Trenutno, Carrefour u Poljskoj ima više od 500 trgovina. Kroz franšizu posluje 300 Carrefour Express radnji, a svaki mesec se otvori desetak novih poslovnica. Plan je da se pokrene 200 franšiznih radnji godišnje.
Subota
09.03.2013.
Carrefour i dalje ambiciozno širi svoju franšiznu mrežu u Poljskoj. Ali, ni konkurencija ne posustaje.
 

Carrefour posluje u više od 30 zemalja širom sveta i širi nekoliko formata svojih radnji: hipermarkete, supermarkete, mini markete i convenience markete (radnje sa ograničenim asortimanom). U Poljskoj, Carrefour franšizno širi dva „manja“ koncepta. Prvi se razvija pod imenom Carrefour Express Mini market, koji je prepoznatljiv po zelenom logotipu, zauzima površinu od 100 do 500 kvadrata i može se naći svuda u Poljskoj - u svim velikim, srednjim i malim gradovima, kao i u ruralnim područjima. Drugi format je Carrefour Express Convenience market, samouslužna radnja poznata po narandžastom logotipu, koja se sreće u tipično urbanim sredinama i ne zauzima više od 100 kvadratnih metara. U ovim radnjama obično se nude i dodatne usluge, koje uključuju fotokopiranje, mogućnost plaćanja računa ili dopune kredita za telefon.

Trenutno, Carrefour u Poljskoj ima više od 500 trgovina. Od toga, kroz franšizu posluje 300 Carrefour Express radnji, pri čemu se svaki mesec otvara desetak novih poslovnica. Kako smo pisali prošlog septembra, u godinama koje slede, Carrefour namerava da otvara 200 franšiznih radnji godišnje. Samo u decembru prošle godine, mreža je proširena za 18 novih prodajnih mesta.

- Franšizne Carrefour radnje su izgrađene na čvrstim temeljima, a to su: prepoznatljiv brend, pažljivo odabran asortiman proizvoda, delotvorna logistika, bogato iskustvo, kao i savetodavna pomoć u svakoj fazi razvoja - naglašava Fransoa Vensan, direktor franšiznog razvoja kompanije Carrefour u Poljskoj.

Pored toga, franšizne radnje su razvile i novi marketinški alat za privlačenje kupaca.

Kompanija je ove godine uvela program lojalnosti za kupce Carrefour Express franšiznih trgovina. Kartica lojalnosti „Nagrada za kupovinu“ može se dobiti u skoro 150 Carrefour Express radnji širom Poljske. Dovoljno je da minimalan iznos kupovine bude između 15 i 30 zlota (oko 4-8 evra). Kupci dobijaju „nagradu“ u bodovima po principu 1 zlot = 1 bod, za svaki iznos iznad minimalnog. Kad sakupe dovoljan broj bodova, kupci mogu da kupe odabrane proizvode po povoljnim cenama, ponekad sa popustom i do 70 posto.

Međutim, marketinške strategije, razvijena franšizna mreža i zavidan tempo širenja još uvek nisu dovoljni da Carrefour bude i lider na maloprodajnom tržištu Poljske.

Kako stvari sada stoje, to mesto nesumnjivo pripada trgovinskom lancu Biedronka (Bubamara). Kompanija Jeronimo Martins Polska, vlasnik lanca, poseduje preko 2.100 trgovina, a do 2015. planira da stigne do broja od 3.000 radnji u mreži. Drugi tržišni igrači, kao što su Intermarché, Lidl, Netto i Tesco takođe izjavljuju da će se njihove prodajne mreže proširiti. Za sada se sa sigurnošću može reći da će se uspešno, i prilično brzo, povećati broj prodavnica trgovinskog lanca Auchan. Krajem prošle godine Metro Group je, naime, francuskoj kompaniji Groupe Auchan SA prodao svoje trgovine Real u istočnoj Evropi. Vlasnika će tako promeniti 91 prodavnica, a među njima i 54 u Poljskoj.