Osećaj moći i glamura

Nakit kompanije City Fashion Jewellery je stigao i u Amsterdam. Franšiznu radnju otvorila je Holanđanka koja ima ambiciozne planove po pitanju širenja mreže. Takva su, međutim, i stremljenja kompanije City Fashion Jewellery, koja će, prema najavama, ove godine frašizne radnje otvoriti u još nekim zemljama Evropske unije, a sledeću godinu posvetiti razvoju mreže na američkom kontinentu. Sve je to dobar povod za razgovor sa Sarom Čakić, menadžerkom za razvoj franšizne mreže.
Nedavno ste se vratili sa svečanog otvaranja City Fashion Jewellery radnje u Amsterdamu. Kakvi su prvi utisci?
Pre svega, Holandija je predivna zemlja, a Amsterdam veoma moderan evropski grad sa zanimljivom arhitekturom. Radnja City Fashion Jewellery se nalazi u jednom od starih tržnih centara - Magna Plaza, u samom centru Amsterdama, iza glavnog trga Dam. Unutar tržnog centra izložena je i celokupna kolekcija replika Rembrantovih dela, pa privlači pažnju mnogobrojnih turista. City Fashion Jewellery je na prvom spratu, radnja odiše luksuzom i izbor nakita je fantastičan. Gala otvaranju su prisustvovale mnoge značajne ličnosti, a sam događaj je organizovan na svetskom nivou. Veče su nam umnogome ulepšale poznata džez-pevačica Marjorie Barnes, koja je te večeri pevala za goste, kao i zanimljivo kostimirane hostese. Svakako je bio provod koji ćemo dugo pamtiti.
Zakoračiti na evropsko tržište je veoma ambiciozan korak. Kakva je konkurencija u Holandiji? Koje su Vaše konkurentske prednosti?
Ono što je nama bilo vrlo interesantno je da za naš nakit u Holandiji nema konkurencije! Jedinstven stil i dizajn koji odlikuje naše kreacije, do sad, izgleda, nije bio dostupan u ovoj zemlji, tako da smo prvi koji unose drugačiji, ekstravagantni statement nakit ručne proizvodnje na tržište koje je uglavnom uniformisano. Međutim, Holanđanke su veoma moderne žene i shvatili smo da im je naš nakit doneo dugo očekivano osveženje i mogućnost da svom stilu dodaju unikatan pečat. Takođe, potrudili smo se i da kupovina u City Fashion Jewellery radnji postane jedinstveno iskustvo – luksuzna atmosfera, ekstravagantni komadi nakita, ljubazno i veselo osoblje, i najzad, osećaj moći i glamura kad neki od unikatnih modela vidite na sebi. Svaki od ovih aspekata su nezamenjivi, a kad shvatite da vas sve to ne košta onoliko koliko ste mislili, osmeh na licu je zagarantovan.
Prema svim ekonomskim pokazateljima, i ocenama samih privrednika, ovo je jedna od najtežih godina za poslovanje. Koje su najveće teškoće sa kojima se suočavate na tržištu?
Upravo zbog tog opšteg nezadovoljstva, jedina poteškoća koju, kao davaoci franšize, svaki put iznova moramo da prevaziđemo je - početna neverica. Ljudi koji se bave biznisom veoma su nepoverljivi i zatvoreni u početku, ali za kratko vreme shvate da je ovo zaista posao koji je otporan na krizu. Baš u ovo vreme, kad nam svega manjka, žene imaju potrebu za nečim što će im udahnuti malo luksuza, a da, pri tom, ne potroše veliku sumu novca.
Koju vrstu nakita žene najviše kupuju u ovim kriznim vremenima?
Najviše se kupuju komadi raskošnog dizajna koji od jednostavne odeće mogu da naprave glamurozan outfit. Nakit od poludragog kamenja je takođe vrlo popularan, naročito kad je reč o poklonima. Žene su se već navikle da u našim radnjama uvek mogu da nađu nakit koji im odgovara, tako da sve češće, odmah po kupovini odeće, dolaze u naše radnje da je "upotpune" odgovarajućim nakitom.
Kakvi su planovi po pitanju daljeg širenja mreže van matičnog tržišta?
Iako smo vrata prve radnje otvorili u junu prošle godine, širenje našeg franšiznog sistema se odvija brzinom svetlosti. Do kraja ove godine nam je u planu otvaranje franšiznih radnji u još tri zemlje Evropske unije, a radimo i na tržištu SAD-a, Rusije i Bliskog istoka.
Zanimljivo je da, tako reći, posao pronalazi nas, pa vrlo malo energije ulažemo u traženje novih poslovnih partnera. Sam nakit je dovoljna reklama i ljudi koji dolaze iz inostranstva žele da budu deo naše priče.
Kad je nešto dobro i kvalitetno, vest se jako brzo širi, pa nije neobično što dobijamo veliki broj ponuda za saradnju iz inostranstva. Ljudi se, jednostavno, "zaljube" u radnju u Beogradu, Amsterdamu ili Sarajevu, pa tako nešto požele da imaju i u svojoj zemlji. U junu smo učestvovali na sajmu Evropskih dizajnera nakita u Majamiju i tamo započeli saradnju sa nekoliko kompanija, tako da će nam sledeća godina, verovatno, biti u znaku osvajanja američkog tržišta.
POGLEDAJTE ČLANKE

U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com