Modne franšize za preduzetne
Pre tri godine, kompanija Pro Domo System d.o.o. postala je ekskluzivni zastupnik i distributer za obuću francuskog brenda Pierre Cardin za sve zemlje bivše Jugoslavije. Đura Šešlija, vlasnik kompanije, kaže da, pored toga što su ekskluzivni zastupnici, takođe imaju mogućnost davanja franšize. – Za sada obuću brenda Pierre Cardin prodajemo samo kroz multibrend radnje i, praktično, radimo samo distribuciju. Franšizing jeste dobar poslovni model, posebno zbog toga što je brend daleko prepoznatljiviji ukoliko se prodaje kroz monobrend radnje i daleko se bolje pozicionira na tržištu. Međutim, svesni smo teške ekonomske situacije zbog čega do sada nismo aktivnije promovisali ovu poslovnu mogućnost, već smo se mahom koncentrisali na distribuciju – objašnjava Šešlija.
Inače, brend Pierre Cardin svoju maloprodajnu mrežu širi kroz franšizing širom sveta.
Krajem prošle godine, kompanija Pro Domo System postala je ekskluzivni zastupnik i grčkog brenda Verde za teritoriju Srbije. Brend je poznat po tašnama, a za sada se asortiman ovog brenda takođe prodaje samo u multibrend radnjama. – Mislim da je potencijal razvoja maloprodaje ovog brenda kroz franšizu zaista velik na čitavoj teritoriji Srbije. Mogli bismo reći da je reč o srednjoj cenovnoj kategoriji i tašne su dostupne domaćim potrošačima, a kvalitet je zaista visok. Drugu prednost vidim u tome što je konkurencija u ovom segmentu mala – objašnjava Šešlija.
On ističe da ni za jedan ni za drugi brend ne postoje nikakve franšizne naknade, već samo obaveza nabavke robe. – Primaoci franšize bi od nas dobili gotov projekat i dizajnerska rešenja po kojima bi uredili radnje. Teško je govoriti kolika bi bila visina investicije jer bi to zavisilo i od neophodnih radova koji bi morali da se izvedu u lokalu. Pored toga, za Pierre Cardin, na primer, ne postoji mogućnost dopune robe, već se roba kupuje sezonski, pa bi se visina nabavke odredila tek nakon detaljne analize potencijala određenog tržišta – kaže Šešlija.
Pored toga što je ekskluzivni zastupnik pomenuta dva brenda, kompanija Pro Domo System razvila je i sopstveni brend obuće i jakni Korifeo. Reč je, kako kaže Šešlija, o „priči“ koja je tek na početku svog puta. – Korifeo je namenjen veoma širokoj populaciji, ljudima od 10 do 60 godina i reč je o brendu koji bismo mogli okarakterisati kao „casual“ ka elegantnom, na primer, svakodnevna i vrlo nosiva obuća koja se može kombinovati sa pantalonama, košuljama, sakoima... Za početak želimo da proširimo asortiman, a zatim ćemo sigurno razmišljati i o tome da ponudimo franšizu – kaže Šešlija. Za sada, ovaj brend može se naći u radnjama Concept, u beogradskom tržnom centru Delta City i Robnoj kući Beograd u Zemunu.
Kompanija Pro Domo System takođe je primalac franšize domaćeg proizvođača košulja Garinello.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...