Carrefour kroz franšizu

Kao što je početkom ove godine najavljeno, a o čemu smo i pisali, francuski trgovinski lanac Carrefour bi trebalo da uđe na tržište Srbije 2015. godine. Iako je za početak planirano samo otvaranje hipermarketa, koji bi se prostirao na 10.000 kvadratnih metara unutar šoping centra Delta Planet u Beogradu, možemo očekivati da će Carrefour, shodno dosadašnjoj praksi, pokušati da uspostavi i mrežu prodavnica "manjeg formata" – svojih mini marketa i tzv. convenience radnji (radnji sa ograničenim asortimanom). Na taj način Carrefour već "osvaja" tržišta Rumunije i Poljske. Praksa iz ovih zemalja pokazuje da se francuski trgovac, u tom slučaju, najčešće odlučuje za model širenja kroz franšizu.
Primaoci Carrefour-ove franšize u Poljskoj, recimo, najčešće su vlasnici malih trgovinskih radnji, koji ulaskom u franšizni sistem računaju na podršku i znanje kako da ponudu prilagode potrebama klijenta, što, u krajnjem ishodu, treba da pospeši rezultate poslovanja. – Prava franšiza ne podrazumeva samo ustupanje poznatog logotipa i brenda na korišćenje, već uspostavljanje partnerskog odnosa u kojem su obe strane, i davalac i primalac franšize, spremni da preuzmu odgovornost za razvoj poslovanja – kaže Fransoa Vensan, direktor kompanije Carrefour Polska. – Franšizni sistem Carrefour-a garantuje partnerima prenos znanja i pomoć iskusnih profesionalaca koji će pružati savet u svakoj fazi pokretanja posla – dodaje Vensan.
U Poljskoj Carrefour ima oko 350 franšiznih radnji. Međutim, broj primalaca franšize je znatno manji, pošto su neki od njih otvorili više radnji, na različitim lokacijama. Franšizni format mini marketa Carrefour Express može se naći svuda u Poljskoj – i u gradovima i u ruralnim sredinama. Poznat je po svom zelenom logotipu, uglavnom je smešten u prostor od 100 do 500 kvadratnih metara.
Drugi franšizni format Carrefour Express convenience market je tip samouslužne radnje koja se sreće u tipično urbanim sredinama, ima narandžasti logotip i ne zauzima više od 100 kvadratnih metara. Obično nudi i dodatne usluge, kao što su fotokopiranje, mogućnost plaćanja računa ili dopune kredita za telefon. Nedavno, kompanija je proširila mogućnosti franšizne saradnje i vlasnicima malih trgovina ponudila pristupanje u franšizni sistem pod brendom Globi. Ovaj tip franšizne radnje ne treba da ima više od 100 kvadratnih metara i 3.800 proizvoda u asortimanu.
U Rumuniji, Carrefour je primenio nešto drukčiju strategiju – sklopio je partnerstva s tri manja lokalna trgovinska lanca: Rost Com, Angst, koji je bio vrlo uspešan brend u Rumuniji, i Gulliver - i tako u franšizni sistem Carrefour Express uveo 28 radnji. Kompanija, međutim, samo u jednom slučaju nije integrisala sve radnje lokalnog lanca. Naime, iako je početkom juna sklopio ugovor, Carrefour je kasnije procenio da pet od devet Gulliver-ovih radnji ne ispunjava uslove franšiznog sistema i odlučio da rebrendira samo radnje koje odgovaraju korporativnim potrebama. Inače, Carrefour u Rumuniji ima ukupno 120 radnji: 24 hipermarketa, 68 supermarketa i 28 Express radnji.
Da podsetimo, primalac master franšize za zemlje ovog regiona je grčka kompanija Marinopoulos Group, koja je do prošle godine imala joint-venture s matičnom kompanijom Carrefour – CM Balkans. Kao deo CM Balkans-a, 2007. je osnovana kompanija CMB Bulgaria, koja je od 2010. zadužena za širenje i razvoj brenda na području Balkana. Na mesto izvršnog direktora ove kompanije nedavno je postavljen Miloš Ristić, nekadašnji izvršni direktor kompanije Delta Maxi.
CMB Bulgaria je do sada Carrefour brend uvela na tržišta Bugarske, Albanije i Makedonije. U Bugarskoj, Carrefour ima 9 hipermarketa i 11 supermarketa. Prvi hipermarket u Albaniji otvoren je u Tirani 2011, a godinu dana kasnije, i hipermarket u Makedoniji, u Skoplju.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com