Vreme za čaj

Sunčica Kos je za „Kuću zelenog čaja“ saznala od supruga koji je njihove čajeve često kupovao u Zagrebu i donosio u Osijek. Kada su prvom prilikom zajedno posetili „Kuću zelenog čaja“, ideja i koncept su joj se dopali već na prvi pogled. – Istog trena sam rekla suprugu: „Ovo bi moglo da uspe i u Osijeku!“ Tako se, zapravo, rodila ideja – kaže ona.
Međutim, i same životne okolnosti su je vodile u preduzetništvo. Pre nego što je otvorila franšiznu radnju i počela da prodaje čajeve, Sunčica Kos je diplomirala prava. Kako nije uspela da pronađe posao u struci, počela je da razmišlja drugačije – pokretanje sopstvenog posla joj je u tom trenutku izgledalo kao ispravna poslovna i životna odluka. Osijek je tako 2012. godine dobio „Kuću zelenog čaja“.
– U čaju sam uživala i pre nego što sam otvorila „Kuću zelenog čaja“. Ti trenuci su, međutim, bili retki. Tek kada sam otkrila prave, originalne, kvalitetne čajeve prekrasnih aroma, zaljubila sam se u ovaj napitak, pa mi je ispijanje čaja postala svakodnevna rutina i vreme za opuštanje, namenjeno samo meni – kaže ona.
Mada o franšizingu nije mnogo znala pre uzimanja franšize, njeno iskustvo poslovanja u franšizingu je za sada pozitivno. – Od davaoca franšize svakodnevno dobijam neophodne informacije o proizvodima, kao i savete o vođenju posla i pozicioniranju brenda na tržištu – objašnjava ona kako vidi prednosti franšizinga.
Na ruku im ide i to što se kultura ispijanja čaja, kako kaže, sve više razvija u ovom delu Hrvatske. – Jako smo srećni i ponosni jer smatramo da je „Kuća zelenog čaja“ u Osijeku vrlo važan točak u stvaranju i podsticanju takve kulture. Naši klijenti su osobe svih godina, podjednako muškarci i žene. Naravno, najviše nam dolaze ljudi iz Osijeka, ali imamo mnogo kupaca iz drugih dijelova Slavonije i Baranje. Zanimljivo je da nam značajan broj redovnih kupaca dolazi iz susedne Bosne i Srbije – kaže ona.
Osječani su se, kako kaže, pokazali i vrsnim poznavaocima čaja. – Najviše piju zelene čajeve od kojih izdvajamo Đumbir Limun, Japansko blago, Osam blaga Šaolina, Senchu i Srce Afrike. Izuzetno su popularni čajevi za ubrzavanje metabolizma i topljenje masnoća, te žuti čaj za mršavljenje – kaže Kos.
Kao i u svakom poslu, postoje, međutim, i problemi s kojima se suočavaju. Najveće muke im zadaju visoki porezi i davanja državi, nelikvidnost celokupne hrvatske ekonomije, ali i opšta teška finansijska situacija u kojoj se nalaze kupci. I pored toga, zadovoljna je poslovanjem.
U Osijeku, kako kaže, postoji mnogo trgovačkih lanaca, specijalizovanih trgovina zdrave prehrane i radnji koje proizvode i prodaju čajeve – međutim, njih ne smatraju konkurencijom. – Mi nudimo sasvim drugačiji proizvod i imamo različit pristup ciljanom tržištu. Znači, prave konkurencije koja bi predstavljala opasnost za naše poslovanje u Osijeku trenutno nema – kaže ona.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com