„Lagana“ franšiza bez konkurenta
Od pronalska i patentiranja materijala CROSLITE od kojeg se prave popularne „kroksice“ prošlo je više od 10 godina. Od tog vremena, kompanija Crocs je otvorila više od 1.500 prodavnica u 125 zemalja širom sveta. Na tržište Ukrajine kompanija je ušla 2008. Danas, Crocs ima 12 franšiznih prodavnica i aktivno traga za novim primaocima franšize u Ukrajini. -- Na ovom tržištu, Crocs nema konkurenta - kaže Elena Terjajeva, zastupnik Crocs brenda za tržište Ukrajine. -- Zbog specifične prirode i jedinstvenog dizajna obuće, brend nikada nije imao konkurenta. Dakle, ima dovoljno prostora za rast -- zaključuje Terjajeva.
Crocs ima prodavnice u devet gradova u Ukrajini. Najveći broj prodajnih mesta se nalazi u glavnom gradu i na jugu. -- U poređenju sa bilo kojim drugim brendom tzv. casual obuće za leto i plažu, „kroksice“ su po svojoj lakoći i praktičnosti bez premca. Stoga, i prodavnice u toplijim, južnim regijama su u blagoj prednosti -- kaže Terjajeva. -- Takođe, prodavnice koje se nalaze u turističkim centrima, najveći deo godišnjih prihoda mogu da generišu u periodu od maja do oktobra.
Kompanija planira da nastavi da razvija franšiznu mrežu u Ukrajini i otvori više radnji u gradovima s najmanje 300.000 stanovnika. Najbolje lokacije bi bile unutar velikih trgovačkih centara ili ulicama u centru grada. Optimalan prodajni prostor treba da ima površinu od 50 do 80 kvadarata, međutim, kompanija individualno pristupa svakom od partnera, tako da u određenim regijama će biti dovoljan i prostor od 28 kvadarata, za razliku od popularnih šetališta na Jalti, gde bi prodavnica mogla da bude i na površini od 125 kvadratnih metara.
Crocs svojim franšiznim partnerima garantuje sveobuhvatnu marketinšku podršku. -- Pored toga, postoji i ona vrsta reklame za koju vam ne treba nikakav napor -- kaže Terjajeva. -- Primetićete da junaci u nekom od američkih ili domaćih filmova nose „kroksice“, ili ćete u novinama videti da neka od vaših omiljenih „zvezda“ iz sveta zabave, pa i političari i ugledni preduzetnici vole Crocs.
Koliko god da je Crocs poznat po jedinstvenom, ležernom i nepretencioznom dizajnu, linija dizajnerskih rešenja se širi. Čizme za kišu za decu i odrasle bile su hit u kolekciji za jesen i proleće, a ove zime se pojavila i kolekcija obuće sa prirodnim krznom, koja može da izdrži temperature i do minus 30.
Za pokretanje franšizne radnje potrebno je izdvojiti 30.000 dolara, pri čemu se Crocs obavezuje da će pomoći u obuci primalaca franšize i zaposlenih, opremanju prodavnice i marketinškim aktivnostima.
Izvor: Franchising.ua
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...