Lakše je uz dobar sistem

Miroslav Kovačević
Miroslav Kovačević je za brend Extreme Intimo čuo još pre deset godina. Tada je bio samo njihov kupac. Ideja da sa tom kompanijom započne poslovnu saradnju rodila se, zapravo, iz ličnog zadovoljstva njihovim proizvodima. Primalac franšize postaje 2009. Pregovori nisu dugo trajali. – Već nakon prvog sastanka sa vodećim ljudima iz Extreme Intima, i nakon što sam se sam upoznao sa vizijom i ciljevima kompanije, započeli smo saradnju – kaže Kovačević.
Ubrzo zatim je otvorena franšizna radnja u Obrenovcu. Mada, kako kaže, saradnja sa Extreme Intimo predstavlja njegovu ulaznicu u sistem franšiznog poslovanja, pojam franšize mu je bio dobro poznat i ranije. - Privatnim biznisom se bavim od 2005. Koliko se razlikuju franšizni i samostalni načina poslovanja zavisi, uglavnom, od uslova koje nudi davalac franšize, to jest koliko ti uslovi otežavaju ili olakšavaju samo poslovanje – objašnjava Kovačević.
Kao dobar primer podrške davaoca franšize Kovačević upravo navodi franšizni sistem u kojem i sam radi. – Posebno nam znači to što novčani kapital nije zarobljen u robi. Naime, davalac franšize investira u robu na početku poslovanja, preuzima rizik zaliha, a to svakome ko je na početku donosi značajno olakšanje, jer smanjuje početnu investiciju. Pored toga, tim ljudi brine o marketingu, osmišljavanju novih proizvoda, načinu izlaganja robe i nabavci. Jedna od velikih prednosti je i softversko rešenje koje nam olakšava vođenje finansijskog i robnog poslovanja. A i služba tehničke podrške je vrlo efikasna – navodi Kovačević sve prednosti koje ima kao primalac franšize.

On kaže da je razmena ideja i sugestija, bar kada je o njemu reč, postala dobra praksa, što takođe olakšava i pomaže u poslovanju. – I davalac i mi, kao primaoci, veoma smo otvoreni i komunikacija je dobra. To sigurno doprinosi i našim rezultatima poslovanja. Naime, od početka saradnje, iz godine u godinu, beležim permanentni rast prodaje i radim na tome da se takav trend nastavi i u narednom periodu – kaže Kovačević.
Na pitanje da li bi eventualno uzeo još neku franšizu, kaže da je Extreme Intimo izabrao izuzetno dobar model franšiznog poslovanja, tako da bi se pre odlučio za proširenje poslovanja otvaranjem novog poslovnog objekta - sa istim davaocem franšize - nego za početak saradnje sa novim.
POGLEDAJTE ČLANKE

Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...