„Lagana“ franšiza bez konkurenta

U poređenju sa bilo kojim drugim brendom tzv. casual obuće za leto i plažu, „kroksice“ su po svojoj lakoći i praktičnosti bez premca.
Utorak
12.03.2013.
Crocs, kompanija za proizvodnju i prodaju lagane i udobne obuće jedinstvenog dizajna, razvija franšiznu mrežu u Ukrajini i za sada nema konkurenta na tom tržištu.
 

Od pronalska i patentiranja materijala CROSLITE od kojeg se prave popularne „kroksice“ prošlo je više od 10 godina. Od tog vremena, kompanija Crocs je otvorila više od 1.500 prodavnica u 125 zemalja širom sveta. Na tržište Ukrajine kompanija je ušla 2008. Danas, Crocs ima 12 franšiznih prodavnica i aktivno traga za novim primaocima franšize u Ukrajini. -- Na ovom tržištu, Crocs nema konkurenta - kaže Elena Terjajeva, zastupnik Crocs brenda za tržište Ukrajine. -- Zbog specifične prirode i jedinstvenog dizajna obuće, brend nikada nije imao konkurenta. Dakle, ima dovoljno prostora za rast -- zaključuje Terjajeva.

Crocs ima prodavnice u devet gradova u Ukrajini. Najveći broj prodajnih mesta se nalazi u glavnom gradu i na jugu. -- U poređenju sa bilo kojim drugim brendom tzv. casual obuće za leto i plažu, „kroksice“ su po svojoj lakoći i praktičnosti bez premca. Stoga, i prodavnice u toplijim, južnim regijama su u blagoj prednosti -- kaže Terjajeva. -- Takođe, prodavnice koje se nalaze u turističkim centrima, najveći deo godišnjih prihoda mogu da generišu u periodu od maja do oktobra.

Kompanija planira da nastavi da razvija franšiznu mrežu u Ukrajini i otvori više radnji u gradovima s najmanje 300.000 stanovnika. Najbolje lokacije bi bile unutar velikih trgovačkih centara ili ulicama u centru grada. Optimalan prodajni prostor treba da ima površinu od 50 do 80 kvadarata, međutim, kompanija individualno pristupa svakom od partnera, tako da u određenim regijama će biti dovoljan i prostor od 28 kvadarata, za razliku od popularnih šetališta na Jalti, gde bi prodavnica mogla da bude i na površini od 125 kvadratnih metara.

Crocs svojim franšiznim partnerima garantuje sveobuhvatnu marketinšku podršku. -- Pored toga, postoji i ona vrsta reklame za koju vam ne treba nikakav napor -- kaže Terjajeva. -- Primetićete da junaci u nekom od američkih ili domaćih filmova nose „kroksice“, ili ćete u novinama videti da neka od vaših omiljenih „zvezda“ iz sveta zabave, pa i političari i ugledni preduzetnici vole Crocs.

Koliko god da je Crocs poznat po jedinstvenom, ležernom i nepretencioznom dizajnu, linija dizajnerskih rešenja se širi. Čizme za kišu za decu i odrasle bile su hit u kolekciji za jesen i proleće, a ove zime se pojavila i kolekcija obuće sa prirodnim krznom, koja može da izdrži temperature i do minus 30.

Za pokretanje franšizne radnje potrebno je izdvojiti 30.000 dolara, pri čemu se Crocs obavezuje da će pomoći u obuci primalaca franšize i zaposlenih, opremanju prodavnice i marketinškim aktivnostima.

Izvor: Franchising.ua