Ulazna naknada za franšizu kompanije Bellissima košta 7.000 evra, dok ukupna investicija zavisi od slučaja do slučaja. Analiza poslovanja pokazuje da se ulaganje isplati u roku od dve godine.
Ponedeljak
11.03.2013.
Sarajevska modna kompanija Bellissima planira da proširi franšiznu mrežu na tržišta Albanije i Makedonije, ali i šire - na ostala tržišta Evrope i sveta.
 

Lejla Arifagić-Džidić, marketing i PR menadžer kompanije, kaže da Bellissima najpre planira da proširi franšiznu mrežu u još dve zemlje regiona – Albaniju i Makedoniju, kao i da poveća broj franšiznih poslovnica u zemljama gde već posluje. - Dizajnerska linija modne kuće Bellissima je namenjena sofisticiranim, urbanim, modno osvešćenim poslovnim ženama, te su nam zanimljiva sva tržišta gde svoju liniju možemo da ponudimo takvim ženama. Pored regionalne franšizne mreže, Bellissima ima nameru da proširi prodajnu mrežu van regiona, na evropsko i svetsko tržište - kaže ona.

Franšizno poslovanje, prema njenim rečima, daje mogućnost kompaniji da mrežu širi na većem prostoru, u kraćem vremenskom periodu i mnogo lakše nego što bi to bio slučaj pri otvaraju poslovnica u sopstvenom vlasništvu. – Cilj nam je da dođemo do što većeg broja potencijalnih kupaca i, stoga, franšizno poslovanje predstavlja ispravan potez kad je širenje i rast kompanije Bellissima u pitanju – objašnjava Arifagić-Džidić.

Ulazna naknada za pristupanje franšiznom sistemu košta 7.000 evra. Primaoci franšize treba da budu solventni i, kako objašnjava Arifagić-Džidić, u mogućnosti da obezbede bankarsku garanciju, čija će visina zavisiti od planiranog obima poslovanja. Bankarska garancija treba da važi godinu dana od potpisivanja franšiznog ugovora. Garancija bi trebalo da se produži 30 dana pre isteka. - Tokom ovog procesa saradnje sa potencijalnim poslovnim partnerima, Bellissima pruža punu podršku u vidu savetovanja, izbora asortimana, količine asortimana koju će primalac franšize da naruči, marketinške podrške za otvaranje poslovnice, kao i marketing plana za prvu godinu poslovanja. Nama je cilj da partnerima olakšamo celokupan proces, te da svojim dugogodišnjim iskustvom pomognemo u započinjanju biznisa – kaže Arifagić-Džidić.

Pored toga, primalac treba da poseduje odgovarajući poslovni prostor, u sopstvenom vlasništvu ili pod zakupom, kao i da angažuje stručne radnike i menadžere.

Visina investicije zavisi od mnogo faktora i razlikuje se od slučaja do slučaja, kažu u ovoj kompaniji. - Bellissima ima propisane standarde koji važe za sve franšizne partnere, a odnose se na poziciju i izgled poslovnog prostora u kojem će biti smeštena franšizna poslovnica ili korner, kao i izgled enterijera. Od ovih faktora zavisi koliko će iznositi startna ulaganja – objašnjava Arifagić-Džidić.

Prema analizama koje je sprovela kompanija, kao i iskustvima sa franšiznim partnerima, povraćaj uloženih sredstava se može očekivati, u proseku, za dve godine. - Imamo veoma pozitivna iskustva sa jednim od naših franšiznih partnera koji je uložena sredstva vratio za godinu dana. Dakle, i taj aspekt poslovanja zavisi od individualnog slučaja – kaže Arifigić-Džidić.

Primalac franšize dobija podršku pri razvoju poslovanja, uređenju enterijera, marketinškim akcijama, ali i najpovoljnije uslove nabavke robe. Arifagić-Džidić naglašava da primaoci imaju pristup svim znanjima i iskustvima zaposlenih u sistemu, ali i drugih franšiznih partnera. – Uspešno poslujemo dugi niz godina, što znači da smo sve aspekte posla i razvoja prošli i testirali u tržišnom okruženju. Primaocima se pruža prilika da koriste dobar i jak brend, kao i reputaciju o ponudi kvalitetnih proizvoda. Imaju priliku da dobiju uputstva, trening i našu pomoć pri razvoju i rastu sopstvenog poslovanja – ističe ona.

Kompanija Bellissima trenutno u svojoj mreži ima 24 prodajna objekta u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Crnoj Gori i Srbiji, uključujući Kosovo. U sopstvenom vlasništvu imaju 13 poslovnica u Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj.


Vesna Lapčić
saradnik