Miris iskustva

U Čakovcu, gradiću na severu Hrvatske, već skoro četiri godine proizvode se luksuzni parfemi pod brendom Experience. Vlasnici kompanije Essentia razvijaju razne kanale prodaje, ali su vrlo brzo po pokretanju posla počeli i sa širenjem kroz franšizu. Tomislav Vrbanec, vlasnik kompanije i predsednik uprave kompanije Essentia, kaže da primalac njihove franšize može da postane svaka pravna kompanija koja bi imala ozbiljan pristup tržištu.
- Kao što znamo, franšize su osmišljene kako bi primaoci i davaoci franšize podelili rizik poslovanja, a sve sa ciljem pružanja kvalitetne usluge potencijalnim kupcima i ostvarivanja zarade. Ukoliko neko želi da postane primalac franšize brenda Experience, nisu potrebne finansijske investicije. Početna količina robe se dobija sa odloženim rokovima plaćanja, a na primaocu franšize je da, uz dobar poslovni plan i strateški pristup na tržištu, plasira robu. Pošto postoji poprilično kanala prodaje, osim otvaranja sopstvenih trgovina, svaki primalac franšize prolazi detaljnu edukaciju kako bi bio upoznat sa svime pre nego što krene u posao – objašnjava Vrbanec.
Prva franšizna trgovina ovog brenda otvorena je u Čakovcu. Isti primalac franšize upravo otvara vrata radnje u Varaždinu. U ostalim delovima Hrvatske još uvek ne postoje franšize, ali postoje generalni zastupnici za pojedine regije, koji, kroz ostale kanale prodaje, plasiraju robu na tržište.
Vrbanec ponovo naglašava da im nije važno koliko franšiznih trgovina imaju, jer postoji i niz drugih prodajnih kanala. Neki od njih su, kako kaže, s početka pokretanja možda i povoljniji. Ipak, bili bi zadovoljni kada bi pronašli kvalitetne primaoce master franšize za Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju i Bosnu i Hercegovinu.
Da bi neko pravno lice postalo primalac franšize, treba da ima dobro razrađen poslovni plan i ideju kako da plasira proizvode na tržište. Pored toga, treba da poznaje tržište na kojem će biti prisutan, kao i mentalitet i navike potencijalnih kupaca. Primalac mora da bude spreman na rad i trebalo bi da ima volju da postigne poslovni uspeh.
Prema navodima na sajtu kompanije, pomenuti parfemi se po kvalitetu znatno razlikuju od toaletnih i parfemskih voda, jer sadrže 25 odsto esencijalnih ulja. U „mirišljavim vodama“ je taj procenat pak daleko niži, do 18 odsto.
Trenutno, parfemi Experience mogu da se kupe u Nemačkoj, Švajcarskoj, Austriji, Sloveniji, Srbiji, Mađarskoj, Indoneziji. Planovi rukovodilaca su veoma ambiciozni – žele da postanu jedna od vodećih kompanija u svetu koja se bavi proizvodnjom parfema i ostale kozmetike.
POGLEDAJTE ČLANKE

U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com