Kompanija Orchestra Fashion je primalac franšize brendova Calzedonia, Intimissimi i Stefanel.
Četvrtak
07.03.2013.
Orchestra Fashion, primalac franšize Calzedonia S.p.A iz Verone, planira širenje prodajne mreže u Srbiji.
 

Orchestra Fashion, deo Verano Grupe, već sedam godina posluje kao primalac master franšize jedne od najvećih italijanskih modnih kompanija Calzedonia S.p.A iz Verone. Od ukupno četiri robne marke koje Calzedonia poseduje, Orchestra Fashion je primalac franšize za brendove Intimissimi i Calzedonia i to za tržišta Srbije, Crne Gore i Makedonije.

Do pre dve godine, Orchestra Fashion je zastupala i brendove kompanije Gruppo Coin, kao i italijanske brendove GAS i STONEFLY. Međutim, Gruppo Coin je 2011. registrovao sopstvenu firmu u Srbiji i, praktično, sve svoje brendove vratio pod okrilje principala, koji su automatski postali vlasništvo kompanije Gruppo Coin Department Store Srbija.

Kompanija Orchestra Fashion je, s druge strane, u aprilu 2011. postala primalac franšize italijanskog brenda Stefanel. Tako je posle dugo vremena ovaj italijanski brend ponovo ušao na tržište Srbije.

Goran Sovilj, portparol kompanije Orchestra Fashion, kaže da robne marke koje su trenutno pod njihovim okriljem, kao i one koje su ranije zastupali, pažljivo biraju. Jedan od najvažnijih faktora jeste da li slični brendovi postoje na tržištu Srbije, odnosno, da li su konkurentni. Pažljivo se, prema njegovim rečima, analizira potreba za određenim kategorijama proizvoda. - Pokazalo se da je procena za brendove Intimissimi i Calzedonia bila odlična, jer već godinama držimo primat na tržištu, što je direktno vezano za kvalitet, dizajn i cenu proizvoda koje nudimo kupcima – kaže Sovilj.

On kaže da Orchestra Fashion ima pravo da unutar zemalja za koje je primalac master franšize i sama razvija franšiznu mrežu, to jest, bude davalac franšize brendova Intimissimi i Calzedonia.

Kompanija Calzedonia S.p.A. je prošle godine zabeležila rast prodaje od 22 odsto, što pokazuje snagu te kompanije. Sovilj potvrđuje da je sistem kompanije savršeno organizovan. - Poslovna politika je veoma jednostavna, jasna i ima svoje ciljeve. Za Calzedoniu često kažem da je kompanija koja je spoj švajcarskih i japanskih kvaliteta. Standardi koje je ova kompanija zacrtala, poštuju se u svim zemljama u kojima rade. Kvalitet proizvoda, enterijer prodajnih prostora, advertajzing kampanje, pa i cenovne kategorije proizvoda, brižljivo se prate iz centrale u Veroni. Bilo da ste u Beogradu, Londonu, Rimu ili Dubaiu, dobićete identičnu sliku, proizvod i kvalitet - objašnjava Sovilj.

On kaže da slični standardi važe i za kompaniju Stefanel. Prioriteti tog brenda su kvalitet, dobar dizajn i zadovoljan potrošač. - Stefanel je napravio veliki iskorak i izašao iz italijanskog trikotažnog klišea i približio se Max Mari i sličnim robnim markama – kaže Sovilj.

Orchestra Fashion, u ovom trenutku, ne namerava da postane primalac franšize još nekog modnog brenda. Kompanija će se ove godine bazirati, pre svega, na proširenje postojeće prodajne mreže. Sovilj kaže da, ako je suditi po početku sezone, 2013. neće biti loša. - Prvi kontakt kupaca sa novim kolekcijama pokazao je da su matične kuće napravile dobre proizvode, ali i jako zanimljive kampanje koje ih prate. Neće biti ni prevelikih promena cena, tako da ne očekujemo velike oscilacije u poslovanju. Svaki od brendova ima svoje komercijalne kalendare, precizno planirane isporuke linija i kolekcija. Kupci će tokom cele godine imati dobru ponudu proizvoda – ističe Sovilj.

Orchestra Fashion je osnovana 2006. pod imenom New mazel tov. Naziv kompanije je promenjen 2008. Do sada je bila primalac franšize ili distributer oko 20 brendova. Pored Srbije posluje i u Crnoj Gori i Makedoniji.


Vesna Lapčić
saradnik