Rast prodaje, ali i novi izazovi
- Nastavićemo sa dugoročnim ulaganjima i različitim strategijama razvoja kako bismo H&M učinili još snažnijim.
Karl-Johan Persson
Najnoviji finansijski izveštaj najpoznatijeg švedskog proizvođača i prodavca odeće – Hennes&Mauritz – pokazuje da bi u kompaniji mogli da budu zadovoljni rezultatom "u prvom poluvremenu". Naime, kompanija je objavila je da je u prvih šest meseci tekuće fiskalne godine (1. decembar 2013. – 31. maj 2014.) ukupna prodaja – sa PDV-om, izražena u lokalnim valutama – porasla 14 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Pretočeno u švedske krune, prodaja bez PDV-a iznosila je 69,970 miliona (1,1 milijarda dolara), što je povećanje od 17 posto. U ovom periodu, neto profit kompanije povećan je 19 posto, dok je samo u poslednja tri meseca porastao 25 posto, što je najveća stopa kvartalnog rasta u poslednje četiri godine.
Pored toga što je prolećna kolekcija bila "dobro prihvaćena", rast prodaje i naročito dobri rezultati u drugom kvartalu povezuju se i sa neverovatno dobrim prijemom H&M brenda u Australiji. Tamo je, početkom aprila, otvorena prva i reprezentativna radnja, na jednoj od prestižnih lokacija u Melburnu. Drugi razlog je, navodi se u saopštenju, pokretanje online prodaje u Francuskoj početkom marta, gde je, već na samom početku, počela da daje vrlo dobre rezultate. Snažan razvoj ostalih brendova iz portfelja kompanije – COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday i H&M Home – takođe je uticao na ukupan rast prodaje.
Kompanija u ovoj godini namerava da nastavi da širi prodajnu mrežu, što znači da će, kako se navodi, otvoriti 375 novih prodavnica širom sveta. Ulazak na nova tržišta – Filipine i Indiju – planiran je za jesen. – Primećujemo da određeni segmenti u koje smo dugoročno ulagali počinju da donose profit – naš brend & Other Stories, kao i online prodaja u Sjedinjenim Državama i Francuskoj – izjavio je Karl-Johan Persson, izvršni direktor komapnije. – Međutim, nastavićemo sa dugoročnim ulaganjima i različitim strategijama razvoja kako bismo H&M učinili još snažnijim. Ove jeseni, recimo, pokrenućemo online prodaju u Španiji i Italiji, a krajem ove godine i u Kini. Sledeće godine planiramo pokretanje online prodaje u još 8-10 zemalja – dodao je Persson.
Švedski modni gigant ima više od 3.200 prodavnica u 54 zemlje širom sveta, uključujući i tržišta na kojima se razvija kroz franšizing (Liban, Izrael, Maroko, Jordan, Tajland, Kuvajt i Indonezija). Samo u poslednjoj deceniji utrostručen je broj radnji koje posluju pod ovim brendom. U ovom regionu H&M svoje radnje ima u Hrvatskoj (14) , Srbiji (3) i Sloveniji (11), a prisutan je direktno.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...