Procedure

(Na slici: prodavnica u Ljubljani)
Milan Komlenić, zamenik direktora kompanije EU Sport Nutrition, korisnika master franšize brenda Proteini, kaže da procedure za uvoz sportskih preparata traju predugo. Zbog toga još uvek, praktično, nisu u mogućnosti da pokrenu franšizu. – Za registraciju novih proizvoda ne postoji jedna institucija koja bi to uradila u kratkom roku. Ne postoji nikakva obaveza da se procedura okonča u određenom vremenskom roku. Traje već devet meseci i još nije završena. Prvo, Agencija za lekove i medicinska sredstva mora da potvrdi da se ne radi o lekovima. Zatim, Farmaceutski fakultet treba da izda mišljenje da li ti proizvodi mogu da se prodaju. To mišljenje se najduže čeka, jer su samo dva profesora zadužena za taj posao – objašnjava Komlenić.
Trenutno čekaju još jednu potvrdu iz Instituta Batut, nakon čega Ministarstvo zdravlja zavodi proizvode pod šifrom. Tek posle toga mogu da idu u prodaju. – Domaćim institucijama ništa ne znači što se radi o proizvodima iz Evropske unije koji su prošli kroz akreditovane laboratorije. Čak se traže i neki podaci koje je gotovo nemoguće nabaviti, jer proizvođač ne želi da ih da. Na primer, traže poreklo sirovina, pa nije dovoljno da se navede da su iz EU, nego mora da se tačno navede zemlja porekla, pa čak i fabrika i način pravljenja preparata. To su barijere koje je teško preskočiti – ističe Komlenić.
I to nisu jedini problemi. Troškovi uvoza i registracije sportskih preparata su izuzetno visoki i iznose od 800 do 1.000 evra po proizvodu. – Ako, recimo, preparat ima osam ukusa, plaća se za svaki ukus ponaosob. Zbog toga je naše tržište preplavljeno švercovanim preparatima, a ljudi najčešće odlaze u Mađarsku da pazare – kaže Komlenić.
Uprkos svemu nisu odustali od pokretanja franšize. – Teško nam je da i davaocu franšize objasnimo zbog čega procedura traje ovoliko dugo. Čak i oni postaju sumnjičavi – vajka se Komlenić.
No, priveli su posao kraju, pa se uskoro očekuje otvaranje prve radnje. – Za početak ćemo otvoriti jednu multibrend radnju, odnosno, outlet u Beogradu u kojem će moći da se kupe i preparati koji se inače ne prodaju u radnjama koje nastupaju pod brendom Proteini. Davalac franšize nam je, zapravo, omogućio da krenemo prvo sa distribucijom evropskih brendova za koje oni imaju ekskluzivno zastupništvo za teritoriju Balkana. Moramo da otvorimo prvo radnju u kojoj ćemo ponuditi više vrsta proizvoda da bismo pokrili visoke troškove koje smo imali do sada. Kada se otvara prodavnica Proteini, u njoj mogu da se prodaju samo proizvodi koji se inače prodaju u tim radnjama – objašnjava Komlenić.
On kaže da im je u planu da u narednoj godini otvore sedam ili osam franšiznih radnji Proteini. Jedan deo radnji bi bio u njihovom vlasništvu, dok bi deo dali zainteresovanim primaocima franšize. – Za sada nemamo još formiran franšizni paket. Ono što možemo da kažemo jeste da će se plaćati određena ulazna naknada. Primaoci će izdvajati određenu naknadu od godišnjeg prometa, ali će preparate dobijati po povoljnijim cenama od drugih kupaca – kaže Komlenić.
Davalac Proteini franšize je slovenačka kompanija ROLnet. Kompanija ima i vrlo razvijenu on-line prodaju preko portala Proteini.si. U radnjama Proteini prodaje se nekoliko evropskih brendova za koja ROLnet ima pravo ekskluzivnog zastupanja na Balkanu. Franšiza do sada postoji i na tržištu Hrvatske, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Italije.
POGLEDAJTE ČLANKE

DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sad u fokusu i kako će se nadalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alešandre Lorenso
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...