Trenutno radi šest franšiznih radnji Red Star Shop u Srbiji, a želja davaoca franšize je i da se lanac proširi na zemlje u kojima Crvena zvezda ima veliki broj navijača kao što su Nemačka, Australija, SAD i Austrija.
Ponedeljak
18.03.2013.
U fudbalskom klubu Crvena zvezda zainteresovani su da svoj maloprodajni lanac prodavnica Red Star Shop prošire i u inostranstvo.
 

Prva prodavnica Red Star Shop otvorena je 2002. na stadionu FK Crvena zvezda. Ubrzo su prodavnice artikala sa obeležjima fudbalskog i košarkaškog kluba počele da rade i u Ulici kralja Milana i Knez Mihajlovoj. "Crveno-beli" su franšizu počeli da razvijaju osam godina kasnije.

Goran Bročić, direktor marketinga FK Crvena zvezda, kaže da je motiv za franšizno širenje lanca prodavnica bio u želji koji je omogućila navijačima da artikle kluba za koji navijaju mogu da kupe upravo u mestu u kojem žive. Jedan od razloga je i, kako kaže, to što sami ne bi mogli da kontrolišu Red Star Shop-ove van Beograda, koji bi bili u njihovom vlasništvu.

Osnovni uslov koji primalac franšize treba da ispuni je da kontinuirano snabdeva radnje robom. U obavezi je i da se „drži“ cenovne politike kluba. – Primalac mora da poštuje sva obeležja kluba i ne sme da prodaje ništa osim naših artikala. U tom pogledu su pravila striktna – ističe Bročić.

Primalac ne plaća nikakve franšizne naknade. – Naša procena je da bismo dodatnim finansijskim opterećenjima ugušili rad tih radnji. Želja nam je da, pre svega, proširimo prodajne kanale za naše proizvode. U tom smislu, osim plaćanja kupljene robe u dogovorenim rokovima, ne tražimo nikakve druge naknade – objašnjava Bročić.

Pored korišćenja brenda i znaka kluba, vlasnici franšiznih radnji dobijaju i marketinšku podršku. Davalac franšize se obavezuje da će raditi na promociji objekta kroz razne marketinške akcije. Primaoci učestvuju i u prodaji karata za utakmice kluba. Franšizni ugovori nisu vremenski ograničeni.

U Srbiji trenutno ima šest franšiznih objekata u Pančevu, Kraljevu, Rumi, Staroj Pazovi, Užicu i Čačku. U inostranstvu nije razvijena franšizna mreža, ali ambicije i za to postoje. - Svakako su nam interesantne zemlje u kojima živi veliki broj simpatizera kluba Crvena zvezda, kao što su Austrija, Nemačka, SAD, Australija – kaže Bročić.

Red Star Shop je, prema rečima Bročića, 80 odsto u vlasništvu fudbalskog kluba Crvena zvezda, a 20 odsto udela drži košarkaški klub Crvena zvezda.


Vesna Lapčić
saradnik