Sponzorisanje jedne tako velike izložbe pasa kao što je CACIB Beograd za brend Husse je bio odličan marketinški potez, koji će svakako uticati na rast prodaje i poslovanje svih primalaca franšize u Srbiji.
Petak
15.03.2013.
Husse Srbija će biti sponzor nekoliko velikih izložbi pasa u Srbiji. Očekuje rast prodaje i privlačenje novih klijenata.
 

Na nedavno održanoj Međunarodnoj izložbi pasa svih rasa u Beogradu (52. CACIB Beograd) kompanija Husse Srbija se pojavila kao generalni sponzor manifestacije. Bila je to idealna prilika da švedski brend visokokvalitetne hrane za pse i mačke predstavi svoje proizvode najširoj ciljnoj grupi potrošača. Kompanija Husse, naime, u Srbiji i Crnoj Gori posluje preko svog primaoca master franšize, kompanije Milexim Pet Food. O samom sistemu i vlasniku kompanije u Srbiji Saši Milutinoviću pisali smo još pre nekoliko meseci.

Pojavljivanje na velikoj izložbi kao što je CACIB Beograd, za brend Husse je bio odličan marketinški potez, koji će svakako uticati na rast prodaje i poslovanje svih primalaca franšize u Srbiji. Da podsetimo, za brend Husse u Srbiji rade Milexim Pet Food (nosilac master franšize), kao i dva primaoca franšize iz Beograda i jedan iz Novog Sada.

Husse, inače, ne distribuira svoju robu kroz klasičnu maloprodaju, što znači da se njihovi proizvodi ne mogu naći u prodavnicama za kućne ljubimce. Samim tim, brend ima mnogo teži zadatak da postigne takozvanu "vidljivost brenda" na tržištu. Kako objašnjava Milutinović, Husse svoju robu dostavlja direktno na vrata kupca, i to zbog nekoliko praktičnih razloga koje svaki kupac zna da ceni. Zaobilazeći brojne posrednike – dobavljače, veleprodaju, pet-shopove – kupac na najbrži i komforan način dobija svežu hranu koja je zadržala sve kvalitete, a pošto ne postoji mogućnost da se posrednici "ugrade" u cenu, robu dobija po najpovoljnijoj ceni.

Međutim, iako Husse nudi vrlo kvalitetan proizvod i uslugu, iskustva brojnih primalaca franšize iz Evrope pokazuju da je za početnika u ovom poslu najteži zadatak pronalaženje novih klijenata i uspostavljanje novih kontakata. To potvrđuje i Milutinović. Kompanija zbog toga insistira da primaoci franšize, pre svega, budu komunikativni i preduzetni ljudi, koji znaju da izgrade i održe dobar odnos sa klijentima. S druge strane, Husse svojim primaocima franšize izlazi u susret tako što, kad god je u prilici, preuzima na sebe jedan deo troškova za marketing.

Pojedinačni primalac Husse franšize za pokretanje posla treba da izdvoji od 3.000 do 7.000 evra, što zavisi od nekoliko faktora: da li primalac već ima dostavno vozilo, magacinski prostor i sl. Ulazna naknada se kreće od 2.500 evra pa naviše, u zavisnosti od teritorije, potencijala tržišta, broja kućnih ljubimaca. Međutim, važno je istaći da četvrtina tog iznosa odlazi na takozvani start-up marketinški paket, kojim se dobija reklamni šator, uniforma, katalozi...tj. minimalna oprema pomoću koje primalac franšize može da postigne potrebnu vidljivost na lokalnom tržištu.

Primalac, zatim, plaća i fiksnu mesečnu naknadu od 100 evra. Opet, treba naglasiti, deo novca može da se refundira za direktne marketinške aktivnosti. To bi značilo da ako primalac, iznajmi bilbord za 300 evra mesečno, trećinu tog iznosa bi pokrila sama kompanija i primalac ne bi morao da plaća nikakvu mesečnu naknadu.

Kao deo marketinškog plana, Husse je u Srbiji bio i pokrovitelj specijalne izložbe šarplaninaca, koja se održala dan pre najveće izložbe pasa u Beogradu. Milutinović naglašava da će Husse Srbija biti sponzor i nekoliko drugih kinoloških manifestacija, koje će se od marta do septembra ove godine održavati u Srbiji: CACIB Bogatić, CACIB Natalinci, CAC Topola, CAC Surčin i Morović (izložba nemačkih ovčara). Primaoci Husse franšize će tako dobiti odličnu priliku da predstave brend i proizvode velikom broju potencijalnih klijenata, kao i da učvrste poziciju na tržištu i povećaju prodaju.