Nakit za ceo svet

Čika-Ljubina ulica u centru Beograda, u junu prošle godine je dobila nove „stanare“ – City Fashion Jewellery, luksuznu prodavnicu modnog nakita. Samo mesec dana nakon toga otvorena je i jedna manja radnja u TC Banjica. Modeli koji se prodaju pod tim brendom pravljeni su ručno i u malim serijama. – Naš nakit se razlikuje od drugih po dizajnu i ništa slično ne može da se nađe na tržištu. Praktično, proizvodimo onoliko komada koliko imamo prodavnica. Svakih sedam dana izbacujemo 30 do 40 novih modela i ne ponavljamo ih – kaže Sara Čakić, franšizni menadžer.
Iako su mlad brend na tržištu, već imaju brojne zahteve za širenjem mreže kroz franšize. Prva franšizna radnja je otvorena u Sarajevu, dok u Crnoj Gori imaju franšizne kutke (kornere) u okviru drogerija Dama. Uskoro će franšizna mreža biti obogaćena novim radnjama u zemlji i inostranstvu. – Naši poslovni planovi više su usmereni na širenje franšize u inostranstvu. Na domaćem tržištu franšizing još uvek nije dovoljno razvijen, ljudi malo poznaju taj koncept poslovanja, a i finansijska moć zainteresovanih nije velika – kaže Čakić.
Otvaranje franšizne prodavnice, prva narudžbina, trening, licenca i naknada za organizaciju i podršku košta oko 35.000 evra. Sara Čakić kaže da ta investicija može da se isplati za pola godine.
Drugi model podrazumeva franšizne kornere namenjene buticima ili parfimerijama koji bi imali tri ili više brendiranih vitrina sa nakitom City Fashion Jewellery. Za franšizni korner nije neophodno da delatnost radnje bude prodaja nakita, već može da bude kozmetika, odeća, aksesoar, kožna galanterija i slično. Ova forma franšize posebno može da bude interesantna i uslužnim delatnostima kao što su hoteli, frizerski i kozmetički saloni, cvećare...
Početno ulaganje za franšizni korner iznosi od 10.000 evra, pa naviše, u zavisnosti od veličine kornera. – Da bi neko postao primalac franšize najvažnije je da voli ovaj posao i da mu finansije ne budu jedini motiv. Primalac mora da voli modu, nakit, i da se preda poslu u potpunosti, jer drugačije ne može da uspe u ovoj branši – ističe Čakić.
U ovoj kompaniji se ne zaustavljaju samo na tržištu Evrope. Žele da idu još dalje. Zbog toga su osnovali kompaniju u Sjedinjenim Američkim Državama koja će biti zadužena za širenje franšize „preko bare“. – Upiti koji nam stižu za sada idu preko inostranih franšiznih brokera. U pregovorima smo sa nekoliko potencijalnih primalaca iz zapadnoevropskih zemalja, ali i sa Istoka. Naš proizvod je potpuno konkurentan jer se izdvajamo po dizajnu, a možemo da ponudimo veoma pristupačne cene. Sav repromaterijal nabavljamo direktno iz proizvodnje, što nam omogućava da naš proizvod bude i povoljan u odnosu na kvalitet koji poseduje – kaže Čakić.
Vlasnica kompanije Ljiljana Čakić veruje da će City Fashion Jewellery osvojiti tržište. – Prezadovoljni smo dosadašnjim rezultatima. Ljudi cene što je nakit domaće proizvodnje. Reakcije u Sarajevu su, recimo, bile pozitivne i zbog toga što je proizvod sa balkanskog područja – kaže Sara Čakić.
POGLEDAJTE ČLANKE

U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com