Kriza diktira saradnju

Iako su na ideju da se franšizno šire u Hrvatskoj i regionu došli još 2007. godine, gotovo odmah po pokretanju poslovanja, zbog krize na tržištu do sada su uglavnom ostvarivali partnersku saradnju. Naime, postojeći fitness studiji, uz određenu naknadu, imaju mogućnost da u svoju ponudu uvrste i Ana's Sensual fitness programe. Takva partnerska saradnja ostvarena je sa studijima u Samoboru još 2007. i u Rijeci 2009. Od početka ove godine program je preuzeo i studio T spot u Ljubljani. Matični Ana's Sensual fitness studio nalazi se u Zagrebu.
- Svakako imamo nameru da se širimo, odnosno, da Ana’s Sensual fitness program bude dostupan ženama širom regiona. U većini slučajeva pristajemo na poslovne saradnje koje možda nisu klasični franšizni ugovori. Naime, partneri uz određenu naknadu u svoj program mogu da uvrste Ana's Sensual fitness program. Cilj poslovanja je obostrano zadovoljstvo. Današnja situacija u svetu, a posebno u regionu, nije povoljna za bilo kakva veća ulaganja, naročito na samom početku poslovanja, i neretko se dogodi da već pri samom startu partneri odustaju jer nemaju dovoljno finansijskih sredstava za ulaganje – kaže Martina Valjan, koordinator u kompaniji.
Ugovor potpisuju uglavnom na tri godine, jer smatraju da je to realno vreme u kojem partneri mogu da osete benefite saradnje i uvere se u uspešnost Ana's Sensual fitness programa. Primalac franšize, odnosno, partner ima obavezu da program sprovodi na tačno definisan način, a sva uputstva dobija od davaoca franšize. Intenzivna obuka traje mesec dana, ali primalac mora da bude spreman na neprestanu edukaciju i usavršavanje, iz godine u godinu. Partner ima obavezu plaćanja mesečne nadoknade, ali u kompaniji kažu da ona nije jedinstvena i da zavisi od dogovora i tržišta. - Imamo sluha po tom pitanju, jer svaki početak je težak i naknade su takve da ih partner bez problema može pokriti – objašnjava Valjan.
Partneri dobijaju i promotivni materijal, ali nisu u obavezi da brendiraju ceo studio. Tu obavezu bi, s druge strane, imali primaoci punog franšiznog paketa. Franšizni studio bi, u tom slučaju, bio uređen i opremljen po uzoru na matični studio u Zagrebu. Inicijalna ulaganja bi, takođe, bila nešto veća.
Valjan ističe da se kao vlasnici programa obavezuju da neprestano usavršavaju program. Sve inovacije dostupne su i partneru. - I nakon punih šest godina rada i dalje razvijamo svoj brend i ime Ana’s Sensual fitness-a – kaže Valjan.
Najveći problem u širenju franšizne mreže, kako kaže, predstavlja izuzetno loša ekonomska situacija u zemljama regiona. Preduzetnici, ili oni koji to tek žele da postanu, boje se da u takvim okolnostima ulažu u nove projekte, posebno ako se radi o kapitalu koji su sami stekli. - Nažalost, vežbanje i bilo koji oblik rekreacije u krizi neretko biva prva stvar koje se korisnici odriču, jer ono, uz osnovne troškove hrane i stanovanja, postaje za većinu "običnih" ljudi luksuz – ističe Valjan.
Ipak, uspeli su da ove godine ostvare još jednu saradnju, i to u Sloveniji. Pregovori i pripreme za širenje na to tržište trajali su godinu dana. - Naše partnerke iz Slovenije znamo već duže vreme, te smo nakon otvaranja njihovog novog studija, odlučili započeti saradnju. Ne radi se o klasičnoj franšizi, već o poslovnoj saradnji koja je dogovorena na obostrano zadovoljstvo. Njihov studio se nalazi u Ljubljani, te zbog blizine, barem dva puta godišnje i sama vlasnica Ana Kuhanec-Brašnović odlazi da drži radionice za koje je vladalo veliko interesovanje i pre početka saradnje – kaže Valjan.
Ana’s Sensual fitness osnovala je Ana Kuhanec-Brašnović 2007. godine, nakon dugogodišnjeg iskustva u oblasti fitnessa i aerobike. Posle školovanja u Los Anđelesu (USA) kod glumice Šejle Keli (Sheila Kelley), Ana je postala jedina osoba iz Evrope edukovana za ovu vrstu programa i jedina sertifikovana instruktorka S faktora. Po povratku u Hrvatsku razvila je Ana’s Sensual fitness program, koristeći stečena znanja, ali i znanja iz područja kineziologije i dugogodišnjeg bavljenja fitness-om. - Već sedam godina Ana’s Sensual fitness drži se na samom vrhu, a posebno nas veseli to što smo uspeli da postignemo da su žene, bez obzira na godine, zanimanje i način života, pronašle oblik rekreacije u kojem uživaju, rade na sebi i vežbaju u kontinuitetu dugi niz godina – kaže Valjan.
POGLEDAJTE ČLANKE

DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sad u fokusu i kako će se nadalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alešandre Lorenso
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...