Brend s tradicijom

Mada se za franšizing kaže da je poslovni model "novijeg datuma", koji je u današnjem obliku nastao šezdesetih godina prošlog veka u Sjedinjenim Američkim Državama, tu tvrdnju bi mogla da pobije austrijska kompanija Palmers. U ovoj modnoj kući kažu da se mogu pohvaliti iskustvom u franšizingu dužim od 70 godina.
Naime, Ludvig Palmers je još davne 1914. osnovao malu tekstilnu prodavnicu donjeg veša i tako počeo da kroji istoriju svog modnog brenda. Franšizni sistem su počeli da razvijaju 1936. godine. Za njih, franšizing nije samo dugoročno partnerstvo, već prava i obaveze koji se definišu zajedno sa partnerima da bi se postigao ekonomski uspeh.
– Franšizing kao koncept poslovanja ima prednosti, naročito u manjim gradovima, zbog toga što su primaoci franšize mnogo bolje upoznati sa svojim mikro-sredinama – kaže Olaf Matijas, direktor veleprodaje zadužen za razvoj franšize kompanije Palmers.
Van nemačkog govornog područja, kompanija svoju prodajnu mrežu, pre svega, širi kroz franšizu. Zainteresovani su da pronađu partnere i u zemljama Balkana.
Ne veruju u koncept master franšize već rade sa, kako kažu, „ekskluzivnim partnerima koji su povezani sa planom širenja“. Za ovu godinu imaju ambiciozne planove. – Otvorili smo tržište Turske, a franšizne radnje biće otvorene i u Egiptu, Saudijskoj Arabiji i Estoniji – kaže Matijas.
Primalac franšize dobija razrađen marketinški koncept sa svim neophodnim alatima, redovnu dostavu robe i prodajni know-how, ali i asistenciju stručnjaka u svim poslovnim oblastima koji u svakom trenutku mogu da pruže pomoć.

Prva franšizna opcija podrazumeva otvaranje radnje u lokalu od 20 kvadrata, a neophodna investicija je oko 60.000 evra. Druga opcija je radnja od 25 kvadrata, za šta je neophodno izdvojiti 87.500 evra. Za prodavnicu od 80 kvadrata potrebno je investirati od 240.000 evra do 360.000 evra. Davalac franšize u svakoj od opcija predlaže i asortiman robe kako bi investicija u potpunosti bila isplativa.
Primalac franšize bi trebalo da ima iskustva u maloprodaji tekstila, veštine upravljanja i vođenja posla i, naravno, da ima dovoljno finansijskih sredstava kojima će da razvije i održi projekat.
U Palmers mreži posluje više od 300 prodavnica u 18 zemalja nemačkog govornog područja i istočnoevropskih država. Najviše prodavnica Palmers ima na matičnom tržištu, u Austriji, i to 111 u sopstvenom vlasništvu i 99 franšiza. Nemačka je po broju Palmers poslovnica na drugom mestu, sa 33 radnje u vlasništvu Palmersa i 33 partnerske radnje. Na tržištima Grčke, Moldavije, Italije, Bugarske, Slovačke, Češke, Slovenije, Turske, Mađarske, Kipra, Lihtenštajna i Azerbejdžana posluje još 45 franšiza.
POGLEDAJTE ČLANKE

Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...