Tržište koje obećava (region)
Prema podacima koje je objavila konsultantska kuća Frost&Sullivan, evropsko tržište auto-delova, da podsetimo, vredno je 100 milijarde evra. Istraživanje pokazuje da prihodi rastu 2,4 procenta godišnje, što ukazuje i na evidentan oporavak od krize koja je industriju auto-delova pogodila 2009. i 2010. godine. Rast tržišta se očekuje širom Evrope, a stručnjaci iz oblasti franšizinga procenjuju da je ova industrija više nego povoljna i za razvoj putem franšizinga.
Kako smo prethodno pisali, od lanaca koji posluju franšizno, jedino je Vulco rasprostranjen regionalno, a pod tim brendom posluju vulkanizeri u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji i Makedoniji. U Hrvatskoj, pod brendom Vulco posluju 42 franšizna partnera, Sloveniji 44, a u Makedoniji sedam.
Pored pomenutog Vulca, u Hrvatskoj je malo porodično preduzeće – Tokić autodijelovi – preraslo u ozbiljan franšizni sistem. Samo u ovoj godini ovom lancu prodavnica auto-delova pridružilo se pet partnera - u Novskoj, Dubrovniku, Virovitici, Drnišu i Đakovu. Kompanija je osnovana 1990. Ovlašćeni je uvoznik i distributer 135 najpoznatijih svetskih proizvođača delova za sve vrste ličnih i teretnih automobila, navodi se na zvaničnom portalu kompanije. Franšizni model poslovanja uvodi se 2005, a danas zajedno sa franšiznim partnerima mreža broji 100 maloprodajnih prodavnica širom Hrvatske i Bosne i Hercegovine.
U Hrvatskoj se kroz franšizu razvija i AH servis, u vlasništvu kompanije Auto Hrvatska Autoservisi, koji nudi ujedno servisiranje, ali i prodaju auto-delova. Kako se navodi na zvaničnom portalu, mrežu trenutno čini 41 prodajno-servisni centar.
U Sloveniji, pak, pored Vulca posluje još jedan veliki lanac vulkanizera i auto-mehaničara – B.H.S. Service. Pod ovim brendom rade i maloprodajne radnje, tako da B.H.S. objedinjuje trgovinu i uslugu. Servisi kao i maloprodajne radnje razvijaju se kroz franšizu. Prema podacima sa zvaničnog portala, u lancu mehaničara i vulkanizera posluje 47 primalaca franšize, dok su u maloprodaji svega tri franšizne prodavnice. Lanac B.H.S. se nalazi u vlasništvu kompanije Bartog d.o.o. Trebnje, koja na tržištu Slovenije posluje već 25 godina i jedan je od lidera u distribuciji auto-delova i servisa automobila.
POGLEDAJTE ČLANKE
Andrej Tomljenović iz Osijeka se četiri godine samostalno bavio ugradnjom auto-folija. Razmišljajući da proširi posao, došao je do Car Foil Shop-a. Danas je primalac master franšize ovog brenda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i ugradnju auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primalac master franšize za Hrvatsku biće ujedno zadužen i za teritoriju Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za ugradnju folija, sada ima u ponudi nekoliko franšiznih formata. Jedan od njih je pogodan i za manja mesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim gradovima se nudi franšiza ovog brenda i kako vidi dalji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primalac master franšize za Sloveniju
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
I benzin teče kroz franšizu
S kim da komuniciram u vezi frnsuiznog poslovanja
Franšiza za novo ruho automobila
Jako je lepo kad se nešto napiše o ljudima koji pošteno i marljivo rade i pružaju vrhunsku uslugu. Naime, ulepšao sam i osposobio za pojavu na ulici svoj prilično stari...