Tattoo nije tabu

Snežana Dubajić
Osamdesetih godina 20. veka, kada je Snežana Dubajić odlučila da otvori tattoo centar, tetoviranje je bilo tabu tema, a oni koji su voleli da iscrtavaju svoje telo posmatrani su uglavnom kao „ljudi sa margine“. Ona je, ipak, odlučila da spoji svoje dve ljubavi, slikarstvo i tattoo, i otvori Centar Sinđel u boemskoj četvrti Beograda – Skadarliji. – Tada je tetoviranje zaista bilo tabu. I oni koji bi dolazili samo da se raspitaju, žene pre svega, tresle su se, da ne govorim koliki je strah bio kada bi došle na zakazan termin. Sada se neki ljudi tetoviraju između odlaska kod kozmetičara i kupovine na pijaci. Toliko su se vremena promenila – kaže ona.
Danas se Sinđel, takođe, nalazi u samom centru grada, uspešno poslujući duže od dve i po decenije. – Ni sama ne znam u kom trenutku sam od umetnice postala poslovna žena, ali zaista verujem da sam napravila ozbiljan i zahtevan poslovni koncept kakav ne samo da ne postoji u Srbiji, nego ga nisam sretala ni u drugim zemljama, a mnogo sam putovala. Jako sam srećna i ispunjena što sam ostvarila svoju ideju i što i dalje napredujemo, ali nisam zadovoljna što sam u njoj usamljena. Da je više ovakvih centara, i naša profesija bi bila „na boljem glasu“ – kaže ova umetnica i preduzetnica.
Sinđel je, naglašava ona, tokom vremena postao mesto na koje rado dolaze čak i roditelji sa decom, budući da se pored tetoviranja u Centru radi i pirsing i prodaje specifičan nakit, namenjen, prevashodno, ljudima koji vole body art.
Kada je Snežani Dubajić pre četiri godine stiglo nekoliko upita za franšizu, i to iz susednih zemalja, rodila se i ideja o takvom modelu širenja poslovnog koncepta. Uspešnost njenog načina rada nije bila upitna, kao što, kako kaže, nije ni sada, ali ipak do pokretanja franšize nije došlo. To je, međutim, nije obeshrabrilo te je rešila da pripremi franšizni koncept čekajući „pravog“ primaoca. – Centar Sinđel, ipak, nije samo jedna obična tattoo radnja, već zahtevan poslovni koncept koji mislim da nije lako ispratiti. Radnje za tattoo su u Srbiji uglavnom ilegalne, nalaze se u nekim skrivenim prostorima, a ja sam još osamdesetih izabrala da poslujem transparentno. Takav koncept, istina, košta – kaže Snežana Dubajić i dodaje da je svesna da trenutno nisu najbolja ekonomska vremena za investiranje.
Foto: Sinđel
– S druge strane, mnogo je ljudi koji su nadareni u ovom poslu i odlučuju se da započnu poslovanje u nekom svom delu stana, podrumčetu, da se reklamiraju preko Facebook-a ili sajta i da se tako probijaju. Ne mislim da je to pametno rešenje – ukoliko je neko talentovan, zašto ne bi izabrao najbolje. Izborom našeg poslovnog modela išao bi deset koraka ispred drugih, ali ljudi se teško odlučuju da posluju potpuno legalno, u sistemu u kojem se poštuju određenja pravila, ali se i garantuje da će klijent biti zadovoljan – kaže ona.
Idealan primalac franšize Sinđel bi, prema njenim rečima, bio neko ko voli ovaj posao, ko je i sam tattoo majstor, ali i koji ima finansijskih stredstava da započne posao. Naravno, primalac franšize može biti i samo investitor koji bi uložio novac i zaposlio dobre tattoo i pirsing majstore. – Naš franšizni paket svakako obuhvata edukaciju i pripremu tattoo i pirsing majstora, snabdevanje nakitom i materijalom za rad. Sistem rada mora da bude kao što je u centru Sinđel. Prednost primalaca franšize se ogleda upravo u tome što je Sinđel brend kojem se veruje i koji je pozicioniran na tržištu, te su time i troškovi reklamiranja svedeni na minimum, a marketing bismo zapravo radili mi. Reč je o starom brendu koji postoji duže od dve decenije – naglašava Snežana Dubajić.
Foto: Sinđel
Lokal bi, kako kaže, trebalo da bude na dobroj lokaciji i ne bi trebalo da ima manje od trideset ili četrdeset kvadrata. – Dakle, to jeste skrominje od beogradskog centra koji ima 120 kvadrata, ali upravo zbog toga što smo svesni da je ovoliki lokal za manje sredine ambiociozan, kvadratura je manja. Možda se ljudi i plaše da ne mogu da dostignu naš standard, ali to je pogrešan stav jer bismo im mi pružili stalnu podršku u edukaciji.
– S druge strane, ne želim ni da neko uđe olako u posao, jer nikada nisam radila stvari da bi one opstale kratkoročno i nije nam u interesu da se franšiza otvori i brzo zatvori. Možda trenutno nema mnogo ljudi koji imaju hrabrosti da investiraju, ali ja verujem u uspešnost koncepta uz dobar pristup poslu. Najzad, mi stalno unapređujemo poslovanje i verujem da smo deset koraka ispred tržišta. Treba samo imati na umu da je ovo vrlo ozbiljna profesija – objašnjava ona.
POGLEDAJTE ČLANKE

DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sad u fokusu i kako će se nadalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alešandre Lorenso
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...