Model franšize koji mi nudimo našim partnerima je tako napravljen da daje optimalan odnos između prava i obaveza i rizika i profita, kako za nas, kao davaoca franšize, tako i za naše franšizne partnere. Rezultat toga je da franšizne radnje na tržištima Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Makedonije čine više od 50 odsto svih radnji pod brendom Extreme Intimo.
Jovan Blažić
Petak
31.05.2013.
O tome kako su osvojili Evropu, zašto franšizu smatraju dobrim modelom za širenje mreže, planovima i poslovanju - razgovaramo sa Jovanom Blažićem.
 

Brend Extreme Intimo je nastao u malom mestu na zapadu Srbije - Arilju. Osim što je poznato po malinama, Arilje znaju i po brojnim proizvođačima pamučne konfekcije. Među njima se, međutim, izdvojila kompanija Jasmil, koja je za desetak godina poslovanja uspela da svoj brend intimnog veša plasira na nekoliko tržišta Evrope. Kakvi su dalji planovi za širenje franšizne mreže, na kojim tržištima beleže najbolje rezultate poslovanja i postoje li prepreke za širenje prodajne mreže - teme su o kojima razgovaramo sa Jovanom Blažićem, izvršnim direktorom kompanije.

Brend Extreme Intimo iz Arilja uspeo je da osvoji mnoga tržišta. Da li je to što kompanija potiče iz malog mesta bilo ograničavajući faktor?

Zapravo, ne. Ključ uspeha je u atraktivnom i prepoznatljivom dizajnu naših proizvoda i ono što je najvažnije - u konstantnom kvalitetu. Dostići određen kvalitet proizvoda je teško, ali još teže je održati taj nivo uz povećanje obima proizvodnje. Mislim da nema razlike da li je firma iz malog ili velikog mesta, razlika je samo u tome da li je vaš proizvod konkurentan po kvalitetu i ceni ili ne.

Imate veoma razvijenu franšiznu mrežu prodavnica u nekoliko zemalja. Zašto franšizni model smatrate pogodnim za širenje maloprodajne mreže?

Model franšize koji mi nudimo našim partnerima je tako napravljen da daje optimalan odnos između prava i obaveza i rizika i profita, kako za nas, kao davaoca franšize, tako i za naše franšizne partnere. Rezultat je da franšizne radnje na tržištima Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Makedonije čine više od 50 odsto prodavnica pod brendom Extreme Intimo.

Kakvi su planovi za ovu godinu po pitanju franšiznog širenja, a kako je protekla prošla? Da li ima nagoveštaja da biste mogli da se pojavite na još nekom tržištu?

Naš prioritet je i dalje širenje putem franšiznih radnji, tako da smo i u protekloj godini otvorili više franšiznih nego naših radnji. Trend u ovoj godini se nastavlja. U pregovorima smo za otvaranje radnji u Bugarskoj, Italiji, Slovačkoj.

Kakvo je trenutno tržište za širenje franšiza? Koji su najveći problemi?

Ljudi sve više uviđaju prednosti franšiznog sistema i odlučuju se da podele rizik sa nekim ko ima know-how i ko je uspešan. Tako da svakog meseca imamo desetak upita za saradnju iz Evrope, ali i iz Australije, Amerike, Argentine. Trenutno, najveća prepreka za dalje širenje franšizne mreže su kapaciteti naše proizvodnje. Kako sam i rekao na početku, održati kvalitet je za nas imperativ, tako da proizvodnju moramo da širimo postepeno.

Na kom tržištu za sada beležite najbolje rezultate poslovanja?

Na našem, domaćem tržištu u Srbiji smo lideri i tu beležimo najbolje rezultate. Crna Gora je izuzetno važno tržište za nas, a veliki potencijal za širenje mreže vidimo na tržištu Rusije.