Converse u novom ruhu

Iako američka kompanija Converse svoje kolekcije obuće i odeće ne distribuira kroz mrežu franšiznih prodavnica, radnje ovog brenda ipak, po jednom aspektu, podsećaju na klasične franšize. Naime, sve Conversove radnje, bez obzira na deo sveta u kome se nalaze, teže da imaju isti vizuelni identitet - iste detalje dekoracije i uređenja prodajnog prostora.
Tako su, po uzoru na enterijer prve Converskove konceptualne radnje, koja je 2010. godine otvorena u Njujorku, nedavno i radnje u Beogradu i Zagrebu dobile prepoznatljiv Converse pečat - dekorisane su grafikama iz kataloga i aktuelnih kampanji, a prostor je "obojilo" i uvođenje autentičnih i sirovih industrijskih elemenata, kao što su pločice i beton.
Obuća i garderoba ovog američkog proizvođača se može kupiti u oko 160 zemalja. Na tržištima Srbije, Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Crne Gore i Albanije brend zastupa kompanija Triple Jump. Kako je svojevremeno za naš portal objasnio Dejan Marković, direktor marketinga kompanije Triple Jump, sa Conversom imaju ugovor o distribuciji za sva navedena tržišta. - Mi garantujemo originalnost proizvoda, odgovorni smo za sve vrste reklamacija, sugerišemo i kontrolišemo jednobraznost maloprodajnih cena. U trgovačkom rečniku mi smo veleprodavac. Marketinške akcije na teritoriji koju zastupamo radimo isključivo pod kontrolom vlasnika brenda – objasnio je tada Marković.
Kompanija Converse je osnovana 1908. godine. Pored osnivača, inovatora i vizionara, kompanija svoj uspeh, zapravo, duguje i uspehu jednog sporta – košarke. Shvativši koliko je moćan talas popularnosti igre “pod obručima”, u kompaniji su odlučili da proizvedu patiku koju bi nosili košarkaši.
Posle mnogo istraživanja, prva verzija All Star košarkaške patike je proizvedena 1917. godine - i to u jednoj boji, crnoj. To je trebalo da bude prva masovno proizvedena patika u Severnoj Americi. Sastojala se od veoma debelog, gumenog đona i platnenog gornjeg dela. Ova patika, međutim, u prvi mah nije ostavila jak utisak na košarkaše. Dvadesetih godina prošlog veka, zahvaljujući primedbama, ali i unapređenjima Čarlsa Tejlora, košarkaša i prodavca u kompaniji Converse, situacija se menja. Zbog ogromnog učinka u promociji brenda i unapređenjima u dizajnu, njegovo ime je dodato na amblem. Tako je rođena “Chuck Taylor” All Star patika!
All Star patikama crne boje ubrzo su se pridružile bele, a zatim i patike svih boja. Danas, granice u dizajnu Converse patika skoro da ne postoje.
O svetskoj popularnosti brenda, svedoči i podatak da je u jednom trenutku ovaj brend činio 80 odsto celokupne industrije patika u Americi. Međutim, u godinama koje su usledile, sa pojavom i jačanjem drugih proizvođača sportske obuće, Converse je tržišnu bitku izgubio početkom novog milenijuma. Od 2003. Converse je u vlasništvu kompanije Nike.
POGLEDAJTE ČLANKE

Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...