Poljska: Novi Carrefour svakog drugog dana

Primalac franšize ima obavezu da od Carrefour-a kupuje jedino robu sa trgovačkom markom Carrefour, s tim da nije uslovljen količinama pri nabavkama
Sreda
26.09.2012.
U sledećih nekoliko godina francuski maloprodajni lanac želi 200 novih prodajnih mesta godišnje
 

Carrefour je najveći francuski maloprodajni lanac u Poljskoj, sa preko 250 prodajnih mesta u dva formata: mini market i tzv convenience marketi (odnosno marketi sa ograničenim asortimanom).

Planom za ovu godinu predvideli su otvaranje još 200 novih prodajnih mesta, sa idejom da se takav tempo rasta održi i u narednih nekoliko godina.
- Naš franšizni koncept pokazao se vrlo uspešnim u mnogo zemalja, i smatramo da je vrlo dobro prilagođen navikama kako poljskih potrošača tako i preduzetnika, te da im takav koncept može omogućiti značajno poboljšanje u poslovanju. Time i vrlo opipljive benefite - kaže Fransoa Vinsent (Francois Vincent) direktor za franšizing u Carrefour Poljska.

Prodavnice formata Carrefour Express imaju zeleni logo, za razliku od uobičajenog plavog. Površina prodajnog mesta treba da iznosi od 100-500 m2. Drugi format, Carrefour Express convenience, predviđa manju površinu - do 100 m2, a logo je narandžaste boje.
Sistem ne naplaćuje ulaznu naknadu za pristup sistemu. Visina početne investicije za primaoca (partnera) zavisi od stanja lokacije i uopšte od područja u kome se isti nalazi. Partneri mogu samostalno da biraju dobavljače i formiraju cene proizvoda. Jedina obaveza koju imaaju je da robu sopstvene trgovačke marke (Carrefour) nabavljaju direktno od Carrefour-a, s time da ne postoje obaveze po pitanju količina, odnosno nisu obavezani minimalnim količinama. Partneri dobijaju od sistema obuku za upravljanje prodavnicama kao i kompletan enterijer i odeću za prodavce.


Igor Bogojević
franšizni konsultant