CCC sve bliži

Kompanija CCC je najveći proizvođač i distributer obuće u Poljskoj. Upravlja mrežom od 700+ prodavnica pod brendovima CCC, BOTI i Quazi. I dok je u Poljskoj odustala od širenja kroz franšizu, na inostranim tržištima kompanija intenzivno koristi ovaj model razvoja.
– Dosadašnjom strategijom razvoja uspeli smo da CCC postane globalna kompanija. U Rumuniji, Rusiji, Kazahstanu i Letoniji za sada imamo 15 franšiznih prodavnica – kaže Darijuš Milek, osnivač i vlasnik kompanije.
Kompanija CCC je u potrazi za partnerima na novim tržištima, a zainteresovani su za saradnju prvenstveno s velikim lokalnim kompanijama koje dobro poznaju tržište i imaju iskustva u ovoj oblasti modne industrije. Partneri bi utrli put, stvorili jezgro prodajne mreže i izgradili svesti o brendu pre otvaranja prve radnje. U najkraćem, postavili bi temelj za mrežu prodavnica kompanije CCC.
U nekim zemljama, kao što su Češka, Slovačka i Mađarska, u kojima kompanija planira da do 2015. postane lider na tržištu, nastupaju isključivo direktno. Planiraju da to učine i u Austriji, gde su već sklopili ugovor sa kompanijom koja će biti odgovorna za ulazak na to tržište, ali i u Hrvatskoj, Sloveniji i Turskoj, gde će se nešto kasnije ove godine pojaviti prve pilot-prodavnice.
Poslovni model u Poljskoj
Kad je pre više od deset godina osnivač i vlasnik kompanije Darijuš Milek počeo da osvaja tržište, franšiza je predstavljala važan faktor u širenju brenda CCC na nacionalnom nivou. U jednom trenutku CCC je imao čak 70 primalaca franšize. Danas, posluje samo jedan partner koji vodi osam radnji. Kompanija ne isključuje mogućnost da ovom partneru ponudi da i dalje upravlja postojećim radnjama, ali ne kao vlasnik, već kao zastupnik/distributer. Ovo rešenje se pokazalo prihvatljivim u slučaju jednog drugog franšiznog partnera.
Darijuš Milek naglašava da su poslednjih godina mnogo bolje rezultate postizali u vlastitim prodavnicama nego u većini franšiznih – zato su se fokusirali na zatvaranje neprofitabilnih prodajnih mesta i potragu za atraktivnijim lokacijama za svoje radnje, kao i na raspuštanje franšizne mreže, pošto su rezultati bili ispod očekivanog.
Kompanija, međutim, ne odustaje od franšiznog modela poslovanja. Franšizing se u početku vrlo dobro pokazao na tržištu Poljske, budući da je ovaj model poslovanja zaslužan za uspostavljanje najveće mreže za prodaju obuće. Ta misija će sada biti poverena partnerima u inostranstvu.
Izvor: Franchising.pl
POGLEDAJTE ČLANKE

Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...