kjelcu, Katovicama i Ščećinu, ali i u Nemačkoj, u Berlinu, a radimo na otvaranju Akademija u Grčkoj i Španiji.
Koliko treba da ulože u pokretanje posla oni koji kupe franšizu brenda Semilac?
Za početnu investiciju treba izdvojiti oko 25.000 evra, dok će iznos ukupnog ulaganja zavisiti od formata za koji se partneri odluče – zavisiće, dakle, od veličine prostora, obima posla i vrste delatnosti. Treba napomenuti da primalac franšize, kad pokrene posao, neće morati da plaća nikakve druge franšizne naknade.
Na kakvu vrstu podrške može da računa partner?
Primaoci franšize, od momenta pokretanja posla, dobijaju s naše strane promišljena i proverena poslovna znanja – know-how. Aktivno pomažemo i savetujemo pri odabiru lokacije, a u Poljskoj, recimo, posredujemo u pregovorima s vlasnicima prostora, učestvujemo u potpisivanju ugovora o zakupu. Pošto veliku važnost pridajemo kvalitetu usluge, svi zaposleni prolaze stručno usavršavanje. Partnere savetujemo i pri odabiru radnika, obučavamo ih za prodaju naših proizvoda. Takođe, pružamo marketinšku podršku, učimo ih kako da nastupaju na društvenim mrežama, obezbeđujemo promotivne i marketinške materijale. Pomažemo u uređenju prodavnice ili štanda.
Profitabilnost jednog prodajnog mesta zavisi od mnogo faktora – lokacije, fiksnih troškova, ali i posvećenosti primaoca franšize, prodajnih veština i znanja njegovih zaposlenih. Stoga ćemo mi, kao davaoci franšize, obučiti i posavetovati svoje partnere kako da efikasno vode poslovanje kako bi postigli optimalan povraćaj investicije. Zahvaljujući tome, neka od naših prodajnih mesta dostižu breakeven posle samo nekoliko meseci rada.
POGLEDAJTE ČLANKE
DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sad u fokusu i kako će se nadalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alešandre Lorenso
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...