Uz DepilConcept do sopstvenog biznisa

Nemanja Nikodijević / „Važno je da iza nas stoji neko stručan i profesionalan ko bi nam pomogao da uđemo u posao na pravi način, a u dosadašnjoj saradnji smo se uverili da smo napravili pravi izbor postavši primaoci master franšize DepilConcepta.“
Utorak
16.07.2019.
Od aprila 2019. u Srbiji posluje DepilConcept, portugalski franšizni sistem specijalizovan za epilaciju. Primaoci master franšize za ovo tržište otkrivaju po čemu se DepilConcept izdvaja od drugih – i kao koncept i kao biznis prilika.
 

Nemanja i Irma Nikodijević su pravnici po obrazovanju, ali su odlučili da pokrenu sopstveni biznis i to u potpuno drugoj oblasti. Razmišljali su o nečemu što je perspektivno i tek u početku razvoja kada je reč o Srbiji. Nisu odmah znali šta bi to moglo da bude, ali su odlučili da je najbolje da uzmu franšizu. Analizirajući tržište i franšizne ponude, odlučili su se za oblast nege i lepote te su se opredelili za franšizu koja se bavi epilacijom.

Želeli smo da uđemo u oblast koja je perspektivna i zaključili smo da je to upravo segment epilacije. Bili smo deo jednog franšiznog sistema tri godine sa poslovnicom u Novom Sadu. Nismo se prevarili kada je reč o proceni same delatnosti, ali smo se suočili sa neodgovornim pristupom poslu davaoca franšize. Želeli smo da idemo korak dalje, ali nismo imali priliku za to. Kada smo uvideli da ne možemo da napredujemo, odlučili smo da potražimo drugo rešenje – objašnjava dvadesetosmogodišnji Nemanja Nikodijević.

Bez obzira na ne tako pozitivno iskustvo, nisu odustali od franšizinga i krajem prošle godine su postali primaoci master franšize portugalskog brenda DepilConcept, specijalizovanih estetskih centara za epilaciju i tretmane dlaka. – Uvideli smo da je franšizing apsolutno dobar model poslovanja. Bili smo svesni da nije problem u samom modelu poslovanja i franšizingu kao takvom, već u ljudima. Ipak, na stranu to, u delatnosti nege tela franšizing je budućnost, posebno u Srbiji. Njegova lepota je u tome što ne morate nužno da imate znanja o oblasti u koju ulazite niti o samom preduzetništvu, kao što je bio slučaj sa nama. Važno je, bar mi tako mislimo, da iza nas stoji neko stručan i profesionalan ko bi nam pomogao da uđemo u posao na pravi način, a u dosadašnjoj saradnji smo se uverili da smo sada napravili pravi izbor postavši primaoci master franšize DepilConcepta – kaže Nemanja.

Prvi DepilConcept centar otvoren u Beogradu

Nemanja i Irma su nakon potpisivanja ugovora o master franšizi proveli tri nedelje u Lisabonu na obuci. Prošli su je oboje. Nakon detaljnih priprema, prvi  DepilConcept centar počeo je da posluje u Beogradu 1. aprila u Ulici 27. marta. – Dovesti novi brend na tržište je veoma kompleksan posao i zato su pripreme bile ozbiljne i trajale su nekoliko meseci – ističe Nemanja.

Mada je savet da se DepilConcept centri otvaraju u uličnim lokalima, prvi je otvoren u stanu. I to uopšte nije slučajnost. – Analizirali smo detaljno mikrolokaciju kako bismo znali želje klijenata. Davaoci franšize su učestvovali sa nama u biranju lokacije. Iako ne poznaju naše tržište, imaju predznanje i iskustvo pa su mogli da nas posavetuju šta je dobro za DepilConcept centre. Njihova preporuka jeste da se centri otvaraju u uličnim lokalima, ali su uvažili naše sugestije i specifičnost Beograda kada je reč o ovoj i sličnim delatnostima. Naime, klinike, poliklinike, ekskluzivni saloni se u ovom gradu otvaraju uglavnom u stanovima. Retko možete da ih vidite u uličnom lokalu, jer Beograđani zahtevaju privatnost. Već je u Novom Sadu, gde smo radili, potpuno drugačije – objašnjava Irma.

Davalac franšize je, kako kaže ovaj mladi bračni par, vodio računa o svakom detalju, tako da su morali da ispoštuju niz elemenata: lokacija treba da bude najbolja moguća, određene kvadrature (od 40 do 70 kvadrata), sa određenim brojem prostorija, dok se enterijer uređuje po unapred pripremljenom projektu.
Prostor mora da bude prijatan za zaposlene kao i za naše klijente – kaže Nemanja.

DepilConcept pruža sve usluge u vezi sa dlakom: epilaciju, depilaciju, nadogradnju trepavica, korigovanje obrva i trajnu šminku obrva, s tim što je epilacija osnovni biznis. – Ne bavimo se ničim drugim, fokusirani smo na jednu oblast, što uliva poverenje klijentima. Zaposleni moraju da imaju minimum srednju medicinsku školu jer klijenti ne žele da svakome predaju svoju kožu. Izuzetno nam je važno da se klijenti osećaju bezbedno, zato smo zaposlili i dermatologa specijalistu koji će biti podrška našem brendu, primaocima franšize i klijentima. Pored formalnog obrazovanja, zaposleni moraju da prođu i našu obuku kako bi postali DepilConcept terapeuti– objašnjava Nemanja.

Ciljna grupa DepilConcepta su uglavnom ljudi od 18 do 45 godina. Međutim, ta granica se sve više spušta jer se, kako kaže Irma, deca zbog nabujalih hormona suočavaju sa prevelikom maljavošću i uraslim dlakama. Muškarci su takođe sve značajnija ciljna grupa i oni čine 20 odsto klijenata, a među njima, značajan broj su sportisti.

Prvi utisak o beogradskom tržištu je, prema njihovim rečima, jako pozitivan. – Kada klijenti uđu u prostor, dobijamo pohvale za izgled i za to što je sve prilagođeno delatnosti koju radimo. Ideja je da DepilConcept centri izgledaju kao klinike i da se na taj način izdvoje na tržištu. Nas je privuklo i to što se DepilConcept konstantno unapređuje. Nedavno je urađen rebrending, tako da novi izgled logotipa, nove boje nailaze na pozitivan utisak kod klijenata. Stalno rade na unapređenju brenda i celokupnog poslovanja. Prilagođavaju se 21. veku, shvataju da se standardi menjaju i prate nove trendove. To je nama bio dobar pokazatelj na koji način sistem razmišlja o razvoju poslovanja u budućnosti – kaže Irma, koja je ujedno i trening menadžer brenda DepilConcept za Srbiju.

Mreža se već širi

Kao primaoci master franšize, Nikodijevići imaju pravo da dalje prodaju pojedinačne franšize na teritoriji Srbije. Prvi franšizni ugovor te vrste je već potpisan i 15. jula je otvoren franšizni centar u Mladenovcu.

Inače, svim zainteresovanim preduzetnicima DepilConcept nudi tri franšizna paketa. Početni košta 28.000 evra (plus PDV) i podrazumeva IPL tehnologiju za tretmane epilacije, operativnu kabinu za tretmane depilacije, tretmane nadogradnje trepavica i set ekskluzivne linije DepilConcept proizvoda. Drugi paket košta 30.000 evra (plus PDV) i umesto IPL tehnologije se dobije laser. Paket od 36.000 evra jeste kompletan i uključuje sve prethodno navedeno. Nemanja i Irma objašnjavaju da postoji mogućnost da neko krene sa najmanjim paketom, pa da naknadno dokupi ostalo. Pored ove početne investicije i ulaganja u enterijer lokala, franšiza podrazumeva i mesečna izdvajanja od 250 evra za marketing na nacionalnom nivou i 250 evra redovne naknade za royalty.

Kompletna tehnologija i svi proizvodi su prilagođeni protokolima rada brenda DepilConcept. Ističu da je veoma važno to što su preparati i aparati isti za sva tržišta. Prva dva paketa zahtevaju za početak dve zaposlene radnice, a kompletan paket tri. Savet ovog para je da i primalac franšize krene od rada u salonu kako bi razumeo kompletan proces.

Franšizu je moguće otvoriti u mestu sa najmanje 30.000 stanovnika. – Cene naših usluga su prihvatljive za svaki deo zemlje, što je izuzetno važno za širenje poslovanja. Ipak, gradovi u Srbiji su različiti, zato je veoma važno uraditi detaljnu analizu svakog potencijalnog mesta. Mi to već i radimo kako bismo onima koji su zainteresovani mogli da damo podatke o potencijalima određenog mesta i šta smatramo da su mogućnosti te lokacije. Nama nije u interesu da otvorimo DepilConcept i da se on potom zatvori – naglašava Irma.

Pravi primalac franšize je, kako kažu, odgovorna osoba, koja razume koliko je potrebno angažovanja oko započinjanja i razvijanja posla, a koji je ujedno svestan da je najvažnija stvar u franšizingu profesionalan i marljiv pristup poslu. – Samom kupovinom franšize tek kreće priča koja ima predispozicije da bude uspešna, a koliko će biti, zavisi od primaoca franšize i njegove preduzimljivosti. Važno je da shvate da nikada nije dovoljno znanja, učenja, te mora da postoji spremnost da se prihvate inovacije, novi trendovi. Naravno da je prednost ako se neko već bavio privatnim poslom, jer može da shvati samu filosofiju preduzetništva, ali franšiza je idealan model za početnike, odnosno, one koji nemaju nikakvog iskustva – kaže Nemanja.

Irma misli da je idealna situacija kada bračni par uzme franšizu jer muškarci mogu da preuzmu menadžerske poslove, dok žena može da bude fokusirana na samo funkcionisanje centra. Teško je, kako kažu, da jedan čovek radi sve, iako nije nemoguće. – Ovo je biznis od kojeg porodica može lepo da živi – naglašava ona.

Šta ih izdvaja na tržištu

Pored, kako kažu, pristupačnih cena i uređenja centara po ugledu na klinike, jedna od stvari koja ih razlikuje od drugih jeste i „pisani sertifikat garancije“. Reč je o tome da DepilConcept svakom klijentu garantuje da će postići rezultat za određen broj tretmana. U Portugalu, odakle potiče koncept, desilo se svega tri puta za 12 godina da je aktiviran sertifikat  i to su, prema Irminim rečima, bili ekstremni slučajevi maljavosti. – To je dovoljan pokazatelj kako brend pristupa poslu. Zato brend ima više od 200.000 zadovoljnih klijenata u nekoliko zemalja. Takvo obavezivanje je ujedno dobro i za terapeute jer ih tera da svakom pojedinačnom tretmanu pristupe ozbiljno – kaže Nemanja.

Takođe, svaki klijent pre tretmana mora da kupi set za klijenta koji uključuje: zaštitne naočare (koje stavlja u toku tretmana), kremu za negu epilirane kože, koja se koristi pre i posle tretmana, i brijač.
Reč je o ličnom setu i ako ga zaborave, mi ne radimo tretman. Set se kupuje jer je DepilConcept zaključio da ukoliko se poklanja, klijenti ne vode dovoljno računa o setu. Ako se nešto izgubi ili potroši, može da se dokupi – objašnjava Irma.

Poslovanje žele da razvijaju korak po korak, zato ne planiraju na duže staze. Kada im rezultati to dozvole, razmatraće mogućnost da otvore još jedinica, a spremni su i za partnerstva. – Naša želja je da imamo i jednu sopstvenu jedinicu u manjem mestu jer želimo da dokažemo da ova franšiza može da radi i u manjem mestu, u nekima čak i bolje nego u velikom gradu – naglašava Irma.

DepilConcept je nastao pre 12 godina u Portugalu, a danas svoje franšizne poslovnice ima u Poljskoj, Brazilu i Srbiji.


DepilConcept franšiza / Usluga epilacije kao šansa za pokretanje perspektivnog biznisa
Vesna Lapčić
saradnik