Lanac sve duži

Franšizna mreža Dve šmizle je krajem prošle godine proširena otvaranjem radnji u Nišu i Obrenovcu. Iako posluje tek nekoliko meseci, Milica Gavrilović, vlasnica kompanije, već sada može da kaže da su sa prodavnicom u Nišu napravili „pun pogodak“. - Radnja se nalazi u samom centru grada, na odličnoj lokaciji, što je važno za svaku franšizu. Dve Šmizle su već toliko poznate u Nišu da se često čuje: "Naći ćemo se kod Dve Šmizle...Čekaću te kod Dve Šmizle...To se nalazi blizu Dve Šmizle...". Na moje veliko zadovoljstvo, franšiza u Nišu izuzetno dobro radi. Franšiza iz Obrenovca je zadovoljna obrtom. Takođe se nalazi u centru grada, tako da je vrlo primećena – kaže Gavrilović.
Pozitivne su reakcije i u gradovima u koje su Dve šmizle stigle ove godine - Paraćinu, Inđiji i Bečeju. Gavrilović kaže da je i ženama u tim gradovima brend već bio poznat, pa kada su se otvorile franšizne radnje, nisu imali osećaj da su „potpuni stranci“. - To je zaista lep osećaj, jer je to u današnje vreme retkost. Pošto je prošlo malo vremena od otvaranja novih franšiza, treba još sačekati da se vidi kako će raditi. Do sada su vlasnici zadovoljni rezultatima, što je naravno jako bitno – kaže ona.
Gavrilović dodaje da imaju mnogo zainteresovanih za franšizu. – Iznenađuje me što je interesovanje za franšizom veliko, budući da je finansijska situacija izuzetno teška u svim granama privrede – kaže Gavrilović. Razlog može da bude, kako ona kaže, i u tome što brend Dve šmizle dugo postoji na tržištu, stabilno posluje i širi se, što svakako uliva poverenje. Bez obzira na to što bi se mogao okarakterisati kao, kako kaže, „ženski“ brend, za njega znaju i muškarci, pa su vlasnici mnogih franšiznih radnji i pripadnici „jačeg pola“. – Pored svega toga, za otvaranje naše franšize ne treba toliko ulaganja kao za neke druge franšize. Franšiza je u našem regionu još uvek besplatna – objašnjava ona.

Ipak, dva primaoca iz Bosne i Hercegovine, tačnije Prijedora i Brčkog, zatvorili su svoje franšizne radnje. Gavrilović, međutim, kaže da su ovi primaoci bili u radnom odnosu u drugoj kompaniji i imali dodatne poslove koji nisu bili u vezi sa trgovinom, te nisu imali dovoljno vremena da se posvete franšiznom poslovanju.
Krajem aprila mreža će biti obogaćena još jednom radnjom, pošto bi polovinom aprila trebalo da se potpiše ugovor za otvaranje franšizne radnje u Višegradu. Trenutno, traju i pregovori za otvaranje franšize u Aranđelovcu.
U kompaniji ne miruju ni u pogledu ostalih važnih segmenata poslovanja. U pripremi je novi sajt Dve šmizle koji bi trebalo, kako kaže Gavrilović, da bude postavljen ovih dana. Svoju Facebook stranicu "Dve šmizle jewelery watches" redovno obogaćuju najnovijim slikama nakita, a nedavno su završili i snimanje nakita sa manekenima. Neke od tih fotografija objavljujemo i na našem portalu.
U franšiznoj mreži Dve šmizle sada posluje 33 franšizne radnje i kornera. Računajući i radnje u vlasništvu Dve šmizle, ovaj sistem zapošljava oko 95 radnika.
POGLEDAJTE ČLANKE

U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com