Od ove godine Palmers je dostupan i potrošačima u Turskoj, a prve franšizne radnje biće otvorene u Egiptu, Saudijskoj Arabiji i Estoniji. Kompanija traži partnere i u Srbiji i drugim zemljama regiona.
Petak
05.07.2013.
Palmers, najuspešniji evropski franšizni lanac za prodaju donjeg veša, traži primaoce franšize i na Balkanu.
 

Mada se za franšizing kaže da je poslovni model "novijeg datuma", koji je u današnjem obliku nastao šezdesetih godina prošlog veka u Sjedinjenim Američkim Državama, tu tvrdnju bi mogla da pobije austrijska kompanija Palmers. U ovoj modnoj kući kažu da se mogu pohvaliti iskustvom u franšizingu dužim od 70 godina.

Naime, Ludvig Palmers je još davne 1914. osnovao malu tekstilnu prodavnicu donjeg veša i tako počeo da kroji istoriju svog modnog brenda. Franšizni sistem su počeli da razvijaju 1936. godine. Za njih, franšizing nije samo dugoročno partnerstvo, već prava i obaveze koji se definišu zajedno sa partnerima da bi se postigao ekonomski uspeh.

Franšizing kao koncept poslovanja ima prednosti, naročito u manjim gradovima, zbog toga što su primaoci franšize mnogo bolje upoznati sa svojim mikro-sredinama – kaže Olaf Matijas, direktor veleprodaje zadužen za razvoj franšize kompanije Palmers.

Van nemačkog govornog područja, kompanija svoju prodajnu mrežu, pre svega, širi kroz franšizu. Zainteresovani su da pronađu partnere i u zemljama Balkana.

Ne veruju u koncept master franšize već rade sa, kako kažu, „ekskluzivnim partnerima koji su povezani sa planom širenja“. Za ovu godinu imaju ambiciozne planove. – Otvorili smo tržište Turske, a franšizne radnje biće otvorene i u Egiptu, Saudijskoj Arabiji i Estoniji – kaže Matijas.

Primalac franšize dobija razrađen marketinški koncept sa svim neophodnim alatima, redovnu dostavu robe i prodajni know-how, ali i asistenciju stručnjaka u svim poslovnim oblastima koji u svakom trenutku mogu da pruže pomoć.

Prva franšizna opcija podrazumeva otvaranje radnje u lokalu od 20 kvadrata, a neophodna investicija je oko 60.000 evra. Druga opcija je radnja od 25 kvadrata, za šta je neophodno izdvojiti 87.500 evra. Za prodavnicu od 80 kvadrata potrebno je investirati od 240.000 evra do 360.000 evra. Davalac franšize u svakoj od opcija predlaže i asortiman robe kako bi investicija u potpunosti bila isplativa.

Primalac franšize bi trebalo da ima iskustva u maloprodaji tekstila, veštine upravljanja i vođenja posla i, naravno, da ima dovoljno finansijskih sredstava kojima će da razvije i održi projekat.

U Palmers mreži posluje više od 300 prodavnica u 18 zemalja nemačkog govornog područja i istočnoevropskih država. Najviše prodavnica Palmers ima na matičnom tržištu, u Austriji, i to 111 u sopstvenom vlasništvu i 99 franšiza. Nemačka je po broju Palmers poslovnica na drugom mestu, sa 33 radnje u vlasništvu Palmersa i 33 partnerske radnje. Na tržištima Grčke, Moldavije, Italije, Bugarske, Slovačke, Češke, Slovenije, Turske, Mađarske, Kipra, Lihtenštajna i Azerbejdžana posluje još 45 franšiza.


Vesna Lapčić
saradnik