Modni orkestar

Orchestra Fashion, deo Verano Grupe, već sedam godina posluje kao primalac master franšize jedne od najvećih italijanskih modnih kompanija Calzedonia S.p.A iz Verone. Od ukupno četiri robne marke koje Calzedonia poseduje, Orchestra Fashion je primalac franšize za brendove Intimissimi i Calzedonia i to za tržišta Srbije, Crne Gore i Makedonije.
Do pre dve godine, Orchestra Fashion je zastupala i brendove kompanije Gruppo Coin, kao i italijanske brendove GAS i STONEFLY. Međutim, Gruppo Coin je 2011. registrovao sopstvenu firmu u Srbiji i, praktično, sve svoje brendove vratio pod okrilje principala, koji su automatski postali vlasništvo kompanije Gruppo Coin Department Store Srbija.
Kompanija Orchestra Fashion je, s druge strane, u aprilu 2011. postala primalac franšize italijanskog brenda Stefanel. Tako je posle dugo vremena ovaj italijanski brend ponovo ušao na tržište Srbije.
Goran Sovilj, portparol kompanije Orchestra Fashion, kaže da robne marke koje su trenutno pod njihovim okriljem, kao i one koje su ranije zastupali, pažljivo biraju. Jedan od najvažnijih faktora jeste da li slični brendovi postoje na tržištu Srbije, odnosno, da li su konkurentni. Pažljivo se, prema njegovim rečima, analizira potreba za određenim kategorijama proizvoda. - Pokazalo se da je procena za brendove Intimissimi i Calzedonia bila odlična, jer već godinama držimo primat na tržištu, što je direktno vezano za kvalitet, dizajn i cenu proizvoda koje nudimo kupcima – kaže Sovilj.
On kaže da Orchestra Fashion ima pravo da unutar zemalja za koje je primalac master franšize i sama razvija franšiznu mrežu, to jest, bude davalac franšize brendova Intimissimi i Calzedonia.
Kompanija Calzedonia S.p.A. je prošle godine zabeležila rast prodaje od 22 odsto, što pokazuje snagu te kompanije. Sovilj potvrđuje da je sistem kompanije savršeno organizovan. - Poslovna politika je veoma jednostavna, jasna i ima svoje ciljeve. Za Calzedoniu često kažem da je kompanija koja je spoj švajcarskih i japanskih kvaliteta. Standardi koje je ova kompanija zacrtala, poštuju se u svim zemljama u kojima rade. Kvalitet proizvoda, enterijer prodajnih prostora, advertajzing kampanje, pa i cenovne kategorije proizvoda, brižljivo se prate iz centrale u Veroni. Bilo da ste u Beogradu, Londonu, Rimu ili Dubaiu, dobićete identičnu sliku, proizvod i kvalitet - objašnjava Sovilj.
On kaže da slični standardi važe i za kompaniju Stefanel. Prioriteti tog brenda su kvalitet, dobar dizajn i zadovoljan potrošač. - Stefanel je napravio veliki iskorak i izašao iz italijanskog trikotažnog klišea i približio se Max Mari i sličnim robnim markama – kaže Sovilj.
Orchestra Fashion, u ovom trenutku, ne namerava da postane primalac franšize još nekog modnog brenda. Kompanija će se ove godine bazirati, pre svega, na proširenje postojeće prodajne mreže. Sovilj kaže da, ako je suditi po početku sezone, 2013. neće biti loša. - Prvi kontakt kupaca sa novim kolekcijama pokazao je da su matične kuće napravile dobre proizvode, ali i jako zanimljive kampanje koje ih prate. Neće biti ni prevelikih promena cena, tako da ne očekujemo velike oscilacije u poslovanju. Svaki od brendova ima svoje komercijalne kalendare, precizno planirane isporuke linija i kolekcija. Kupci će tokom cele godine imati dobru ponudu proizvoda – ističe Sovilj.
Orchestra Fashion je osnovana 2006. pod imenom New mazel tov. Naziv kompanije je promenjen 2008. Do sada je bila primalac franšize ili distributer oko 20 brendova. Pored Srbije posluje i u Crnoj Gori i Makedoniji.
POGLEDAJTE ČLANKE

Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...