Ima prostora za rast

Sanja Goranović
Dugi niz godina Sanja Goranović je sticala iskustvo u oblasti marketinga, organizacije i prodaje. Tokom karijere nalazila se na odgovornim funkcijama u najvećim slovenačkim kompanijama koje su se bavile modom i turizmom – Lisca, Terme Čatež. Sve to preporučilo ju je za primaoca master franšize španskog franšiznog lanca No+Vello.
Za ovaj brend centra za fotoepilaciju prvi put je čula 2011. dok je bila na službenom putu u Sarajevu. Tada je već u toj zemlji uspešno poslovalo nekoliko centara. – Moj poslovni partner i ja smo stupili u kontakt sa primaocem franšize za Bosnu i Hercegovinu, Zildžovićem. On nam je jako dobro predstavio franšizu iz ličnog iskustva. Tražili smo poslovnu ideju za prodaju usluga, koje su moderne, prepoznatljive, kvalitetne i čija je tražnja velika, čak i u ekonomsko lošijim vremenima. Posle mnogo kalkulacija, poslovnih nacrta i istraživanja tržišta, odlučili smo da kontaktiramo centralu No+Vella u Španiji. Zbog našeg prethodnog dugogodišnjeg iskustva u marketingu, organizaciji i prodaji izabrali su nas kao partnera za Sloveniju – objašnjava Goranović kako je njena firma Hermosa d.o.o. zapravo postala primalac master franšize.
U julu 2012. otvara franšiznu poslovnicu. Veći deo svog vremena posvećuje poslu. Zbog loše ekonomske situacije angažovanost je, kako kaže, još važnija. – Iskreno, ne znam ni da li znam drugačije da radim. Raditi za sebe ima svoje prednosti, ali i slabosti. Samostalni posao uzima mnogo više vremena, ali daje svu slobodu za implementaciju ideja. Kad radite za nekoga, lakše se izgubite u gomili ljudi, a kad radite za sebe, sve zavisi od vas. Ako radite dobro, vama se priznaju rezultati, ako radite loše, sami za njih odgovarate – kaže Goranović.
Sa franšizama nije imala naročitog iskustva. Mada, kako kaže, postoje kompanije koje razvijaju franšizni sistem, o franšizama se u Sloveniji malo zna. - Poslovanje kroz franšizu u Sloveniji nije naročito poznato, a ni slovenačko zakonodavstvo ne poznaje takav poslovni model. Znali smo kako sistem franšize radi, kako funkcioniše, ali su to uglavnom bili sistemi velikih međunarodnih kompanija. Naravno, svaka franšiza ima svoje uslove i način rada, zato se nekad teško razlikuje distributer od primaoca franšize – objašnjava ona.
U franšiznom sistemu u kojem posluje najviše joj se sviđa razrađen koncept koji, kako kaže, jako uspešno posluje u 16 država. Budući da je usluga fotoepilacije kojom se No+Vello bavi vrlo poznata i da u toj oblasti ima mnogo konkurenata, važno je, prema njenim rečima, „iza sebe“ imati proverenu tehnologiju i tim stručnjaka koji su uvek na raspolaganju. Pored tehnologije, i način rada i protokoli su jako važni u ovoj franšizi. Zbog toga što je sve jasno definisano - rezultati su dobri, a nuspojave ne postoje. - U svakom sistemu ima prostora za napredak, tako i u našem, ali zasad smo zadovoljni, pošto znamo da se radi na unapređenju tehnologije, marketniških strategija i novih komplementarnih usluga – kaže ona.
Kao primaoci master franšize imaju mogućnost, ali i zadatak da šire franšiznu mrežu u Sloveniji, bilo otvaranjem centara u sopstvenom vlasništvu ili davanjem franšize. - Interesovanje za franšizu je zadovoljavajuće, ako uzmemo u obzir jako lošu ekonomsku situaciju, kako u svetu, tako i u Sloveniji. Trenutno pregovaramo sa više potencijalnih primalaca franšize. Deo njih je prepoznao potencijal naše franšize koristeći usluge našeg centra u Ljubljani. Neki od njih su želeli da kupe master franšizu, ali nisu bili izabrani od strane centrale u Madridu - kaže Goranović.
Do sada nije potpisan nijedan ugovor za ostale gradove u Sloveniji. Goranović kaže da su uslovi za davanje franšize standardizovani za celu franšiznu mrežu. - Sam izbor kandidata zavisi od svakog mastera i lične procene. Centri u kojima su vlasnici spremni da rade sami, posluju bolje od ostalih centara. Jedno je samo investirati, a drugo je raditi za sebe – kaže Goranović.
Ona, ipak, kaže da je poslovna klima u Sloveniji u veoma nezavidnom položaju zbog ekonomske krize. - Poslovno okruženje je jako nepovoljno za nove investicije ili proširenje poslovanja. Kreditna kriza je glavni razlog za ove probleme, pored lošeg angažovanja države koja bi trebalo da podupre nove poslovne ideje – naglašava Goranović.
POGLEDAJTE ČLANKE

DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sad u fokusu i kako će se nadalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alešandre Lorenso
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...