Novi regionalni igrač

Bojan Mitić
(treći sleva, na svečanom otvaranju radnje u Beogradu)
Prva franšizna prodavnica košulja Tudors otvorena je u junu ove godine u Beogradu, a nedavno je ovaj turski brend stigao i u Niš. Primalac master franšize za tržište Srbije je kompanija BJN koja već u svom portfelju ima nekoliko, pre svega modnih brendova, čiji je primalac franšize. Bojan Mitić, direktor kompanije, kaže da početni rezultati pokazuju da brend ima potencijal i sigurno mesto na tržištu. – Pažljivo smo analizirali sve aspekte pre potpisivanja ugovora sa turskim proizvođačem i vlasnikom brenda, firmom Ayaydin Textile Group. Potrudili smo se da što bolje lansiramo brend. Dva meseca nakon otvaranja radnje u Beogradu, otvorili smo i prodavnicu u Nišu, dok smo u pregovorima sa tržnim centrima i drugim zakupodavcima na „premium“ lokacijama – kaže Mitić.
Tudors je mlad turski brend koji postoji svega tri godine, ali je za to vreme „narastao“ do ozbiljnog igrača. Njegova maloprodajna mreža broji već 140 radnji na dva kontinenta. Prilikom izbora franšiza, prema rečima Mitića, kandidat mora da bude veoma obazriv i to treba da učini na osnovu pažljivog praćenja tržišta. – Kada je BJN sa kompanijom Grandi Progetti iz Rima, vlasnikom brenda 7camicie, potpisao ugovor o master frnanšizi 2008. tada je u samoj Italiji postojalo svega 36 7camicie radnji. Pored toga, ni mi u kompaniji nismo mnogo znali o maloprodaji. Danas, skoro sedam godina kasnije, 7camicie postoji u 60 zemalja sa više od 500 maloprodajnih objekata. Uz njih smo rasli i mi, učili i otvarali svoje maloprodajne objekte, u Srbiji, Bugarskoj, Makedoniji, Južnoafričkoj Republici, Kosovu. Sada taj potencijal vidimo i u brendu Tudors. Koncept brenda je odličan, a sama organizacija kompanije je besprekorna – objašnjava Mitić.
On dodaje da nije zanemarljiva ni činjenica u kojoj se fazi razvoja nekog brenda postaje i njegov primalac. –Uslovi dobijanja franšize u „infant“ fazi koncepta su daleko povoljnij, a koncept može da bude duže uspešan, jer svaki proizvod se nakon lansiranja i faze sazrevanja ipak nekada mora naći i u fazi pada ili nestajanja... Setimo se brendova kao što je bio Simod kod nas, ili, recimo, strani Carera, Diadora, And1, Asics – navodi Mitić.
Kompanija BJN želi da do kraja godine otvori još tri Tudors radnje. Na žalost onih koji bi eventualno želeli da postanu pojedinačni primaoci ove franšize, BJN nije u mogućnosti da i na taj način širi brend. – Primalac franšize mora da ima direktan kontakt sa principalom, tako da ne postoji mogućnost da dalje dajemo franšizu jer principal ne želi posrednike u odnosu sa primaocima franšize. Postoji mogućnost da ukoliko revnosno ispunjavamo ugovorne obaveze, postanemo i glavni partner brenda Tudors u regionu, a da Beograd bude logistički centar, možda čak da u Srbiji bude otvoren i proizvodni centar. To su nam cilj i misija – naglašava Mitić.
Vlasnik brenda i kreativni um celog koncepta, Yasar Ayaydin je, kako kaže Mitić, već izrazio želju da sa kompanijom BJN razvija maloprodaju u regionu. – On je sam uočio da Beograd može i treba da bude veliki distributivni centar za Tudors, i to ne samo za region Balkana, već i šire – kaže Mitić.
POGLEDAJTE ČLANKE

Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...