Kvalitet je ključ uspeha

Jovan Blažić
Brend Extreme Intimo je nastao u malom mestu na zapadu Srbije - Arilju. Osim što je poznato po malinama, Arilje znaju i po brojnim proizvođačima pamučne konfekcije. Među njima se, međutim, izdvojila kompanija Jasmil, koja je za desetak godina poslovanja uspela da svoj brend intimnog veša plasira na nekoliko tržišta Evrope. Kakvi su dalji planovi za širenje franšizne mreže, na kojim tržištima beleže najbolje rezultate poslovanja i postoje li prepreke za širenje prodajne mreže - teme su o kojima razgovaramo sa Jovanom Blažićem, izvršnim direktorom kompanije.
Brend Extreme Intimo iz Arilja uspeo je da osvoji mnoga tržišta. Da li je to što kompanija potiče iz malog mesta bilo ograničavajući faktor?
Zapravo, ne. Ključ uspeha je u atraktivnom i prepoznatljivom dizajnu naših proizvoda i ono što je najvažnije - u konstantnom kvalitetu. Dostići određen kvalitet proizvoda je teško, ali još teže je održati taj nivo uz povećanje obima proizvodnje. Mislim da nema razlike da li je firma iz malog ili velikog mesta, razlika je samo u tome da li je vaš proizvod konkurentan po kvalitetu i ceni ili ne.
Imate veoma razvijenu franšiznu mrežu prodavnica u nekoliko zemalja. Zašto franšizni model smatrate pogodnim za širenje maloprodajne mreže?
Model franšize koji mi nudimo našim partnerima je tako napravljen da daje optimalan odnos između prava i obaveza i rizika i profita, kako za nas, kao davaoca franšize, tako i za naše franšizne partnere. Rezultat je da franšizne radnje na tržištima Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Makedonije čine više od 50 odsto prodavnica pod brendom Extreme Intimo.
Kakvi su planovi za ovu godinu po pitanju franšiznog širenja, a kako je protekla prošla? Da li ima nagoveštaja da biste mogli da se pojavite na još nekom tržištu?
Naš prioritet je i dalje širenje putem franšiznih radnji, tako da smo i u protekloj godini otvorili više franšiznih nego naših radnji. Trend u ovoj godini se nastavlja. U pregovorima smo za otvaranje radnji u Bugarskoj, Italiji, Slovačkoj.
Kakvo je trenutno tržište za širenje franšiza? Koji su najveći problemi?
Ljudi sve više uviđaju prednosti franšiznog sistema i odlučuju se da podele rizik sa nekim ko ima know-how i ko je uspešan. Tako da svakog meseca imamo desetak upita za saradnju iz Evrope, ali i iz Australije, Amerike, Argentine. Trenutno, najveća prepreka za dalje širenje franšizne mreže su kapaciteti naše proizvodnje. Kako sam i rekao na početku, održati kvalitet je za nas imperativ, tako da proizvodnju moramo da širimo postepeno.
Na kom tržištu za sada beležite najbolje rezultate poslovanja?
Na našem, domaćem tržištu u Srbiji smo lideri i tu beležimo najbolje rezultate. Crna Gora je izuzetno važno tržište za nas, a veliki potencijal za širenje mreže vidimo na tržištu Rusije.
POGLEDAJTE ČLANKE

Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...