Siguran plasman

Prednost je, međutim, što to može biti i jednostavniji put do inostranih tržišta. Proizvođač, takođe, neretko ima podršku trgovca prilikom razvoja i pozicioniranja proizvoda.
S druge strane, proizvođač mora da bude spreman da radi za malu zaradu i da se vodi logikom ekonomije obima. Često se od proizvođača može čuti i da je to lakši, ako ne i jedini put da na police trgovca uđu sa premium brendom.
Da bi radili za trgovce, proizvođači moraju da ispune niz uslova koji se, pre svega, odnose na kvalitet proizvoda i proizvodnje. Zato trgovci i zahtevaju da proizvođači poseduju određene sertifikate, kao što traže i dozvolu da sprovedu kompletnu kontrolu proizvodnog procesa, ponekad i iznenadne kontrole rada. Drugi uslov je poštovanje naručenih količina robe, odnosno kontinuitet isporuke.
Trgovačke marke u maloprodajnom lancu Dehaize grupe zastupljene su u gotovo svim kategorijama. Martina Petrović, portparol kompanije Delhaize, kaže da su odnedavno razvili privatnu robnu marku „Od naše zemlje“ koja nudi karakteristične, tradicionalne proizvode sa ovih podneblja poput ajvara, pekmeza, suhomesnatih proizvoda i slično.
- Nedavno smo pod brendom Delhaize u našu ponudu uvrstili delikatese svetski poznatih kuhinja: meksičke, azijske i indijske. Naši potrošači od sada, kroz proizvode privatne robne marke, dobijaju mogućnost povoljnije kupovine proizvoda, koji pored odlične cene nude i kvalitet – kaže Martina Petrović.
Jelena Popović, portparol kompanije Metro Cash & Carry, kaže da proizvođači koji rade za tu kompaniju imaju priliku da svoje proizvode izvoze u 29 zemalja, na tri kontinenta.
– Trenutno se proizvodi iz Srbije izvoze i prodaju u devet evropskih zemalja. Izvoze se gotovo sve vrste proizvoda. U Metro u Moldaviji, na primer, 24 sprska proizvođača izvozi više od 230 artikala, a do sada je izvezeno više od 200 tona proizvoda – objašnjava Popović.
Ona naglašava i da su prednosti za proizvođače koji rade za Metro višestruke: osigurana im je proizvodnja unapred dogovorenih količina robe, znatno se smanjuju troškovi proizvodnje i transporta, nisu potrebna ulaganja u marketing (poput istraživanja tržišta), kao ni u predstavljanje, distribuciju i unapređenje prodaje, što na kraju rezultira povoljnijim cenama u odnosu na druge proizvođačke marke. Glavna prednost za kupce je u tome što kupuju proizvode proverenih proizvođača, po povoljnijim cenama, jer su ukupni troškovi proizvodnje manji.
U kompaniji Mercator kažu da imaju oko 1.000 artikala sopstvene trgovačke marke u mnogim kategorijama. - Mercator je u saradnji sa srpskim proizvođačima razvio i blizu 200 proizvoda, koji se ekskluzivno prodaju samo u objektima Mercator i Roda – kažu u toj kompaniji.
Cilj trgovačke marke je da potrošačima ponudi najbolji odnos cene i kvaliteta. Zbog krize su ti proizvodi postali naročito traženi i njihovo učešće u ukupnoj prodaji konstantno raste. Martina Petrović iz Dehaizea kaže da je učešće private brand proizvoda u ukupnom prometu Delhaize Srbija ove godine dostiglo 15,5 odsto i da je ostvaren rast viši od 10 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Trgovci kažu da za njih rade mahom domaće kompanije. Za privatnu robnu marku Dehaize-a 75 odsto rade domaći proizvođači. Za artikle Mercator trgovačke marke radi čak 80 domaćih proizvođača. Broj stranih proizvođača je manji, i ima ih ukupno 30. "Trudimo se da ovim odnosom doprinesemo razvoju domaće privrede, podignemo standarde i obezbedimo kvalitet i raznovrsnost za naše potrošače".
U proizvodnji Metro robnih marki učestvuje više od 100 srpskih proizvođača sa više od 1.200 artikala.
Istraživanje Ipsos Strategic Marketing-a, objavljeno početkom godine, pokazuje da oko pet odsto ispitanika smatra da su trgovačke robne marke kvalitetnije od brendiranih, dok trećina populacije kupuje jefinije robne marke, što se pokazalo kao šansa za velike trgovinske lance.
Očekuje se da će učešće privatnih robnih marki, čiji su proizvodi od 15 do 40 procenata jeftiniji od brendiranih proizvoda, znatno porasti i predstavljati jednu od oblasti na koju će se fokusirati trgovci u Adrija regionu, koji obuhvata države nekadšnje Jugoslavije - zaključuje se u izveštaju pomenutog istraživanja.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com