Ruka ruku mije
Samo u januaru ove godine poljska kompanija Žabka Polska uspela je da na domaćem tržištu otvori 39 novih partnerskih prodavnica robe široke potrošnje -- 20 radnji pod brendom Freshmarket i 19 pod brendom Žabka. Tako se broj radnji obe mreže približio broju od 3000 jedinica. Ovu stopu rasta kompanija, pre svega, duguje podršci investicionog fonda Mid Europa Partners, koji namerava da u sledećih pet godina uloži 1,5 milijardi zlota (više od 350 miliona evra) u razvoj pomenutih trgovinskih lanaca. S druge strane, ono zbog čega su Žabka i Freshmarket uspeli da u tako kratkom roku otvore veliki broj radnji jeste i projekat „radnja za zakup“. Inicijativa je pokrenuta u jesen 2011. i sprovedena je da bi ohrabrila i privukla nove partnere da uđu u sistem, ali pod povoljnijim uslovima.
Naime, vlasnici lokala (prodavnica i poslovnih prostora) pozvani su da se pridruže partnerskom sistemu, ali uz jednu dodatnu pogodnost: Žabka Polska bi im u sledećih 10 godina, po tačno utvrđenim cenama, plaćala mesečni zakup prostora. Na taj način, ne samo da bi sopstveni prostor „stavili u funkciju“ i počeli da posluju pod imenom Žabka ili Freshmarket, već bi bili lišeni obaveze plaćanja rente (ili odrcianja od prihoda od prostora), pošto bi tu obavezu na sebe preuzela matična kompanija Žabka Polska. Vlasnik prostora koji na taj način postane partner mogao bi da računa na sigurnu mesečnu dobit od rente, pri čemu bi dobio i priliku da se više posveti preduzetništu i ostvaruje prihode kao partner velikog trgovinskog lanaca.
-- Do sada, hiljadu vlasnika prodavnica i poslovnih lokala je bilo zainteresovano da učestvuje u ovom projektu. Ugovore smo potpisali sa svakim četvrtim kandidatom, iznajmljene radnje su prošle kroz fazu rebrendiranja, tako da danas posluju kao Žabka ili Freshmarket. Najviše smo bili zainteresovani za radnje koje imaju prostor od najmanje 90 kvadratnih metara. Pored toga, unapred smo analizirali i koliko bi „kandidovane“ radnje mogle da budu konkurentne u smislu profitabilnosti i protoka potrošača -- objašnjava Jacek Spihava, direktor marketinga i odnosa s javnošću u kompaniji Žabka Polska.
Kompanija Žabka Polska je, pored toga, o svom trošku renovirala iznajmljene objekte i prilagodila ih korporativnim standardima.
-- Vlasnici lokala s kojima smo potpisali ugovor moći će da redovno ubiraju fiksni mesečni zakup. Većina zainteresovanih za projekat do sada su i sami vodili samostalne trgovinske radnje. Mi smo se, pored toga, obratili i privatnicima koji nisu bili zadovoljni saradnjom sa drugim franšiznim mrežama, u smislu kašnjenja u naplati rente ili nepovoljnih uslova iznajmljivanja objekata. Iznos pojedinačnih zakupnina u našem sistemu zavisi od uslova na lokalnom tržištu nekretnina. Vlasnici lokala koji sarađuju sa nama takođe ne moraju da brinu o dodatnim troškovima za marketing, pošto od trena potpisivanja ugovora to postaje naša obaveza -- dodaje Spihava.
Izvor: Franchising.pl
POGLEDAJTE ČLANKE
Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među kompanijama koje su se našle na NIN TOP 500 listi najvećih preduzeća u Srbiji ima 18 sistema koji posluju i u franšizingu. Polovina tih kompanija se nalazi među prvih 100.
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com