Skriveni gradovi

Za razliku od prošle godine kada je ta konsultantska kuća objavila listu zemalja na koje bi trgovinski lanci trebalo da fokusiraju ulaganja, ove godine je imala nešto "svedeniji" pristup. Objašnjenje je jednostavno. Prilikom analize celokupnog tržišta neke zemlje, kompanije najčešće akcenat stavljaju na urbane sredine. - Ukoliko, na primer, investitor odluči da uloži novac u Indoneziju, najverovatnije će prvo uložiti u objekat u Džakarti, a možda će to biti i jedini grad u koji će hteti da uloži svoj novac - navodi se u izveštaju.
Na listi koju je sačinio Deloitte nalaze se Bogota (Kolumbija), Čungking (Kina), Ho Ši Min (Vijetnam), Džakarta (Indonezija), Kolkata (Indija), Lagos (Nigerija), Lima (Peru), Manila (Filipini), Najrobi (Kenija), Jekaterinburg (Rusija). Dakle, dva grada koja bi trebalo da zaokupe pažnju maloprodajnih lanaca nalaze se u Latinskoj Americi i to u oblasti Anda, dva su u Africi, jedan u Evropi i pet u Aziji.
Mada bi se na prvi pogled moglo pomisliti da ovi gradovi, razmešteni na potpuno različitim meridijanima, nemaju ništa zajedničko, sličnosti, ipak, postoje. Gotovo svi imaju veliki broj stanovnika, neretko su razvijeniji nego zemlja u kojoj se nalaze i kupovna moć njihovih građana je veća nego u ostatku zemlje. Većina ovih gradova dominira po ekonomskoj snazi u svojim zemljama. Budući da se radi o zemljama u razvoju u kojima proces migracija iz sela u gradove još uvek traje, ekonomska moć ovih urbanih sredina će rasti brže nego njihove zemlje u celini, navodi se u pomenutom izveštaju.

U Bogoti, metropoli od deset miliona stanovnika, već postoji nekoliko značajnih investitora u trgovini. U samom gradu se nalazi oko 100 šoping centara. Pet najznačajnijih maloprodajnih lanaca u glavnom gradu Kolumbije su Casino, Carrefour, Olimpica, Alkosto, LA 14.
Čungking je najnajseljeniji grad u Kini sa preko 28 miliona stanovnika (tačnije, sam grad ima oko 5 miliona, ali sa okruženjem – i čitavih 30 miliona!). Mada domaće kompanije u oblasti maloprodaje dominiraju, internacionalne su već "zagrizle" tri odsto udela na tržištu tog grada.
U Ho Ši Minu živi osam odsto ukupne populacije Vijetnama. U njemu se generiše 20 odsto bruto društvenog proizvoda i 28 odsto industrijske proizvodnje. Na tržištu dominira nacionalni trgovac Saigon Co-op.
Bruto društveni proizvod po glavi stanovnika Džakarte iznosi 10.000 dolara, što je duplo više nego na nivou čitave zemlje. To grad čini glavnim centrom moderne trgovine. Među prvih pet lanaca sa najvećim tržišnim udelom nalaze se samo dva strana lanca, francuski Carrefour i Dairy Farm iz Hong Konga.
Procenjuje se da će broj stanovnika Kolkate (ranije poznata kao Kalkuta) do 2013. narasti sa sadašnjih 14 miliona na 30 miliona. Iako, osim nemačkog lanca Metro Cash&Carry, nema drugih modernih trgovinskih lanaca, potrošnja raste, a lokalni preduzetnici kažu da ljudi vole da troše novac.
U maloprodajnom sektoru u Lagosu dominiraju kompanije sa sedištem u Južnoj Africi. Među najvećima su Shoprite, Woolworths i Massmart u većinskom vlasništvu jednog od najvećih američkih trgovinskih lanaca Walmart.

Lima generiše tri četvrtine ukupne potrošnje u celom Peruu. Svaki globalni maloprodajni lanac zainteresovan za ulaganje u Peru, zapravo misli da investira u Limi. Treba, takođe, imati u vidu da veliki deo prodaje čini trgovina "na crno" koja ne podleže nikakvoj državnoj kontroli. Tržištem dominiraju tri lanca, od kojih dva dolaze iz susednog Čilea.
U Manili se ostvari 30 odsto ukupne prodaje na Filipinima, pa je za investitore taj grad najpoželjnija destinacija u zemlji. Sa prihodom od pet milijardi dolara, SM Investment je lider u sektoru trgovine.
U Najrobiju trenutno ne posluje nijedan internacionalni trgovac. Walmart je, međutim, najavio da vodi pregovore oko iznajmljivanja prostora u tržnom centru, koji bi trebalo da bude otvoren 2014. Najrobi je, ipak, centar za mnoge multinacionalne kompanije, a ekonomija tog grada se bazira na trgovini, industriji i biznis menadžmentu. Budući da je ekonomija Kenije u porastu, očekuje se da najveći benefit od toga ostvari upravo glavni grad.

Jekaterinburg (do 1991. poznat kao Sverdlovsk) jedan je od najvažnijih finansijskih i maloprodajnih centara u regiji Urala. Maloprodajom dominiraju lokalni lanci, kao što su Kirovskyi, Monetka, Kupetz i Stomak, ali i vodeći ruski maloprodavac X5 Retail Group i Magnit. Strane trgovce predstavljaju Metro Cash&Carry i Auchan.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com