Od samog početka u franšizingu
Prva Zoom Optika je otvorena sredinom 2013. godine u Banja Luci u okviru Klinike Svjetlost Banja Luka. Danas, pored te poslovnice, u lancu posluju još dve radnje – jedna se takođe nalazi u Banja Luci, druga je u Vitezu. Kada je otvorena prva radnja, vlasnik koncepta nije želeo da se zadrži samo na tome – od početka je postojala želja da se razvije čitav lanac optičarskih radnji, a rešenje je pronađeno u franšizingu. – Bio bi to prvi slučaj poslovanja kroz franšizu kada su u pitanju optičarske radnje u Bosni i Hercegovini – kaže Sara Trifunović, direktorka Zoom Optika.
Naime, pre nego što je odlučeno da sami uđu u franšizing i postanu davaoci franšize, u Zoom Optici su nameravali da pronađu optičarski brend na matičnom tržištu koji se razvija na ovaj način i kojem bi mogli da se pridruže kao – primaoci franšize. Shvatili su, međutim, da takav sistem ne postoji čak ni u jednoj od zemalja u okruženju. Sa druge strane, ističe Trifunović, ni velike i dobro razvijene franšize u ovoj oblasti iz Evrope i sveta još uvek ne vide interes u širenju na malim tržištima, tako da ni sa te strane nisu mogli da računaju na ulazak u već razrađen sistem.
Ovo su, zapravo, bili i ključni razlozi zbog kojih su u Zoom Optici odlučili da razviju franšizni model i drugima ponude ono što sami nisu mogli da nađu. – Tako smo, od samog početka, počeli da radimo na stvaranju vlastitog brenda, da bismo kasnije čitav koncept mogli da ponudimo zainteresovanim partnerima kao franšizu – objašnjava Trifunović, a da su uspeli u tome, potrvđuje i činjenica da samo posle godinu dana rada već imaju nekoliko potencijalnih primalaca franšize.
Da bi postao deo franšiznog sistema Zoom Optike, potencijalni partner bi trebalo da ima poslovni prostor u vlasništvu ili ugovor o zakupu koji se ne može raskinuti u narednih 5 godina. Drugi važan preduslov je lokacija prodavnice, dok se o svim ostalim uslovima dogovara i oni pre svega zavise od grada ili oblasti u kojima se franšiza otvara, veličine poslovnog prostora, broja zaposlenih...
Primalac franšize, s druge strane, može da očekuje maksimalnu podršku. – Svi korisnici naše franšize će imati punu podršku – i kada je u pitanju reorganizacija radnje, opremanje novom opremom i izgled enterijera, nabavka robe, obuka osoblja, ali i organizovanje oftalmoloških pregleda – kaže Trifunović.
Kada razmišljaju o idealnim primaocima franšize, kaže da su to pre svega ljudi iz struke – optometristi ili optičari koji su već upućeni u specifičnosti posla. Međutim, primaoci franšize mogu biti i svi koji žele biti investitori u novu poslovnu aktivnost. – Pošto smo ekonomski i poslovno specifična zemlja, osnove franšiznog paketa su isti za sve zainteresovane, a ostali detalji se mogu dogovarati i individualizovati – dodaje Trifunović na kraju.
POGLEDAJTE ČLANKE
Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među kompanijama koje su se našle na NIN TOP 500 listi najvećih preduzeća u Srbiji ima 18 sistema koji posluju i u franšizingu. Polovina tih kompanija se nalazi među prvih 100.
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com