Sa jakim brendom napred
Iako nije prošlo ni godinu dana od otvaranja poslovnice, kažu da su zadovoljni dosadašnjim poslovanjem i reakcijama potrošača.
Saša je iskusni preduzetnik koji sopstvenu građevinsku firmu ima još od 1995. godine. Gordana je pak radila u jednoj firmi, ali je uvek, kako kaže, težila tome da se vrati u preduzetništvo. To joj se i ostvarilo 15. avgusta prošle godine, kada je otvorena poslovnica Mobile Outfitters-a u Subotici, koja se sada nalazi u Ulici Štrosmajerova 6, preko puta Gradske kuće, u samom centru grada.
– Za sada radim sama u radnji, jednu smenu i sasvim je dovoljno da zaradim dvostruko veću platu nego što sam imala kao zaposlena i da pokrijem sve troškove. Sama sam odgovorna za posao, komunikaciju za potrošačima i dosadašnje poslovanje je zadovoljavajuće – kaže Gordana.
Za ovakvu vrstu franšize, kako kaže Saša, povoljnije je kada postoji mogućnost da se nađe u tržnom centru zatvorenog tipa, obično kao „ostrvo“. Međutim, to u Subotici nije moguće jer takav šoping mol ne postoji.
– Kada ste u klasičnom tržnom centru lakše se dolazi do kupaca jer ljudi koji dolaze u njih su zapravo već spremni da potroše određeni novac. Alternativa je bila da budemo u samom centru grada jer lokacija igra važnu ulogu u ovom poslu i da uložimo dosta u reklamiranje, uglavnom na društvenim mrežama – objašnjava Saša.
Da posao ide uzlaznom linijom, govori i to što trenutno pregovaraju sa otvorenim tržnim centrom u Subotici u kom bi želeli da otvore još jednu poslovnicu kada za to dođe vreme.
– Ulaskom u franšizni sistem smo dobili i teritorijalnu ekskluzivnost u krugu od 50 kilometara sve dok se zaista ne ukaže potreba za novom poslovnicom. Tako da mi već imamo ideju za još jednu poslovnicu, ali je važno da prođe godinu dana poslovanja ove kako bismo u potpunosti sagledali poslovanje i imali jasnu sliku – kaže Saša.
Gordana je svaki dan u radnji i pomalo je i iznenađena pozitivnim reakcijama kupaca.
– Prvobitno sam mislila da će naši klijenti biti uglavnom mlađi, čak i tinejdžeri, jer oni nose skuplje telefone. Pogrešila sam, jer roditelji su ti koji daju novac za te uređaje pa žele i da ih zaštite kvalitetnim folijama. Istina, postoje i oni kupci koji kažu da im je ova folija skupa. Tada se trudim da im objasnim o kakvoj je foliji reč, zašto je njena cena tolika i da svakako ne može da se poredi sa folijama koje koštaju nekoliko puta manje. Neki zaista shvate i odluče se na kupovinu – kaže Gordana i dodaje da prepoznatljivost brenda igra ulogu, ali da je kod ove franšize vrhunski kvalitet zaštite uređaja presudan kod odluke o kupovini.
I Saša i Gordana su bili upoznati sa tim šta znači poslovati u franšizi. Saša je imao svojevremeno licencu u svojoj firmi koja je dosta i podsećala na franšizni model poslovanja.
– Olakšavajuće je uzeti franšizu jer to u startu znači da je taj biznis već negde uspeo i da postoji brend koji se dokazao. Mobile Outfitters je dobro organizovana franšiza, davalac za Srbiju, Bogi Cvetković, izuzetno je posvećen i spreman na podršku u svakom smislu. Prilikom otvaranja smo imali podršku i to ne samo obuci već su bili uz nas prvih dana rada kako ne bismo odmah bili „bačeni u vatru“. Međutim, i nama je potpuno jasno da predstavljamo jedan veći brend, kompaniju, i da što smo mi bolji, i rezultati će biti bolji – kaže Gordana.
Oboje se slažu da biti preduzetnik nije lako, ali je svakako lepo kad se postigne određeni rezultat.
– Nekada su najveći problem u preduzetništu bile finansije, a sada je to nedostatak kadrova u gotovo svim delatnostima – kaže Saša.
Gordana ističe da je posvećenost u uslužnoj delatnosti od izuzetne važnosti kako bi se smanjile reklamacije i da bi kupci bili što zadovoljniji.
– U preduzetništvu je važna upornost i mora se biti naviknut i na uspone i na padove – naglašava ona.
Deltaljnije o novim mogućnostima Mobile Outfitters franšize pročitajte u tekstu Prilika za biznis sa malom investicijom.
POGLEDAJTE ČLANKE
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja razvoj na tržištima Balkana.
Primalac master franšize Mobile Outfitters-a, koncepta za zaštitu i stilizaciju mobilnih telefona, prepustiće novim partnerima svoje dobro razrađene poslovnice u Srbiji. Ujedno, „master“ najavljuje i širenje u regiji.
Mobile Outfitters, franšiza za zaštitu mobilnih telefona, daje specijalne uslove za nove primaoce franšize na 63. Međunarodnom sajmu tehnike i tehničkih dostignuća, koji se održava od 21. do 24. maja
Nova poslovnica brenda Mobile Outfitters otvorena je u Nišu. Primalac master franšize za teritoriju Srbije najavljuje inovacije i dalje širenje mreže.
Šta su preduslovi za dobro poslovanje, koliko je važna priprema pre ulaska u franšizing i zašto je Mobile Outfitters dobra poslovna prilika, govori Bogi Cvetković, primalac master franšize za teritoriju Srbije
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.