Nova "Šmizla"

Milica Gavrilović
"Dve šmizle" uspešno šire lanac prodavnica za prodaju svog nakita, ali ne samo kroz mrežu sopstvenih radnji – među prodajnim mestima se nalazi više od trideset franšiza i franšiznih kornera. Nedavno otvorena radnja na Topličinom vencu u Beogradu nije franšiza, ali Milica Gavrilović, vlasnica kompanije, kaže da će se tokom ove godine franšiznom sistemu sigurno pridružiti novi partneri. – Zahteva za franšizu ima, ali ne kao prošle godine. Odlučili smo da posle pola godine otvorimo još jednu svoju radnju u Beogradu, ovog puta na Topličinom vencu, jer nismo bili prisutni u tom delu grada. Pored nakita u toj radnji se mogu pronaći i torbe, novčanici, svilene ešarpe, sve što je potrebno da jedna žena izgleda još lepše – kaže Gavrilović.
Očekuje da se i ove godine maloprodajnom lancu pridruže nove franšizne radnje, bez obzira na krizu. – Ljudi koji imaju kapital, preduzimljivost i želju da rade, iskoristiće ovo vreme da nađu lokal na dobrom mestu po nižoj ceni i počeće da razrađuju posao. U bolja vremena bilo je jako teško naći lokal na dobroj lokaciji, a što je jedan od glavnih uslova za primaoce franšize. Kao primer kako se stvari razvijaju, možemo uzeti franšizni korner "Dve šmizle" u Bačkoj Palanci. Premestili su se na najbolju lokaciju u gradu, iz franšiznog kornera "prerasli" u franšiznu radnju, a deo posla koji im je bio neprofitabilan su ugasili – objašnjava Gavrilović.
Vlasnike franšiza, kako kaže, savetuju da pomno prate prodaju nakita, da poručuju manje nakita, ali češće. – Jedinstven dizajn i male serije nakita koje izrađujemo omogućavaju našim franšiznim partnerima da konstantno imaju nešto novo u ponudi, što je velika stvar. Franšize koje su u gradovima sa slabijom privrednom strukturom, slabije rade, mada i tu ima dosta izuzetaka – kaže ona.
Nedostatak finansija i pad kupovne moći se svakako odražava na poslovanje, ali kad je brend zdrav i jak, čak i u vremenima krize, mora se, kako kaže vlasnica "Dve šmizle", ići napred i biti broj jedan. – Uz dobre dizajnere i radnike koji veruju u firmu u kojoj rade, sve je lakše. Sve je to propraćeno detaljnim biznis planom jer se bez toga danas ne može. Pošto smo mala firma, mi možemo brzo i blagovremeno da reagujemo i to je jedna od naših prednosti – objašnjava ona.
Brend "Dve šmizle" je nedavno dobio još jedno priznanje. Naime, kako kaže Gavrilović, "Dve šmizle" su postale prva dizajnerska kuća sa prostora bivše Jugoslavije koja je pozvana da učestvuje na manifestaciji World Jewelry Facets 2014. koju organizuje Swarovski. – Najbolji radovi, koji se prikupljaju sa svih kontinenata, biće izlagani narednih godinu dana po svim izložbama gde učestvuje Swarovski. "Dve šmizle" će predstavljati ogrlica pod nazivom "Spring Star” – ističe Gavrilović.
POGLEDAJTE ČLANKE

U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com