Modni pohod iz Sarajeva

Mada je pad kupovne moći i dalje izražen na mnogim od tržišta na kojima posluje Bellissima, kompanija je uspela da izbegne ozbiljniji pad prodaje. Lek su pronašli i u širenju franšizne mreže. Pored toga što će nastaviti da šire mrežu u zemljama ove regije, planiraju ulazak i na druga tržišta Evrope, ali i Azije i Afrike.
Utorak
05.11.2013.
Razvoj franšizne mreže će i naredne godine biti jedan od strateških ciljeva modne kompanije Bellissima. Planiraju da mrežu prošire i na tržišta Makedonije i Albanije.
 

Mada se izlazak iz krize najavljivao još pre nekoliko godina, činjenice govore da će ona potrajati. O tome svedoči i podatak da u mnogim zemljama regije potrošnja na malo i dalje pada. Modna kompanija Bellissima, koja pored sopstvenih prodavnica ima i franšizne, upravo je u franšizingu videla šansu, ne samo za opstanak, već i pravljenje profita. Zbog toga su svoje poslovanje u potpunosti usmerili na širenje franšizne mreže.

Razvoj franšizne mreže na prostorima Albanije i Makedonije biće jedan od strateških planova za 2014. godinu ove kompanije iz Sarajeva. - Tokom ove godine uspostavili smo kontakte sa potencijalnim partnerima iz tih zemalja, jer nam je osnovni cilj da u narednom periodu počnemo da širimo franšiznu mrežu na ovim područjima – potvrdili su nam predstavnici kompanije.

Bellissima u Hrvatskoj ima vrlo razvijenu mrežu sopstvenih prodavnica. Ulazak te zemlje u Evropsku uniju, naime, odrazio se i na poslovanje kompanije iz Bosne i Hercegovine. - Odmah nakon ulaska Hrvatske u Evropsku uniju, zapazili smo da se povećava broj kupaca, što je, na jednoj strani, značajno uticalo na obim prodaje, a na drugoj, na uspostavljanje mnogo veće granične kontrole prilikom uvoza robe. To je, zapravo, umnogome usporilo i proces poslovanja – ističu u kompaniji.

Pored Bosne i Hercegovine i Hrvatske, Bellissima posluje i u Srbiji, Kosovu i Crnoj Gori. Navike potrošača na ovim tržištima su, kako kažu, veoma slične. Međutim, ekonomska kriza se značajno osetila na svakom od njih. - S obzirom da Bellissima ima jasno definisanu ciljnu grupu kupaca, potražnja naših proizvoda u regionu je približno ista. Jedine razlike možemo da osetimo u Hrvatskoj i Crnoj Gori, uzimajući u obzir da ove zemlje u letnjem periodu posećuje veći broj turista iz različitih delova sveta, što se, naravno, odražava i na prodaju nešto drugačijeg asortimana – objašnjavaju.

Mada je pad kupovne moći i dalje izražen na mnogim od tržišta na kojima posluje Bellissima, kompanija je, kako kažu, uspela da izbegne ozbiljniji pad prodaje. - Između ostalog, reagovali smo na vreme i zatvorili radnje koje nisu bile profitabilne - kažu.

Lek su pronašli i u širenju franšizne mreže. Pored toga što će nastaviti da šire mrežu u zemljama ove regije, planiraju ulazak i na druga tržišta Evrope, ali i Azije i Afrike, koja nude veće mogućnosti za stvaranje profita, a zahtevaju manja ulaganja. - Bellissima svim svojim primaocima franšize daje ekskluzivno pravo uvida u svaku novu kolekciju, dosta vremena pre njenog lansiranja. To uključuje i uvid u planiranje svakog segmenta kolekcije - od modela, preko izbora materijala, do cene proizvoda. To nam, zapravo, pomaže da budemo vrlo konkurentni na regionalnim i drugim tržištima - ističu.

Od samog stupanja u proces franšiznog poslovanja primaoci mogu da računaju na stalnu podršku - od arhitektonskog rešenja i dizajna prodajnog mesta, preko promocije brenda do uključivanja u sve projekte koji će povećati obim poslovanja. - Takođe, zahtevamo i garantujemo poslovanje po ISO standardima – objašnjavaju u kompaniji zašto bi neko trebalo da uzme baš njihovu franšizu.

Oni kažu da svoj franšizni koncept nisu menjali. Jedina promena koju su uveli početkom ove godine jeste aktivno učešće na svetskim sajmovima tekstila u Dizeldorfu, Moskvi i Parizu. Predstavljanje na ovim sajmovima, kako kažu, Bellissimi uvećava šansu da se proširi na svetsko tržiše i proširi mrežu svojih kupaca.

Primaoci franšize im se najčešće obraćaju za pomoć pri dizajniranju enterijera prodajnih objekata, kao i pri svečanom otvaranju, a kompanija im pomaže i u marketingu i organizovanju promotivnih događaja.

Svoje primaoce, kako kažu, jako cene. Obično se radi o uspešnim poslovnim ljudima kojima je najvažnije da se ispoštuju rokovi isporuke robe, količine proizvoda, kao i cene. - Ono što je specifično za naše primaoce franšize iz regiona jeste da veoma polažu na kvalitet, ne samo materijala od kojeg se izrađuje neki proizvod, nego i kvalitet same izrade proizvoda – kažu u ovoj kompaniji.


Vesna Lapčić
saradnik