Moderne folije osvajaju Srbiju
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, dobila je novu poslovnicu u tržnom centru Forum u Nišu.
– Mnogo ljudi sa juga Srbije, posebno iz Niša, bilo je zainteresovano za naš proizvod i usluge i to je bio razlog zašto smo se odlučili da iskoristimo priliku koja nam se ukazala. Naime, ponuđeno nam je mesto na drugom spratu tržnog centra Forum, koji se nalazi u centru Niša, a upravo na tom spratu se prodaje tehnika, tako da nam je lokacija u potpunosti odgovarala. Mobile Outfitters „ostrvo“ je postavljeno i počelo sa radom 25. marta – kaže Bogi Cvetković, primalac master franšize Mobile Outfitters-a za Srbiju i balkanski region (izuzev Hrvatske).
On dodaje da su prve reakcije Nišlija odlične, da su zadovoljni čak i pazarom koji su ostvarili prvog dana poslovanja. – Iako smo već imali mnogo upita potrošača iz tog grada, prijatno smo iznenađeni radom u ovih desetak dana. Da bismo imali dobar pristup klijentima, mi smo mesec dana pre otvaranja naše radnike pozvali u Beograd da budu naši gosti i da prate rad u tržnom centru Ušće. Tu su dobili svu neophodnu obuku i ujedno su se uverili da sistem funkcioniše i pravi dobar promet – objašnjava Bogi Cvetković.
On iznosi podatak da je u martu 2019. poslovnica Mobile Outfitters-a u tržnom centru Ušće zauzela 13. mesto po prometu od 650 poslovnica koliko ih posluje pod ovim brendom širom sveta. – Mi jesmo mala zemlja, ali smo našim radom, marketingom i angažovanjem uspeli da napravimo sjajan rezultat. Naravno da to ne bi bilo moguće da proizvod nije kvalitetan, jer kada nešto nije dobro, nijedna reklama vam ne može pomoći – naglašava Cvetković.
Mobile Outfitters je počeo da proizvodi folije u SAD 2007. godine, a usluga je u Srbiji, zahvaljujući franšiznoj saradnji, dostupna od 2017. Reč je o zaštitinim folijama za mobilne telefone, laptopove, satove, koja ojačava uređaje i do deset puta, kažu u ovoj kompaniji.
Posebna prednost je što se softver ugrađen u aparat koji seče folije konstantno ažurira i gotovo ne postoji mogućnost da se na tržištu pojavi novi model telefona, a da se ubrzo taj model ne nalazi i u softveru Mobile Outfitters-a. Dokaz je i to što su jako brzo ispratili poslednje inovacije u proizvodnji mobilnih telefona. – Samsung S 10 je, recimo, primenio novu tehnologiju i umesto foto-senzora za otključavanje ekrana mobilnog telefona, ugradio je ultrazvučni senzor koji olakšava korišćenje telefona jer ga je moguće otključati i mokrim i masnim prstima. Senzor, praktično, radi kao UV skener. Međutim, ukoliko se na takav telefon stavi obična, staklena folija, njegovo korišćenje neće biti moguće. S druge strane, mi smo jako brzo imali novu foliju koja u potpunosti odgovara tom telefonu, što je značajno uticalo i na rast našeg prometa. U Srbiji smo svakog meseca imali rast, ali u martu ove godine rast je bio 30 odsto, baš zbog toga što ljudi nisu imali alternativu. To je upravo naša prednost, jer mi stalno odgovaramo na novine koje se javljaju na tržištu – kaže Cvetković.
Uskoro će, kako kaže, sistem odgovoriti na još jednu inovaciju – telefone sa ekranima na preklapanje, takozvane „foldable“ telefone. – Ti telefoni još uvek nisu dostupni u Srbiji, ali se očekuje da će stići u narednih mesec-dva i mi smo već pripremili foliju za njih. Praktično, jedino će naše folije moći da se lepe jer su mekane i mogu da se savijaju – kaže Cvetković.
Strateški cilj primaoca master franšize Mobile Outfitters-a u Srbiji jeste da pokrije sve veće gradove jer smatra da će tražnja za njihovim proizvodima i dalje rasti. Mrežu će širiti kao i do sada, otvaranjem sopstvenih poslovnica, ali i franšiznih jedinica, budući da kao „master“ ima pravo da pronalazite nove, pojedinačne primaoce franšize. – Iz dosadašnjeg iskustva se pokazalo da je izuzetno važno da oni koji uzmu franšizu budu posvećeni poslu. Takođe, nismo više toliko usmereni na primaoce koji imaju iskustva u radu sa telefonima i prodajom maski za telefone. Smatramo da je ovaj inovativni biznis za svakoga ko želi da mu se posveti, da se angažuje,bez obzira na iskustvo u ovoj oblasti. Nijedan posao, pa ni ovaj, neće raditi sam od sebe, niti je dovoljno samo uložiti novac i prepustiti da sve ide „svojim tokom“. Takođe, mislimo da je lokacija važna, ali to ne mora uvek da bude tržni centar, već može da bude i lokal u frekventnoj ulici – objašnjava Bogi Cvetković.
On je, kao što smo rekli, zadužen i za širenje mreže u Adriatik regionu, sem u Hrvatskoj. Iako ima upita, obazrivi su i ne žure. – Mi još uvek postavljamo posao „na noge“ u Srbiji i imamo dosta obaveza zbog kojih nam je neophodna puna koncentracija. Uprkos tome, svakako smo zainteresovani za razgovore i verujemo da ćemo naći prave partnere i u drugim zemljama – kaže Cvetković.