Posebno nam znači to što novčani kapital nije zarobljen u robi. Naime, davalac franšize investira u robu na početku poslovanja, preuzima rizik zaliha, a to svakome ko je na početku donosi značajno olakšanje, jer smanjuje početnu investiciju. Pored toga, tim ljudi brine o marketingu, osmišljavanju novih proizvoda, načinu izlaganja robe i nabavci.
Miroslav Kovačević
Četvrtak
13.06.2013.
Miroslav Kovačević gotovo četiri godine radi u franšiznom sistemu kompanije Extreme Intimo i radije bi otvorio još jednu radnju pod tim brendom nego uzeo drugu franšizu.
 

Miroslav Kovačević je za brend Extreme Intimo čuo još pre deset godina. Tada je bio samo njihov kupac. Ideja da sa tom kompanijom započne poslovnu saradnju rodila se, zapravo, iz ličnog zadovoljstva njihovim proizvodima. Primalac franšize postaje 2009. Pregovori nisu dugo trajali. – Već nakon prvog sastanka sa vodećim ljudima iz Extreme Intima, i nakon što sam se sam upoznao sa vizijom i ciljevima kompanije, započeli smo saradnju – kaže Kovačević.

Ubrzo zatim je otvorena franšizna radnja u Obrenovcu. Mada, kako kaže, saradnja sa Extreme Intimo predstavlja njegovu ulaznicu u sistem franšiznog poslovanja, pojam franšize mu je bio dobro poznat i ranije. - Privatnim biznisom se bavim od 2005. Koliko se razlikuju franšizni i samostalni načina poslovanja zavisi, uglavnom, od uslova koje nudi davalac franšize, to jest koliko ti uslovi otežavaju ili olakšavaju samo poslovanje – objašnjava Kovačević.

Kao dobar primer podrške davaoca franšize Kovačević upravo navodi franšizni sistem u kojem i sam radi. – Posebno nam znači to što novčani kapital nije zarobljen u robi. Naime, davalac franšize investira u robu na početku poslovanja, preuzima rizik zaliha, a to svakome ko je na početku donosi značajno olakšanje, jer smanjuje početnu investiciju. Pored toga, tim ljudi brine o marketingu, osmišljavanju novih proizvoda, načinu izlaganja robe i nabavci. Jedna od velikih prednosti je i softversko rešenje koje nam olakšava vođenje finansijskog i robnog poslovanja. A i služba tehničke podrške je vrlo efikasna – navodi Kovačević sve prednosti koje ima kao primalac franšize.

On kaže da je razmena ideja i sugestija, bar kada je o njemu reč, postala dobra praksa, što takođe olakšava i pomaže u poslovanju. – I davalac i mi, kao primaoci, veoma smo otvoreni i komunikacija je dobra. To sigurno doprinosi i našim rezultatima poslovanja. Naime, od početka saradnje, iz godine u godinu, beležim permanentni rast prodaje i radim na tome da se takav trend nastavi i u narednom periodu – kaže Kovačević.

Na pitanje da li bi eventualno uzeo još neku franšizu, kaže da je Extreme Intimo izabrao izuzetno dobar model franšiznog poslovanja, tako da bi se pre odlučio za proširenje poslovanja otvaranjem novog poslovnog objekta - sa istim davaocem franšize - nego za početak saradnje sa novim.


Vesna Lapčić
saradnik