Naša ciljna grupa su žene. One, zapravo, čine 90 odsto naših potrošača. Želeli smo da oplemenimo ponudu i pružimo ono što drugi nemaju. Zbog toga smo u naše drogerije postavili nekoliko kvalitetnih franšiznih kornera: Dve šmizle, Nicole cosmetics i City Fashion Jewellery. Petar Mugoša
Ponedeljak
11.02.2013.
Petar Mugoša je pre nekoliko godina uvrstio franšizne kornere u svoje drogerije Kuća hemije i Dama i tako obogatio ponudu malog, ali zahtevnog tržišta Crne Gore .
 

Pre 12 godina Petar Mugoša je odlučio da tržištu Crne Gore ponudi nešto što do tada nije postojalo. Razvio je novi maloprodajni format – drogerije, u kojima se danas prodaje oko 15.000 artikala. Međutim, standardnu ponudu želeo je da obogati dodatnim proizvodima. Tako su pre četiri godine sastavni deo Kuće hemije postali franšizni korneri Dve šmizle. – Naša ciljna grupa su žene. One, zapravo, čine 90 odsto naših potrošača. Želeli smo da oplemenimo ponudu i pružimo ono što drugi nemaju – kaže Mugoša.

Međutim, pre nego što je uveo franšizni korner u lanac drogerija Kuća hemije, odlučio je da isplativost koncepta prvo testira u jednoj od svojih parfimerija. Kada se koncept pokazao uspešnim, lako ga je preneo u drogerije. Danas se franšizni korneri beogradske kompanije Dve šmizle nalaze u gotovo svim objektima. – Franšizne kornere još uvek nemamo u dve drogerije u Podgorici. U preostale tri u tom gradu može se kupiti bižuterija popularnog brenda Dve šmizle. Pokazalo se da je to dovoljno da bi se zadovoljilo tržište glavnog grada – kaže Mugoša.

Pre nego što je Mugoša postao nosilac master franšize Dve šmizle za Crnu Goru, u Podgorici su postojale dve franšizne prodavnice tog brenda. Obe su se, međutim, zatvorile. – Vlasnici tih franšiznih prodavnica nisu mogli da izdrže pritisak tržišta. Međutim, prisutnost na tržištu kroz franšizne kornere se pokazalo kao izuzetno dobar potez za ovaj brend, posebno u našem lancu. Pre svega, zbog velike frekvencije ljudi, dostupnosti samog brenda, ali i iste ciljne grupe potrošača – objašnjava Mugoša.

On iskreno kaže da nema velike zarade na franšiznim kornerima, niti je to bio motiv prilikom uvođenja ovog koncepta. – To je naša niša. Oduvek smo želeli da ponudimo nešto drugačije, a da pri tom ponuda bude kvalitetna – ističe Mugoša.

Zbog toga se odlučio za još jednu franšizu, koju je takođe u vidu franšiznih kornera uveo u svoje drogerije. Postao je, naime, vlasnik master franšize hrvatskog brenda Nicole cosmetics. – Dosta putujem i kada naiđem na nešto interesantno, što bi moglo da se implementira u postojeći biznis, onda ostvarimo saradnju. Tako je bilo sa Nicole cosmetics. Mogli smo da uzmemo neke druge toaletne vode ili neku drugu bižuteriju, ali niko nije zadovoljio kvalitet. Zato su ova dva brenda kod nas – kaže Mugoša.

Otvaranjem još dve Kuće hemije na severu Crne Gore, kako kaže, „zatvoriće“ to tržište. Međutim, nedavno je počeo da širi novi lanac drogerija Dama. – Kuća hemije se zasniva na konceptu čistoće i brige o porodici, a Dama na nezi, lepoti i zdravlju. U drogerijama Dama, na primer, nema kućne hemije – objašnjava Mugoša.

I u novom lancu ima franšizni korner – City Fashion Jewellery. Naime, vlasnica te kompanije je Ljiljana Čakić koja je ranije bila suvlasnica u kompaniji Dve šmizle. Danas, vodi svoju kompaniju City Fashion Jewellery.

Petar Mugoša kaže da nije do sad razmišljao da drogerije Kuća hemije i Dama širi franšizno. – Davanje franšize nam još uvek nije u poslovnim planovima, ali ukoliko bi neko zatražio know-how, svakako bismo bili spremni da razgovaramo. Mnogi ljudi koji dolaze iz Srbije kažu da nešto slično drogerijama Dama ne postoji u Srbiji – kaže Mugoša.

Direktno se ne bi usudili da ulaze na okolna tržišta. – Prvo je potrebno da u svojoj „kući“ zatvorimo koncept. S druge strane, postoje i brojne administrativne barijere. Takve investicije zahtevaju i mnogo novca, a na regionalnim tržištima već postoje veliki i uigrani igrači. Ako jedan DM ne može u Srbiji da se izbori sa Lilly-jem, onda Vam je jasno o čemu govorim – kaže Mugoša.

Tržište Crne Gore je, prema njegovim rečima, limitirano svojom veličinom za razvoj franšizinga. Mnogi ljudi su, kako kaže, probali sa raznim poslovnim konceptima, ali za mnoge sektore jednostavno ne postoji kritična masa.


Vesna Lapčić
saradnik