Džins i franšiza
LOFT se u Turskoj doživljava kao inovativan i trendovski, ali i kultni brend, koji prodaje kvalitetne i originalno dizajnirane proizvode po pristupačnim cenama. Za ovih 30 godina rada, specijalizovali su se za odeću od džinsa, a obraćaju se „svima koji žele da odećom naglase svoju različitost“. U Turskoj, LOFT ima 50 monobrend prodavnica, ali se njihovi proizvodi mogu naći na još gotovo 1.000 prodajnih mjesta, u odabranim robnim kućama.
Nakon izbijanja pandemije Kovida-19, kompanija je prepoznala šansu za rast i usvojila novi razvojni plan koji podrazumeva da do 2024. otvore 100 prodavnica na domaćem tržištu, kao i 80 prodavnica u evropskim i azijskim zemljama. Osim Rusije, Rumunije, Ukrajine, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Saudijske Arabije i Libana, LOFT je zainteresovan da maloprodajnu mrežu proširi i na tržištu Srbije. Preduzetnicima iz ovog regiona LOFT nudi franšiznu saradnju.
Otvoriti prodavnicu pod franšizom
Jedan od prvih zadataka budućih primalaca LOFT franšize biće pronalaženje odgovarajućeg prostora za radnju, a preporučuju su lokali od 250 kvadrata. U opremanje i renoviranje radnje po standardima ove franšize primalac bi trebalo da uloži između 60 i 70 hiljada evra. Taj iznos pokriva troškove nabavke nameštaja, rasvete i dizajna enterijera. Konačni iznos ulaganja zavisi ipak od veličine prostora i oblika saradnje. U početnu investiciju takođe treba uključiti troškove povezane s nabavkom robe – iznos za prvu porudžbinu kreće se od 50 do 60 hiljada evra. Bruto marža za primaoce franšize iznosi 55%-58%.
Primalac franšize je, pored toga, obavezan da koristi preporučeni softver za maloprodaju te da snosi troškove njegovog zakupa i održavanja. Međutim, kako naglašavaju u ovoj kompaniji, svi navedeni parametri saradnje su okvirni i služe kao ilustracija očekivanog, budući da će za svakog partnera uslovi biti tačno i posebno definisani.
Podrška iz centrale
S druge strane, davalac franšize garantuje da će svojim partnerima pružiti svu potrebnu pomoć i podršku, ne samo na početku poslovanja, već i tokom čitavog trajanja sardnje. Uz standardni prenos znanja (know-how), davalac franšize će organizovati i detaljnu obuku o menadžerskim i poslovnim strategijama, proizvodima i marketingu. Tekuća podrška davaoca uključuje i redovne posete franšiznim podružnicama, što će se sprovoditi na svaka dva meseca.
Među onima koji su zainteresovani za franšizu LOFT-a prednost će imati osobe sa iskustvom u maloprodaji i infrastrukturom za upravljanje logistikom, distribucijom i prodajom. Prednost je i ako primalac ima dobre kontakte sa upravama tržnih centara ili sa zakupodavcima koji drže lokale u atraktivnim trgovačkim zonama. Kandidati za franšizu bi, naravno, trebalo da imaju i dovoljno finansijskih sredstava za pokretanje posla i otvaranje više prodavnica.
*
SOPSTVENE POSLOVNICE
50 u Turskoj
BROJ FRANŠIZNIH POSLOVNICA
15 u Albaniji, Azerbejdžanu, Kipru (severni deo), Rusiji, Kazahstanu, Luksemburgu, Kirgistanu, Alžiru
OČEKIVANI IZNOS INVESTICIJA I PARAMETRI SARADNJE:
- Lokal površine 250 m²;
- Franšizna naknada: shodno odabranom franšiznom modelu saradnje;
- Neophodna je bankarska garancija;
- Royalty naknade: Nema;
- Očekivana bruto marža: 55% - 58%;
- Očekivani troškovi opremanja prodavnice (bez klimatizacije i građevinskih radova) za 250 m²: 60.000 – 70.000 EUR za 250 m²
- Prvo punjenje robom: 50.000 – 60.000 EUR za prodavnicu od 250 m²

POGLEDAJTE ČLANKE

Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
Švedski modni brend H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira da, uz iskusnog franšiznog partnera, uđe i u region Srednje Amerike.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...