Intima sa stilom

U okrilju porodičnog preduzeća sa decenijskom tradicijom, a sa željom da se tržištu ponudi veš jedinstvenog dizajna koji prati svetske modne trendove, 2002. je nastao Extreme Intimo, modni brend kompanije Jasmil. Danas zapošljavaju više od 400 radnika u vlastitom preduzeću, a više od 300 je angažovano kod njihovih kooperanata. U franšiznoj mreži zaposleno je takođe više od 300 radnika.
Jovan Blažić, izvršni direktor kompanije Jasmil, kaže da im je ove godine prioritet identičan prošlogodišnjem – da širenje mreže nastave kroz franšizu.
Na taj način su počeli da razvijaju maloprodaju još 2004. Trenutno, u devet zemalja posluje 94 Extreme Intimo radnji, od čega je čak 66 franšiznih. Pregovaraju i o otvaranju franšiznih radnji u Bugarskoj, Italiji i Slovačkoj. - Nama ne trebaju investitori, već partneri u poslu koji žele time da se bave. Ljudi koji žele da budu deo uspešnog sistema i da zajednički rastemo. Potrebno je da imaju svoj ili iznajmljen poslovni prostor u gradu i na lokaciji za koje mi smatramo da su adekvatni za Extreme Intimo – objašnjava Blažić.
Ugovor se potpisuje na pet godina. Primalac franšize investira u prostor i kupuje nameštaj. - Primenjuje se sistem komisione prodaje, tako da smo podelili početnu investiciju i olakšali našim partnerima početak poslovanja. Na sebe smo preuzeli i rizik zaliha i to je još jedan vid pomoći našim partnerima. Dakle, mi investiramo u robu na početku, što za prosečnu radnju iznosi oko 20.000 evra, preuzimamo rizik zaliha i kompletan marketing – kaže Blažić.

Visina investicije zavisi od veličine lokala i stanja u kojem se nalazi. Razlika postoji kod radnji koje se otvaraju u shopping centru, gde se, kako on kaže, dobija prazan prostor ili se preuzima delimično sređen prostor. Investicija uglavnom iznosi od 400 do 600 evra po kvadratu.
- Uz uslove koje sam naveo, "nudimo" i tradiciju proizvodnje dužu od 20 godina, što potencijalnim partnerima daje određenu sigurnost jer smo dokazali da znamo da radimo – objašnjava Blažić zašto bi neko trebalo da uzme baš njihovu franšizu.
Potencijalni primaoci franšize se uglavnom javljaju sami. U kompaniji misle da je to najviše zbog toga što je robna marka veoma prepoznatljiva na tržištu. - Uspešnost naših postojećih franšiznih partnera je najbolja preporuka za sve koji bi hteli da budu deo Extreme Intimo tima – kaže Blažić.
- Razvijajući se na jakom konkurentnom tržištu, Extreme Intimo je tokom godina uspeo da izraste u najvećeg regionalnog proizvođača donjeg veša, insistirajući, pre svega, na stabilnosti kvaliteta i energičnom i mladalačkom pristupu - kaže Blažić.
Extreme Intimo ima franšizne radnje u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Češkoj, Sloveniji, Austriji, Dominikanskoj Republici i Rusiji.
POGLEDAJTE ČLANKE

Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...