Trenutno, u devet zemalja posluje 94 Extreme Intimo radnji, od čega je čak 66 franšiznih. Kompanija Jasmil pregovara i o otvaranju franšiznih radnji u Bugarskoj, Italiji i Slovačkoj.
Utorak
21.05.2013.
Kompanija Jasmil pod brendom Extreme Intimo proizvodi donji veš prepoznatljivog dizajna i kvaliteta. Od 2004. se uspešno šire i kroz franšizu.
 

U okrilju porodičnog preduzeća sa decenijskom tradicijom, a sa željom da se tržištu ponudi veš jedinstvenog dizajna koji prati svetske modne trendove, 2002. je nastao Extreme Intimo, modni brend kompanije Jasmil. Danas zapošljavaju više od 400 radnika u vlastitom preduzeću, a više od 300 je angažovano kod njihovih kooperanata. U franšiznoj mreži zaposleno je takođe više od 300 radnika.

Jovan Blažić, izvršni direktor kompanije Jasmil, kaže da im je ove godine prioritet identičan prošlogodišnjem – da širenje mreže nastave kroz franšizu.

Na taj način su počeli da razvijaju maloprodaju još 2004. Trenutno, u devet zemalja posluje 94 Extreme Intimo radnji, od čega je čak 66 franšiznih. Pregovaraju i o otvaranju franšiznih radnji u Bugarskoj, Italiji i Slovačkoj. - Nama ne trebaju investitori, već partneri u poslu koji žele time da se bave. Ljudi koji žele da budu deo uspešnog sistema i da zajednički rastemo. Potrebno je da imaju svoj ili iznajmljen poslovni prostor u gradu i na lokaciji za koje mi smatramo da su adekvatni za Extreme Intimo – objašnjava Blažić.

Ugovor se potpisuje na pet godina. Primalac franšize investira u prostor i kupuje nameštaj. - Primenjuje se sistem komisione prodaje, tako da smo podelili početnu investiciju i olakšali našim partnerima početak poslovanja. Na sebe smo preuzeli i rizik zaliha i to je još jedan vid pomoći našim partnerima. Dakle, mi investiramo u robu na početku, što za prosečnu radnju iznosi oko 20.000 evra, preuzimamo rizik zaliha i kompletan marketing – kaže Blažić.

Visina investicije zavisi od veličine lokala i stanja u kojem se nalazi. Razlika postoji kod radnji koje se otvaraju u shopping centru, gde se, kako on kaže, dobija prazan prostor ili se preuzima delimično sređen prostor. Investicija uglavnom iznosi od 400 do 600 evra po kvadratu.

- Uz uslove koje sam naveo, "nudimo" i tradiciju proizvodnje dužu od 20 godina, što potencijalnim partnerima daje određenu sigurnost jer smo dokazali da znamo da radimo – objašnjava Blažić zašto bi neko trebalo da uzme baš njihovu franšizu.

Potencijalni primaoci franšize se uglavnom javljaju sami. U kompaniji misle da je to najviše zbog toga što je robna marka veoma prepoznatljiva na tržištu. - Uspešnost naših postojećih franšiznih partnera je najbolja preporuka za sve koji bi hteli da budu deo Extreme Intimo tima – kaže Blažić.

- Razvijajući se na jakom konkurentnom tržištu, Extreme Intimo je tokom godina uspeo da izraste u najvećeg regionalnog proizvođača donjeg veša, insistirajući, pre svega, na stabilnosti kvaliteta i energičnom i mladalačkom pristupu - kaže Blažić.

Extreme Intimo ima franšizne radnje u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Češkoj, Sloveniji, Austriji, Dominikanskoj Republici i Rusiji.


Vesna Lapčić
saradnik