Svetska mreža nekretnina
Željko Kovačević, menadžer za razvoj poslovanja kompanije Century 21 Serbia, kaže da su trenutno u finalnoj fazi dogovora sa dva potencijalna primaoca franšize. - U sistem je trenutno uključeno šest franšiznih agencija. Plan razvoja mreže je da se taj broj u tekućoj godini udvostruči, a kada pričamo samo o Srbiji, da se pored Beograda, uključe i gradovi poput Novog Sada i Kragujevca – kaže Kovačević.
Uprkos krizi koja je snažno pogodila tržište nekretnina u regionu, interesovanje za ulazak u franšizni sistem ove kompanije i dalje postoji. – Trendovi su pozitivni, kako u povećanju broja franšiznih agencija, tako i u rastu tržišnog učešća na teritoriji Srbije, a posebno u Crnoj Gori – kaže Kovačević.
Svaki budući primalac franšize, bilo da je agencija sa velikim iskustvom ili preduzetnik koji tek započinje poslovanje, postaje, prema njegovim rečima, deo najjačeg brenda u oblasti poslovanja sa nekretninama. Century 21 jeste, kako kaže, najveća mreža za preporuku nekretnina na svetu. - Ovaj sistem je kombinacija lokalne poslovne ekspertize u oblasti nekretnina i snažne mreže koja postaje sve jača ulaskom svake nove agencije u Century 21 sistem. Klijentima smo ujedno i najomiljeniji brend – kaže Kovačević.
Jedan od prednosti ulaska u ovaj franšizni sistem, kako ističe Kovačević, jeste i ta što nisu potrebne velike investicije za pokretanje posla. Pored toga, brend je poznat i klijentima koji dolaze iz inostranstva, tako da nemaju bojazan kada je poslovanje u vezi s nekretninama u pitanju. – Primarni cilj kompanije je da animiramo dobre kandidate – kaže Kovačević.
Pored brenda, primaocima franšize, kako kaže Kovačević, obezbeđeni su treninzi i obuke za sve zaposlene menadžere i agente. Oni dobijaju i najsavremeniju tehnologiju, marketinšku i logističku podršku, ali najvažnije od svega je to što na raspolaganju imaju najveću bazu preporuka (ponuda i potražnja nekretnina). – Naš slogan je “u poslu ste za sebe, ali niste sami” – kaže Kovačević.
Century 21 Real Estate LLC je najveća kompanija na svetu u industriji franšiznog poslovanja u oblasti nekretnina. Sistem se sastoji od blizu 8.000 nezavisnih agencija koje se nalaze u 73 zemlje. - Century 21 pruža najbolju uslugu u oblasti poslovanja sa nekretninama, svima koji žele da kupe ili da prodaju svoju nekretninu, bilo gde u svetu – kaže Kovačević.
POGLEDAJTE ČLANKE
Jedna od najvećih franšizinih agencija za promet nekretninama u svetu, američki RE/MAX, nedavno je započeo poslovanje u Srbiji, a cilj je da se mreža poslovnica na ovom tržištu proširi i kroz pojedinačne franšize.
Srbija je, pored Crne Gore i Letonije, jedna od tri najnovije članice RE/MAX franšizne porodice.
U Srbiji je do sada poslovalo nekoliko velikih franšiza iz oblasti nekretnina, ali nijedna nije uspela da se održi. Nedavno je evropska franšiza Von Poll, specijalizovana za promet luksuznim nekretninama, rešila da okuša sreću.
Kompanija za prodaju luksuznih nekretnina Sotheby’s International Realty Affiliates dala je nedavno franšizu kako bi proširila poslovanje u Istočnoj Evropi. Prve poslovnice su otvorene u Hrvatskoj i Češkoj.
Century 21 širi svoj „globalni otisak“. Nove franšize su uspostavljene u Aziji, Africi i Južnoj Americi.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.