Potencijal za rast
Specijalizovana trgovina za prodaju kertridža, tonera i foto-papira Prink dolazi iz Italije. Prva prodavnica pod ovim brendom otvorena je 2001. godine. Danas, Prink je jedan od najpoznatijih franšiznih sistema u ovoj oblasti, sa 829 franšiznih jedinica širom Evrope. U Sloveniju je stigao 2006. preko primaoca master franšize – kompanije Eola.
Primož Pavlin, zadužen za razvoj franšize u Sloveniji, kaže da je u to vreme posao bio jako profitabilan. – Vlasnik kompanije Eola inače živi u Italiji, a odlučio je da uzme franšizu jer je reč o veoma profesionalnoj firmi koja nudi odličnu podršku primaocima franšize. Njihov program nabavke i prodaje robe je proveren i dobro funkcioniše, a roba je kvalitetna. Pri tome, ne prave probleme prilikom zamene robe koja je neispravna, te su naše mušterije zadovoljne, kao i mi. Niko nije na gubitku, što je jako važno – objašnjava Palvin zbog čega je odluka pala upravo na Prink.
Eola je od uzimanja franšize otvorila dve prodavnice u svom vlasništvu i prodala tri franšize – u Kopru, Kranju i Celju. U međuvremenu, franšiza u Kranju je zatvorena.
Kako kaže Pavlin, franšizni sistem nudi dve mogućnosti – pokretanje prodavnice ili otvaranje franšiznog kornera. Za prvu opciju, koja uključuje i punjenje robom u određenoj vrednosti, treba izdvojiti nešto više od 20.000 evra. Za uloženi novac primalac dobija kompletnu opremu: stalaže, reklame, pult, kasu, svetleći natpis na radnji, unutrašnju rasvetu, kao i Prink računovodstveni program i program za račune i nabavku.
Franšizni korner je znatno jeftinija opcija koja košta 3.000 evra bez poreza, pri čemu se naručuje roba u vrednosti od oko 2.000 evra. Roba se plaća odmah, a primalac dobija stalaže, reklamu i Prink računovodstveni program.
Na mesečnom nivou, pak, izdvaja se naknada koja iznosi dva odsto od prometa. Ta naknada se, kako kaže Pavlin, pre svega koristi za reklamiranje brenda. Ističe i da posebno znanje za pokretanje ovog posla nije potrebno jer bi primalac prošao kroz obuku u njihovim prodavnicama, a i uvek su dostupni za primaoce u slučaju da naiđu na problem.
Iako se, kako kaže, u Sloveniji još uvek osećaju posledice ekonomske krize, i uprkos tome što većina ljudi pokušava da smanji troškove, kertridži i toneri su proizvodi bez kojih se danas ne može. Za kompanije u ovoj branši, potrebno je samo pronaći način da se prilagode prilikama na tržištu. – Mi, na primer, nameravamo da dve prodavnice koje imamo spojimo i da se preselimo na frekventnije mesto. Činjenica je i da je prisutno dosta lokalnih prodavnica koje imaju veoma niske cene. Međutim, naša prednost je što imamo vrlo širok asortiman i što se proizodi dobijaju odmah. Svaki početak je težak, to svi znamo – kaže Pavlin.
Još jedan od preuslova za uspeh poslovanja je da prodavnica bude otvorena u oblastima i gradovima sa najmanje 150.000 stanovnika, dodaje Pavlin.
POGLEDAJTE ČLANKE
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja razvoj na tržištima Balkana.
Primalac master franšize Mobile Outfitters-a, koncepta za zaštitu i stilizaciju mobilnih telefona, prepustiće novim partnerima svoje dobro razrađene poslovnice u Srbiji. Ujedno, „master“ najavljuje i širenje u regiji.
Nova poslovnica brenda Mobile Outfitters otvorena je u Nišu. Primalac master franšize za teritoriju Srbije najavljuje inovacije i dalje širenje mreže.
Šta su preduslovi za dobro poslovanje, koliko je važna priprema pre ulaska u franšizing i zašto je Mobile Outfitters dobra poslovna prilika, govori Bogi Cvetković, primalac master franšize za teritoriju Srbije
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.