Bitka velikog igrača
Carrefour posluje u više od 30 zemalja širom sveta i širi nekoliko formata svojih radnji: hipermarkete, supermarkete, mini markete i convenience markete (radnje sa ograničenim asortimanom). U Poljskoj, Carrefour franšizno širi dva „manja“ koncepta. Prvi se razvija pod imenom Carrefour Express Mini market, koji je prepoznatljiv po zelenom logotipu, zauzima površinu od 100 do 500 kvadrata i može se naći svuda u Poljskoj - u svim velikim, srednjim i malim gradovima, kao i u ruralnim područjima. Drugi format je Carrefour Express Convenience market, samouslužna radnja poznata po narandžastom logotipu, koja se sreće u tipično urbanim sredinama i ne zauzima više od 100 kvadratnih metara. U ovim radnjama obično se nude i dodatne usluge, koje uključuju fotokopiranje, mogućnost plaćanja računa ili dopune kredita za telefon.
Trenutno, Carrefour u Poljskoj ima više od 500 trgovina. Od toga, kroz franšizu posluje 300 Carrefour Express radnji, pri čemu se svaki mesec otvara desetak novih poslovnica. Kako smo pisali prošlog septembra, u godinama koje slede, Carrefour namerava da otvara 200 franšiznih radnji godišnje. Samo u decembru prošle godine, mreža je proširena za 18 novih prodajnih mesta.
- Franšizne Carrefour radnje su izgrađene na čvrstim temeljima, a to su: prepoznatljiv brend, pažljivo odabran asortiman proizvoda, delotvorna logistika, bogato iskustvo, kao i savetodavna pomoć u svakoj fazi razvoja - naglašava Fransoa Vensan, direktor franšiznog razvoja kompanije Carrefour u Poljskoj.
Pored toga, franšizne radnje su razvile i novi marketinški alat za privlačenje kupaca.
Kompanija je ove godine uvela program lojalnosti za kupce Carrefour Express franšiznih trgovina. Kartica lojalnosti „Nagrada za kupovinu“ može se dobiti u skoro 150 Carrefour Express radnji širom Poljske. Dovoljno je da minimalan iznos kupovine bude između 15 i 30 zlota (oko 4-8 evra). Kupci dobijaju „nagradu“ u bodovima po principu 1 zlot = 1 bod, za svaki iznos iznad minimalnog. Kad sakupe dovoljan broj bodova, kupci mogu da kupe odabrane proizvode po povoljnim cenama, ponekad sa popustom i do 70 posto.
Međutim, marketinške strategije, razvijena franšizna mreža i zavidan tempo širenja još uvek nisu dovoljni da Carrefour bude i lider na maloprodajnom tržištu Poljske.
Kako stvari sada stoje, to mesto nesumnjivo pripada trgovinskom lancu Biedronka (Bubamara). Kompanija Jeronimo Martins Polska, vlasnik lanca, poseduje preko 2.100 trgovina, a do 2015. planira da stigne do broja od 3.000 radnji u mreži. Drugi tržišni igrači, kao što su Intermarché, Lidl, Netto i Tesco takođe izjavljuju da će se njihove prodajne mreže proširiti. Za sada se sa sigurnošću može reći da će se uspešno, i prilično brzo, povećati broj prodavnica trgovinskog lanca Auchan. Krajem prošle godine Metro Group je, naime, francuskoj kompaniji Groupe Auchan SA prodao svoje trgovine Real u istočnoj Evropi. Vlasnika će tako promeniti 91 prodavnica, a među njima i 54 u Poljskoj.
POGLEDAJTE ČLANKE
Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među kompanijama koje su se našle na NIN TOP 500 listi najvećih preduzeća u Srbiji ima 18 sistema koji posluju i u franšizingu. Polovina tih kompanija se nalazi među prvih 100.
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com