Izazov koji motiviše

Sredinom prošle godine, uz veliku pažnju medija i prisustvo poznatih zvanica, otvorena je prva franšizna radnja modnog brenda P....S....Fashion u Hrvatskoj. Tako su Zagrepčani i posetioci gravnog grada Hrvatske dobili priliku da nose modele ove čačnske modne kuće.
P....S....Fashion nije, međutim, bio potpuno nepoznat brend na hrvatskom tržištu. Kolekcije su se i pre toga mogle naći u nekoliko multibrend butika u nekoliko gradova Hrvatske. Trenutno, pored pomenute franšizne radnje u Zagrebu, odeća modne kuće P....S....Fashion može se kupiti još u Splitu i Puli.
Za kompaniju se širenje mreže nije na tome završilo. Prošle godine brend se pojavio u još jednoj zemlji regiona – Makedoniji. Franšizna radnja u Skoplju će, zapravo, u oktobru ove godine proslaviti svoj prvi rođendan.
Jelena Karanac, portparol kompanije P....S....Fashion, kaže da nije jednostavno započinjati poslovanje na inostranim tržištima, ali da je to izazov koji motiviše. – Ta tržišta su za nas još uvek nedovoljno poznata, jer ne možemo znanja i iskustva koja imamo sa domaćeg tržišta da primenimo i kod njih. Svako tržište ima neke svoje zakonitosti koje su karakteristične i autentične i mi moramo da im se prilagođavamo. Takođe, i primaoci franšize u tom procesu moraju da prođu kroz neku vrstu prilagođavanja davaocu franšize – kroz upoznavanje sa brendom, imidžom, načinom na koji funkcionišemo i slično. To nije jednostavan proces, ali nas motiviše – objašnjava Karanac.
P....S....Fashion svoju odeću prodaje i u Bosni i Hercegovini i u Crnoj Gori. Karanac kaže da je na svim tržištima u regionu kriza još uvek prisutna, s tim što se negde „oseća“ više, a na nekim tržištima manje. – Rekla bih, ipak, da značajne razlike nema. Ono što nam je svima zajedničko jeste uvek prisutna želja žena da izgledaju lepo i negovano, i to je ono što je naša prednost – dodaje Karanac.
Uspeh za ovu kompaniju bi, prema njenim rečima, bio da poslovni rezultati u ovoj godini ne zaostanu za 2013. imajući u vidu zaista tešku ekonomsku situaciju. – Postoje planovi za dalje širenje mreže, ali bićemo oprezni i analitični u donošenju takvih odluka – ističe Karanac.
POGLEDAJTE ČLANKE

Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...