Modne franšize za preduzetne

Brendovi Pierre Cardin i Verde su se do sada prodavali isključivo u multibrend radnjama. Sada postoji mogućnost otvaranja franšize – za brend Pierre Cardin u svim zemljama bivše Jugoslavije, za brend Verde – u Srbiji.
Četvrtak
09.04.2015.
Kompanija Pro Domo System ekskluzivni je zastupnik brenda Pierre Cardin za asortiman obuće i brenda Verde za asortiman tašni i modnih dodataka. Planira i davanje franšize.
 

Pre tri godine, kompanija Pro Domo System d.o.o. postala je ekskluzivni zastupnik i distributer za obuću francuskog brenda Pierre Cardin za sve zemlje bivše Jugoslavije. Đura Šešlija, vlasnik kompanije, kaže da, pored toga što su ekskluzivni zastupnici, takođe imaju mogućnost davanja franšize. – Za sada obuću brenda Pierre Cardin prodajemo samo kroz multibrend radnje i, praktično, radimo samo distribuciju. Franšizing jeste dobar poslovni model, posebno zbog toga što je brend daleko prepoznatljiviji ukoliko se prodaje kroz monobrend radnje i daleko se bolje pozicionira na tržištu. Međutim, svesni smo teške ekonomske situacije zbog čega do sada nismo aktivnije promovisali ovu poslovnu mogućnost, već smo se mahom koncentrisali na distribuciju – objašnjava Šešlija.
Inače, brend Pierre Cardin svoju maloprodajnu mrežu širi kroz franšizing širom sveta.

Krajem prošle godine, kompanija Pro Domo System postala je ekskluzivni zastupnik i grčkog brenda Verde za teritoriju Srbije. Brend je poznat po tašnama, a za sada se asortiman ovog brenda takođe prodaje samo u multibrend radnjama. – Mislim da je potencijal razvoja maloprodaje ovog brenda kroz franšizu zaista velik na čitavoj teritoriji Srbije. Mogli bismo reći da je reč o srednjoj cenovnoj kategoriji i tašne su dostupne domaćim potrošačima, a kvalitet je zaista visok. Drugu prednost vidim u tome što je konkurencija u ovom segmentu mala – objašnjava Šešlija.

On ističe da ni za jedan ni za drugi brend ne postoje nikakve franšizne naknade, već samo obaveza nabavke robe. – Primaoci franšize bi od nas dobili gotov projekat i dizajnerska rešenja po kojima bi uredili radnje. Teško je govoriti kolika bi bila visina investicije jer bi to zavisilo i od neophodnih radova koji bi morali da se izvedu u lokalu. Pored toga, za Pierre Cardin, na primer, ne postoji mogućnost dopune robe, već se roba kupuje sezonski, pa bi se visina nabavke odredila tek nakon detaljne analize potencijala određenog tržišta – kaže Šešlija.

Pored toga što je ekskluzivni zastupnik pomenuta dva brenda, kompanija Pro Domo System razvila je i sopstveni brend obuće i jakni Korifeo. Reč je, kako kaže Šešlija, o „priči“ koja je tek na početku svog puta. – Korifeo je namenjen veoma širokoj populaciji, ljudima od 10 do 60 godina i reč je o brendu koji bismo mogli okarakterisati kao „casual“ ka elegantnom, na primer, svakodnevna i vrlo nosiva obuća koja se može kombinovati sa pantalonama, košuljama, sakoima... Za početak želimo da proširimo asortiman, a zatim ćemo sigurno razmišljati i o tome da ponudimo franšizu – kaže Šešlija. Za sada, ovaj brend može se naći u radnjama Concept, u beogradskom tržnom centru Delta City i Robnoj kući Beograd u Zemunu.

Kompanija Pro Domo System takođe je primalac franšize domaćeg proizvođača košulja Garinello.


Vesna Lapčić
saradnik