Grof iz Firence na Balkanu

Sanja Đorđević
Prva franšizna radnja italijanskog modnog brenda Conte of Florence otvorena je sredinom 2014. godine. Kompanija Velvet Sport, primalac master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije, najavila je još tada da će nastavatiti da širi mrežu. Brend se odnedavno može naći i u Big šoping centru u Novom Sadu, a vlasnica kompanije Sanja Đorđević kaže da sada razmišljaju o širenju davanjem pojedinačne (single-unit) franšize. – U Beogradu i Novom Sadu nemamo nameru da dajemo franšize. Za sada nam je cilj da uđemo u najveće tržne centre u Beogradu i pregovori su u toku. S druge strane, primaoci franšize su dobrodošli iz drugih gradova, poput Niša, Kragujevca, Kruševca, ali i iz okolnih zemalja – Makedonije, Bosne i Hercegovine – kaže Đorđević.
Mada je njena kompanija primalac master franšize za sve zemlje regiona, Đorđević kaže da za tržište Slovenije nisu zainteresovani, budući da na tom tržištu Conte of Florence već ima monobrend radnju. – Ovde je, pre svega, reč o fer-poslovanju. Nema potrebe da ulazimo na to tržište – objašnjava ona.
U Hrvatskoj, pak, postoji uvoznik ovog brenda, a odeća Conte of Florence se prodaje u okviru multibrend radnje. – Ukoliko bismo išli sa franšizom u Hrvatsku, onda bismo je svakako prvo pounudili tamošnjem uvozniku – objašnjava Đorđević.
Za tržište Crne Gore već je potpisan franšizni ugovor sa kompanijom Time Marine, dugogodišnjim partnerom kompanije Velvet Sport. Prvobitno je planirano da se radnja otvori tokom ovogodišnje letnje sezone, ali su se pripreme odužile, te će se Conte of Florence, prema njenim rečima, u Crnoj Gori pojaviti tokom 2015.
Iskustvo u trgovini modnim brendovima je uslov da bi neko postao primalac ove franšize, kao i posedovanje dovoljno kapitala za opremanje lokala i inicijalnu kupovinu. Kupovina je moguća uz bankarsku garanciju ili avansno plaćanje. – Lokal je neophodno opremiti po projektu davaoca franšize iz Italije. Davaoci franšize vraćaju novac za opremanje lokala, ali kroz veće rabate u periodu od dve godine – kaže Đorđević.
Ugovor se potpisuje na minimum tri godine i ukoliko postoji obostrani interes, automatski se produžava na još tri godine. Idealno je da, kaže Đorđević, primalac poseduje sopstveni lokal, ali to nije nužni uslov.
Ona kaže da je tržište odlično reagovalo na novi brend i da se na osnovu zastupljenosti robnih marki u tržnim centrima u Srbiji stiče pogrešan utisak o ovdašnjim potrošačima. – U domaćim tržnim centrima uglavnom su zastupljeni brendovi niske cenovne kategorije, a Srbija nije samo to. Postoji srednja klasa koja može sebi da priušti nešto skuplje brendove – to su advokati, doktori, ljudi od stila. Potrebno je polako i pažljivo raditi, ali tržište za ovaj i slične brendove sigurno postoji – ističe Đorđević.
POGLEDAJTE ČLANKE

Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...