Trgovine Freshmarket i Žabka se najčešće nalaze u centru grada ili naselja. Freshmarket se od Žabke razlikuje po tome što u svom sastavu ima i zaseban objekat - Freshcafe - gde se može kupiti sveže pecivo i popiti kafa.
Petak
01.03.2013.
Sistem trgovinskih lanaca Žabka i Freshmarket samo tokom januara je dobio 39 novih partnerskih radnji, zahvaljujući i projektu „radnja za zakup“.
 

Samo u januaru ove godine poljska kompanija Žabka Polska uspela je da na domaćem tržištu otvori 39 novih partnerskih prodavnica robe široke potrošnje -- 20 radnji pod brendom Freshmarket i 19 pod brendom Žabka. Tako se broj radnji obe mreže približio broju od 3000 jedinica. Ovu stopu rasta kompanija, pre svega, duguje podršci investicionog fonda Mid Europa Partners, koji namerava da u sledećih pet godina uloži 1,5 milijardi zlota (više od 350 miliona evra) u razvoj pomenutih trgovinskih lanaca. S druge strane, ono zbog čega su Žabka i Freshmarket uspeli da u tako kratkom roku otvore veliki broj radnji jeste i projekat „radnja za zakup“. Inicijativa je pokrenuta u jesen 2011. i sprovedena je da bi ohrabrila i privukla nove partnere da uđu u sistem, ali pod povoljnijim uslovima.

Naime, vlasnici lokala (prodavnica i poslovnih prostora) pozvani su da se pridruže partnerskom sistemu, ali uz jednu dodatnu pogodnost: Žabka Polska bi im u sledećih 10 godina, po tačno utvrđenim cenama, plaćala mesečni zakup prostora. Na taj način, ne samo da bi sopstveni prostor „stavili u funkciju“ i počeli da posluju pod imenom Žabka ili Freshmarket, već bi bili lišeni obaveze plaćanja rente (ili odrcianja od prihoda od prostora), pošto bi tu obavezu na sebe preuzela matična kompanija Žabka Polska. Vlasnik prostora koji na taj način postane partner mogao bi da računa na sigurnu mesečnu dobit od rente, pri čemu bi dobio i priliku da se više posveti preduzetništu i ostvaruje prihode kao partner velikog trgovinskog lanaca.

-- Do sada, hiljadu vlasnika prodavnica i poslovnih lokala je bilo zainteresovano da učestvuje u ovom projektu. Ugovore smo potpisali sa svakim četvrtim kandidatom, iznajmljene radnje su prošle kroz fazu rebrendiranja, tako da danas posluju kao Žabka ili Freshmarket. Najviše smo bili zainteresovani za radnje koje imaju prostor od najmanje 90 kvadratnih metara. Pored toga, unapred smo analizirali i koliko bi „kandidovane“ radnje mogle da budu konkurentne u smislu profitabilnosti i protoka potrošača -- objašnjava Jacek Spihava, direktor marketinga i odnosa s javnošću u kompaniji Žabka Polska.

Kompanija Žabka Polska je, pored toga, o svom trošku renovirala iznajmljene objekte i prilagodila ih korporativnim standardima.

-- Vlasnici lokala s kojima smo potpisali ugovor moći će da redovno ubiraju fiksni mesečni zakup. Većina zainteresovanih za projekat do sada su i sami vodili samostalne trgovinske radnje. Mi smo se, pored toga, obratili i privatnicima koji nisu bili zadovoljni saradnjom sa drugim franšiznim mrežama, u smislu kašnjenja u naplati rente ili nepovoljnih uslova iznajmljivanja objekata. Iznos pojedinačnih zakupnina u našem sistemu zavisi od uslova na lokalnom tržištu nekretnina. Vlasnici lokala koji sarađuju sa nama takođe ne moraju da brinu o dodatnim troškovima za marketing, pošto od trena potpisivanja ugovora to postaje naša obaveza -- dodaje Spihava.

Izvor: Franchising.pl