Na šoljicu čaja

Goran Španiček
Kada neko proslavi deset godina poslovanja na turbulentnom Balkanu, onda sme da se kaže da se radi o uspešnoj poslovnoj priči. Kuća zelenog čaja upravo ove godine slavi deceniju otkako je Tanja Španiček u Zagrebu otvorila vrata oaze čajeva iz Kine, Japana, Afrike, Indije, Južne Amerike. Na policama prodavnice Kuća zelenog čaja, danas se, u prepoznatljivim zelenim kutijama, nalazi više od 100 vrsta čajeva u rinfuzu, originalnog porekla. Svoju ljubav prema čaju i kulturi ispijanja ovog napitka, Tanja je prenela i na supruga Gorana, tako da su posao nastavili da razvijaju zajedno, kao deo uspešne porodične priče.
Danas imaju i brojne poslovne partnere koji, pored drugih proizvoda, prodaju i njihove čajeve – ali i jednu franšiznu prodavnicu u Osijeku.
Goran Španiček, rukovodilac Kuće zelenog čaja, kaže da su u franšizngu iskusili i uspone i padove, ali da su danas, zahvaljujući iskustvu, spremni za sve izazove tržišta. – Franšiza je jedan od boljih i lakših poslovnih partnerstava ako je ugovor dovoljno kvalitetan, pošten i jednostavan. Učili smo u hodu, kao što smo se i razvijali. Bilo je mnogo padova, ali zahvaljujući kojima smo učili na teži način. Danas smo, međutim, kompetentniji za franšizni način saradnje – kaže Španiček.
Naime, prve franšize otvorene su u Zadru i Novom Zagrebu, ali ubrzo su zatvorene zbog dugova u koje su zapali partneri. Zatim je otvorena franšiza u Rijeci, ali je zbog sličnog problema zatvorena. – Tako da možemo da kažemo da je prva uspešna franšiza pokrenuta u Osijeku u sklopu tržnog centra Portanova početkom 2012. godine – kaže Španiček.
Najveći problem sa kojim se suočavaju su – ljudi, koji, kako Španiček kaže, smatraju da mogu da rade sve „i to na način koji nije primeren ozbiljnom preduzetništvu“. – Veoma je teško pronaći primaoca franšize koji ima viziju i cilj. Pored toga, svakako, velika prepreka poslovanju su i visoki porezi i cene najma prostora u tržnim centrima – kaže on.
Prema njegovim rečima, pregovorima pristupaju veoma pažljivo i racionalno jer žele da sarađuju sa partnerima dugoročno. – Naša poslovna strategija je transparentna i omogućava primaocu franšize lagan napredak i uspešno poslovanje. Podršku pružamo u edukaciji, web pozicioniranju, promociji kroz donacije i sponzorstva. Zauzvrat tražimo ozbiljno i profesionalno poslovanje – ističe on.
Primaoce franšize bi voleli da nađu u Hrvatskoj, ali i drugim zemljama regiona. – Voleli bismo da ponovo u Rijeci imamo našu „kućicu“, u Zadru takođe. Ali, verujte da nam grad ili mesto nije od tolike važnosti. Ambiciozan preduzetnički duh samog primaoca franšize, dobro percipiranje saveta i dobar pristup poslu, kao i dobra interakcija sa nama kao davaocima, ključni su za postizanje dobre poslovne klime – objašnjava Španiček.
Svakom primaocu franšize pristupaju individualno. Tokom pregovora se određuje minimalna količina čaja koju bi primalav trebalo da naruči. Primalac dobija i savete koji su čajevi među 30 najprodavanijih u Zagrebu. Budući da se platežna moć potrošača razlikuje u zavisnosti od grada, regiona ili države, pre pokretanja franšize, tim Kuće zelenog čaja će istražiti i mikro-socijalno-ekonomski status potencijalnih klijenata.
Kriza je celokupnu privredu, kako kaže, dobro uzdrmala. Ne krije da je pre 2010. prodaja bila mnogo bolja, ali ističe da su na vreme promenili poslovnu strategiju. – Naš dobavljač nas je dobro savetovao i ukazao nam na koji bismo način dalje mogli da poslujemo pozitivno, ali u „malim koracima“! Kulturu ispijanja čaja iz godine u godinu širimo, kako sami, tako i uz pomoć medija. U medijima se promovišu naučne studije koje dokazuju da je, pored vode, čaj najprirodniji napitak na svetu. Dobro je što su se ljudi u Hrvatskoj, gotovo svih dobi, prilično osvestili u pogledu sopstvenog zdravstvenog statusa, i počeli da sve više konzumiraju prirodne i zdrave namirnice, među kojima je i čaj – objašnjava Španiček.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com