Važno je voleti nakit

Vera Ignjatov
Pretražujući po internetu, Vera Ignjatov iz Zrenjanina naišla je na vest o prvom Sajmu franšiza koji se održavao u Beogradu. Bilo je to 2010. Pročitala je spisak učesnika, a najveću pažnju privukla joj je kompanija Dve šmizle. Sasvim prirodno, budući da su njena dva fetiša nakit i cipele. – Naravno, otišla sam u Beograd na Sajam. Na štandu je tada bila jedna od suvlasnica sa kojom sam opušteno razgovarala o mogućnostima saradnje – kaže ona na početku razgovora.
Bilo je i drugih zainteresovanih iz Zrenjanina, ali je franšizu pokrenula upravo Vera Ignjatov. Iako je kreacije i poslovni model kompanije Dve šmizle bolje upoznala tek na Sajmu, koji se održavao sredinom novembra, radnju je otvorila već početkom decembra. – Da sam više razmišljala, verovatno bih i više kalkulisala. Uzela bih papir i olovku i pravila računicu isplativosti investicije. Sve bi potrajalo mnogo duže. Ovako, bila sam nošena svojom velikom ljubavlju prema nakitu i, na sreću, zadovoljna sam izborom i poslovanjem – kaže Ignjatov.
Svoj prvi posao je i pronašla u prodavnici nakita u Zrenjaninu. Tu je radila oko pet godina. – Pronašla sam se u tom poslu. Verovatno zbog velike ljubavi prema nakitu, koji i sama pravim, stekla sam veliki broj mušterija, koji i danas kupuju kod mene – kaže ona.
U franšiznom sistemu joj najviše odgovara to što joj davalac franšize omogućava da ispolji svoju kreativnost. Naime, kada bi i sama osmislila komad nakita, sliku bi poslala u proizvodnju da se po tom modelu komad nakita izradi. Najčešće, njen predlog bude i uvažen. – Pratim trendove. Znam koje elemente imamo u proizvodnji, te od toga, najčešće, sklapam ogrlice i to "bogate", velike, jer ih obožavam. Te ogrlice koštaju od 5.000 do 7.000 dinara, ali njih najviše i prodajem. Kupci mi kažu da su taman pomislili da u prodaji ne može da se nađe veća ogrlica, ali ja ih uvek iznenadim – govori sa uzbuđenjem Vera.
Ova tridesetogodišnjakinja kaže da je najviše uzbuđena kada ide u novu nabavku robe, što se dešava svake treće subote. Moglo bi se reći da je odlazak u proizvodnju kompanije Dve šmizle u Beogradu njena hrana za dušu. Mnoštvo elemenata, raznih oblika i boja, neminovno u njoj probudi inspiraciju. Uvek izabere i nešto za sebe. Tu priliku koristi i da obiđe šoping centre, isprati trendove.
– Najviše sam uzbuđena kad idem u proizvodnju, ali i kada se vratim u svoju radnju gde mogu da složim i izložim nove komade nakita. U tome zaista uživam. Za mene su, zaista, najvažniji detalji cipele i nakit. Mogu da obučem obične farmerke i belu majicu, ali sa dobrim nakitom i cipelama, ta kombinacija izgleda savršeno. Bar je to moj ukus i izbor – kaže ona.
Koliko je zaljubljena u svoj posao govori i činjenica da je prvih meseci od otvaranja radnje sama radila. Po ceo dan je provodila u prodavnici. – Kada se to odrazilo na moj imunitet i kada sam se razbolela, odlučila sam da posao, ipak, podelim sa rođenom sestrom. Jednostavno, nisam mogla da izdržim taj tempo i nije bilo potrebe – kaže ona.
I u razgovoru s njom se vidi da joj je nakit, zaista, pasija. Baš kao i cipele. Da ima novca, odmah bi uzela, kako kaže, franšizu kompanije koja prodaje cipele. Ako bi mogla da bira, to bi prvo bio Aldo zbog, kako kaže, najboljeg odnosa cene i kvaliteta. – Nažalost, sav novac koji zaradim uložim u nove nabavke robe za radnju. Pored toga, Zrenjanin je „mrtav grad“ i ovde je, generalno govoreći, teško poslovati. Grad nema ni potencijala što se praćenja trendova tiče, kao ni po pitanju ponude i potražnje – kaže ona.
Konkurent joj je radnja s početka priče, u kojoj je i sama radila, ali kaže da je njihova ponuda potpuno drugačija i gravitira jeftinijem nakitu. Pored te radnje nakit prodaje još i P....S....Fashion, franšizni modni lanac iz Čačka. – Zdrava konkurencija je uvek dobrodošla. Kad drugi imaju posla, onda ću sigurno imati i ja – kaže ona.
Mušterije su joj obično starije gospođe, žene u penziji i, kako primećuje, profesorke. Mlađi obično dolaze kada kupuju poklon za 18. rođendan i slično. – Jedna moja mušterija ima više od trideset ogrlica. Moglo bi se reći da je kolekcionar. Druga "obožavateljka" živi u Nemačkoj i svaki put kada dođe kupi sedam ili osam ogrlica. Moji kupci su navikli da donosim nove komade svake dve do tri nedelje. Kad stigne nešto novo, uvek ima posla – kaže ona.
Mada u Srbiji svaki preduzetnik ima neku muku, ova mlada preduzetnica se ne žali mnogo. Kaže da joj nije bilo teško da pokrene firmu, o "papirologiji" se brine knjigovođa, a odličnu saradnju ima i sa ženom od koje iznajmljuje poslovni prostor. – Jedino me nerviraju izdaci za zelenilo i čistoću, i to samo zato što u Zrenjaninu nema ni zelenila ni čistoće. Nekada sam primorana da smeće iz radnje ponesem svojoj kući, jer često ne dođu na vreme da ga odnesu – kaže ona.
Međutim, koliko voli nakit i posao kojim se bavi, Vera Ignjatov nam je potvrdila još jednim gestom - na pitanje da li može da pošalje svoje fotografije, kroz osmeh je odgovorila da već ima neke, ali da će napraviti nove, sa novom ogrlicom koja joj se veoma dopala.
POGLEDAJTE ČLANKE

U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com