Mlađi brat

Kao posledica opšte ekonomske krize, sve je veći broj davalaca koji prilagođavaju svoju franšizu tržišnim uslovima. Mnogi su svojoj ponudi dodali franšizne kornere, uveli jeftinije i skuplje varijante franšize ili, jednostavno, korigovali visinu naknada. Modeli su različiti. Ali ima i slučajeva kada sistem odluči da ne menja sam franšizni koncept, već da, pod imperativom tržišta i okolnosti, za potencijalne partnere uvede i poslovne modele koji nisu franšiza, već kombinuju odnose sa oblicima kao što su distribucija ili transfer dela asortimana i znanja.
Kompanija DIM 011, vlasnik franšiznog sistema i brenda ZLA, načinila je sličan potez. Nedavno je u beogradskom naselju Zemun otvorena prva radnja koja ima elemente ovog franšiznog sistema, ali zapravo kombinuje više drugih poslovnih odnosa. Novi model poslovne saradnje podrazumeva spajanje elemenata distribucije i „labavije“ franšize.
Naime, vizuelni identitet i logo radnje su jako slični samom brendu Zla. Dok se franšizne radnje kompanije DIM 011 zovu Zla shtek, zemunska će nositi naziv MoonZla shtek. Vlasnici te radnje će najveći deo robe kupovati od kompanije DIM 011, te će i ponuda u njoj biti slična ponudi franšiznog sistema Zla. Baš kao i enterijer. A pošto su se odlučili da pretežno prodaju Zla brendove i liče na Zla brend – vlasnici MoonZla shtek radnje će dobijati i logističku, dizajnersku i marketinšku podršku, baš kao „mlađa braća“ u sistemu.
Ivan Peševski, vlasnik brenda Zla, kaže da je razlog zbog kojeg su pribegli ovakvom poslovnom modelu loša finansijska situacija. – Zainteresovani kandidati za franšizu Zla nemaju dovoljno novca da bi pokrenuli standardnu franšizu, pa smo se odlučili da kreiramo poslovni model koji je iskorak iz franšiznog sistema. Naime, ovo je povoljnija opcija, jer vlasnike radnje ne obavezujemo da naručuju (tačno) određene količine robe, niti da plaćaju ulaznu naknadu, kao kada bi bili deo franšiznog sistema. Ukoliko se, kao u ovom slučaju, odluče da prodaju uglavnom našu robu, onda im pružamo i podršku u oblasti logistike, marketinga, dizajna, ali svakako sa manje energije nego kada je u pitanju klasična franšiza – objašnjava Peševski.
Bez obzira na aktuelnu situaciju, u kompaniji DIM 011 ne odustaju od širenja franšizne mreže Zla. Ohrabruje to što, kako kaže Peševski, promet konstantno raste zbog sve veće potrebe za ručno pravljenim cigaretama.
Pored cigaret-papira, pod ZLA brendom se prodaje i brojna druga roba: odeća, obuća, mrvilice, pajpovi i slično.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com